• Anonym (Transvestit)

    Din syn på transvestiter

    Hur ser du på oss? Vad tänker du? Vem blir transvestit och varför tror du? Om det finns någon sådan tanke.

  • Svar på tråden Din syn på transvestiter
  • Anonym (HOLA)

    Härligt att "ni" hittat er själva, vågar trotsa normer istället för att gömma sig bakom en sten och känna sig fel, att våga vara sig själv. Tänk, många "vågar" inte ens bära vissa kläder för att inte sticka ut eller väcka någon slags uppmärksamhet. Wear whatever.

    Mer än så kan jag inte riktigt komma på, inget jag riktigt tänker på så värst. I liknelse med att jag sällan ifrågasätter varför blondiner är blondiner och brunetter är brunetter.

    Cuz baby I was born this waaay

  • Anonym (Öppen)

    Jag tillhör den kategorin av människor som anser att alla människor ska ha frihet att få vara den de är. En man i kvinnokläder och smink höjer inte jag på ögonbrynen åt. Såg en man som var så snyggt sminkad att jag blev avundsjuk på hur bra han var på makeup. Däremot har jag aldrig funderat över vem som blir transvestit eller varför? Jag tycker du ska starta tråden : jag är transvestit, fråga vad du vill?

    Är övertygad om att man har massor att fråga om.

  • lövet2

    Jag tänker nog "Jaha?". Ungefär som när jag ser andra människor som klätt sig annorlunda. Inget jag engagerar mig i eller funderar över.

  • Anonym (hm)

    För mig är alla lika mycket värda oavsett läggning. Detta är inget jag funderar kring på dagarna utan jag respekterar min nästa.

  • Anonym (Grodan)

    Jag tycker att alla ska få leva sina liv precis som de själva vill. Men däremot tycker jag transvestiter är lite läskiga, de ser så "konstiga" ut. På 70-80 talet, när jag växte upp, var det en transa som bodde i mitt område. Ibland gick han omkring som man med kostym, ibland som kvinna, med peruk och stoppad bh och knallblå ögonskugga och röda läppar. Såg för j-vligt ut. Fattade aldrig riktigt om han trodde att vi inte kände igen honom.

    Numera är ju transor poppis tack vare RuPauls drag race show osv. Och somliga transor tar ju hormoner och opererar om sig så de liknar ju kvinnor mycket mer än förut. Men ändå, man känner i alla fall igen att det är en man, det är käkbenen, pannan, axlarna, längden mm som alltid avslöjar.

  • MsFry

    Jag tycker nog inget speciellt tror jag. Det angår liksom inte mig, eller kanske snarare: det är inget jag känner att jag behöver ha en åsikt om.

    Däremot kan jag känna en beundran för folk som vågar bryta normer. Jag jobbar i en mansdominerad och traditionellt väldigt macho bransch och har en kollega, en äldre man, som ibland kommer till jobbet i kvinnokläder. Det tycker jag är extremt beundransvärt och tyder på en säker personlighet. Men att fråga vem dom blir transa och varför anser jag som ganska ointressant, det räcker med att konstatera att en del är det.

  • ostpaj

    Bryr mig inte vidare värst om vad folk vill göra i sitt liv. Skadar ju ingen. Finns väl värre saker, kan jag tycka. Enda jag kan reagera på, är att jag kan tycka synd om transor för att det finns sånt jävla hat och oförståelse mot dem. Tycker synd om transor för att de kanske inte vågar gå all in, rädda för vad folk ska tycka och tänka. De får liksom kämpa i flera år :(

  • Aniiee

    Jag reagerar inte alls. Tänker inget särskillt. 


    You are the creators and the curators of your own lives
Svar på tråden Din syn på transvestiter