• VemEJa­g
    Äldre 7 May 00:08
    638 visningar
    3 svar
    3
    638

    Vad kan jag göra?

    Hej! Jag har nu en ledig helg med fint väder och vill så gärna komma ut. Inte nödvändigtvis vara utomhus men utanför min lägenhet åtminstone. Problemet är bara att jag har en sån förskräckligt dålig hy och har tänkt att den ska få vila så mycket som möjligt från smink och sånt när jag är ledig men vill inte heller visa mig för någon jag känner utan sminket. Sminket döljer ju min dåliga hy (inte allt, men lite grann iallafall) annars.

    Jag är fast besluten i att jag under denna helg inte kommer sminka mig och inte kommer träffa någon jag känner.

    Imorgon vill jag hitta på något... Funderar på att åka till någon annan stad och hitta på något för i min stad kommer jag garanterat stöta på någon jag känner. Hjälp mig.. Vad kan jag hitta på?

  • Svar på tråden Vad kan jag göra?
  • Äldre 7 May 00:23
    #1

    Vet hur det känns!

    Hade och stora problem med hyn förut innan jag bytte ppiller.

    Passar du i keps så kan du ju ha det, lugg hjälper väll om man passar i det med men det gör tyvärr inte jag :P annars kan jag ju tipsa om att köpa en riktigt bra pudermineral fondation. Just mineralfondatioun ska de vara för det andas och täpper INTE igen porerna mer. Det ser väldigt naturligt ut om man vill ha den där helt osminkade looken utan röda märken å dylikt.

    Sen kan jag bara säga, från en som vet hur det känns, att ju fortare du bara accepterar hur du ser ut pga hyn så kommer du må mycket bättre. Jag skiter nu för tiden fullständigt i det jag inte kan ändra på i mitt utseende och ärlig talat så gör de flesta andra det med. Mår så mycket bättre nu när jag äntligen kan "slappna av"

    Försök slappna av och njut av helgen :)

  • VemEJa­g
    Äldre 7 May 08:28
    #2

    Tack snälla för svar och visad förståelse. Men jag kommer inte kunna acceptera att jag ser ut såhär sålänge jag faktiskt ser ut just såhär. Känner mig ofräsch och märker att folk tittar på mina kinder, min haka, min panna och inte i ögonen på mig. Skäms så mycket och kan bara inte acceptera det.

    Har du något förslag på vad jag kan hitta på dagen till ära där jag slipper stöta på någon jag känner? ????

  • Äldre 7 May 09:32
    #3

    Åk ut till någon skog, ta med en filt och fika. Leta reda på en glänta i solen.

Svar på tråden Vad kan jag göra?