• Anonym (boli)
    Äldre 7 May 00:16
    954 visningar
    3 svar
    3
    954

    Vår 12-åriga tjej

    Vår 12-åriga tjej har börjat sin utbrytningsprocess genom att trotsa, ljuga och börja göra saker hon vet att hon inte får. 

    Vi är skilda sedan några år tillbaka. Hon har en 16-årig storebror som är och har varit exemplarisk i alla år. Men själv har hon börjat visa attityd mot min exfru i allt högre utsträckning. Även jag har fått ett par duster men jag är hårdare och det vet hon, så hon vågar inte gå på mig på samma sätt.

    Hon har hittat på hyss med en klasskompis när de umgåtts ensamma. Därför har vi föräldrar nu sagt att de inte får umgås ensamma med varandra. Lik förbannat visade det sig att de i dagarna varit ensamma flera timmar på ett nöjesfält när vi trodde att fyra andra kompisar var med dem. Och båda försökte dölja det och ljuga. Men jag genomskådade lögnen och inser nu att det inte går att lita på henne. Måste börja kolla allt hon säger att hon ska göra, och var hon håller hus.

    Antar att många känner igen sig och är tacksam för tanker och tips om detta innan det spårar ur fullständigt. Vill mota Olle i grind om det går.

  • Svar på tråden Vår 12-åriga tjej
  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 7 May 00:21
    #1

    På vilket sätt är du hård?

    Om hon är ett dugg som jag var kommer hon bara balla ur mer ju hårdare du är.

  • Anonym (boli) Trådstartaren
    Äldre 7 May 08:28
    #2

    Jag är mer på min vakt, blir mer misstänksam, dubbekollar mer av vad hon håller på med, och blir tydligare med vilka regler som gäller om hon ska få något av oss som hon vill ha

  • Anonym (qwert­y)
    Äldre 7 May 15:18
    #3
    Anonym (boli) skrev 2016-05-07 08:28:44 följande:

    Jag är mer på min vakt, blir mer misstänksam, dubbekollar mer av vad hon håller på med, och blir tydligare med vilka regler som gäller om hon ska få något av oss som hon vill ha


    Vad är viktigare för dig? Att hon gör som hon vill eller att hon mår bra?
Svar på tråden Vår 12-åriga tjej