• Anonym (Kaffedraken)

    omogen 32 årig "pojkvän"

    Hej jag är 28 år och har en pojkvän som är 32. Tillsammans har vi två barn, ena är
    2,5 år och andra ska snart fylla 1.

    Grejen är den, att han går ut på krogen och festar och blir full, sådär full som man blev när man var 18-20 år.. Jag tycker att det är så fruktansvärt omoget. Han tar aldrig bara 2-3 öl för det gillar han inte, han säger att han dricker för att bli full - inte för att det skulle va gott.

    Han är full nu och jag pratade nyss med honom i telefon och han lät dyngpackad och jag tänkte bara "åh herregud...". Jag tycker att det är så irriterande. Vill tillägga att detta inte är något problem som bottnar i mig själv, typ att jag är avundsjuk för att jag aldrig festar. Det ligger inte i mitt intresse alls.

    Problemet är bara att jag tycker att det är så omoget att gå på fest och supa sig full som fan när man är en 32 årig familjefar. Är jag helt galen som tycker så eller finns det någon som håller med mig?

  • Svar på tråden omogen 32 årig "pojkvän"
  • Anonym (Kaffedraken)

    Håller med....har iofs aldrig sett det roliga att bli full, inte ens som 18 åring, salongsberusad kan ju vara trevligt ibland dock

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym ((M)) skrev 2016-05-07 00:54:26 följande:

    Håller med....har iofs aldrig sett det roliga att bli full, inte ens som 18 åring, salongsberusad kan ju vara trevligt ibland dock


    Nej men eller hur. Det är ju bara jobbigt och pinsamt och så mår man dåligt dagen efter. Skönt att jag inte är ensam i alla fall.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag håller nästan helt med dig, men jag känner faktiskt en kille som är 33 och han har en dotter som är 4 år, han super sig full varje helg men det går faktiskt bra för honom. Att vara omogen bara för att man super sig full när man är 32 låter lite konstigt tycker jag, men om han inte tar ansvar så håller jag med mig. Men annars nej.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du säger att det inte ligger i ditt intresse att festa, vilket antagligen är anledningen varför det stör dig när han gör det. Med andra ord: "jag tycker inte om det här, och därför är alla som inte tycker likadant dumma". Moget? 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Oftast är helger den tiden då man kan obehindrat spendera tid med sina barn. Att gå ut ibland är väl ok i såna lägen men att gå ut flera gånger i månaden visar ju bara på prioriteringsfel.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Nä jag håller med! Han blir utslagen dagen efter och då blev barnen bara ditt ansvar, inte ok!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hur ofta är han ute? Gäller de i snitt 2-3 gånger/år eller är de varje månad?

    Min sambo blir inte jätte full men nog blir han full och sover till 10, men följer alltid med oss om vi ska någonstans och jag tycker de är helt ok att dricka sig full då, men är i regel ute 2 gånger/år.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Sweetdrama skrev 2016-05-07 01:23:21 följande:

    Jag håller nästan helt med dig, men jag känner faktiskt en kille som är 33 och han har en dotter som är 4 år, han super sig full varje helg men det går faktiskt bra för honom. Att vara omogen bara för att man super sig full när man är 32 låter lite konstigt tycker jag, men om han inte tar ansvar så håller jag med mig. Men annars nej.


    Ok! Klart man kan supa sig full när man är 32 men jag tycker bara det är så löjligt på något vis. Jag ser det som något man gjorde när man var "ungdom". Ett moget drickande för mig är att ta några öl eller glas vin eller drinkar och ha det gott - inte supa sig full och vingla och sluddra :/
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dr Nail skrev 2016-05-07 02:09:44 följande:

    Du säger att det inte ligger i ditt intresse att festa, vilket antagligen är anledningen varför det stör dig när han gör det. Med andra ord: "jag tycker inte om det här, och därför är alla som inte tycker likadant dumma". Moget? 


    Kanske. Men nej, jag respekterar att folk är olika men man får väl ändå ha åsikter? Annars kan man ju inte ens få säga att en film är dålig som någon annan tycker är bra. Jag tycker att det är mer moget att ta några öl eller glas vin och fortfarande kunna samtala och beté sig som folk, än att dricka sig full och vingla runt och sluddra. Det är ett vuxet och ansvarsfullt drickande tycker jag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym ((M)) skrev 2016-05-07 02:36:56 följande:

    Oftast är helger den tiden då man kan obehindrat spendera tid med sina barn. Att gå ut ibland är väl ok i såna lägen men att gå ut flera gånger i månaden visar ju bara på prioriteringsfel.


    Ja särskilt när man jobbar borta sön-fre som han gör.... Men denna helg är han borta och festar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vjjkl) skrev 2016-05-07 05:31:23 följande:

    Nä jag håller med! Han blir utslagen dagen efter och då blev barnen bara ditt ansvar, inte ok!


    Tack! Ja jag önskar att han bara kunde gå ut och ta några öl och komma hem skapligt i tid istället för att dra ut och supa sig stupfull och hålla igång till kl 4... :/
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Beror på) skrev 2016-05-07 05:56:33 följande:

    Hur ofta är han ute? Gäller de i snitt 2-3 gånger/år eller är de varje månad?

    Min sambo blir inte jätte full men nog blir han full och sover till 10, men följer alltid med oss om vi ska någonstans och jag tycker de är helt ok att dricka sig full då, men är i regel ute 2 gånger/år.


    Han är ute ett par ggr i månaden. Och dagen efter så ligger han bara i sängen och sover för han kommer hem så sent, bortåt 4-tiden. Jag tycker så synd om äldsta barnet som vill leka med honom för han jobbar borta sön-fre och e bara hemma på helger. Sen tycker jag att det är lite fult av honom att ligga i sängen en hel lördag. Det skulle jag vilja göra nån gång och bara götta hehe men då för att det ska vara acceptabelt så måste jag väl supa mig full dagen innan.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Bella) skrev 2016-05-07 07:10:30 följande:

    Han är ute ett par ggr i månaden. Och dagen efter så ligger han bara i sängen och sover för han kommer hem så sent, bortåt 4-tiden. Jag tycker så synd om äldsta barnet som vill leka med honom för han jobbar borta sön-fre och e bara hemma på helger. Sen tycker jag att det är lite fult av honom att ligga i sängen en hel lördag. Det skulle jag vilja göra nån gång och bara götta hehe men då för att det ska vara acceptabelt så måste jag väl supa mig full dagen innan.


    Jobbar han borta under veckorna och väljer att supa bort helgen är han en riktig sopa. Har han inget intresse av era barn om han inte blir tvingad av dig? Snacka om skeva prioriteringar, jag hade kastat ut en partner som betedde sig som din andra veckan.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Bella) skrev 2016-05-07 07:07:41 följande:

    Tack! Ja jag önskar att han bara kunde gå ut och ta några öl och komma hem skapligt i tid istället för att dra ut och supa sig stupfull och hålla igång till kl 4... :/


    Ja det förstår jag. Min sambo dricker typ aldrig, tack gode Gud! Han har en suparhelg med polarna i fjällen på vintern och en fiskeresa på hösten, det är lagom. Han är 34.

    Självklart blir det en öl eller två, ett par gånger i månaden, men det känns som ett sunt beteende
  • Anonym (Kaffedraken)
    Dr Nail skrev 2016-05-07 02:09:44 följande:

    Du säger att det inte ligger i ditt intresse att festa, vilket antagligen är anledningen varför det stör dig när han gör det. Med andra ord: "jag tycker inte om det här, och därför är alla som inte tycker likadant dumma". Moget? 


    Alkohol skadar, gör en mindre alert. Hon får mer ansvar. Löjligt inlägg, passar inte in i detta ämne men bra poäng annars.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Personligen har jag alltid tyckt att det är rätt löjligt att dricka för att bli full, men så här i brännvinsbältet är det tyvärr jag som är lite eljest där

    Klart att du blir irriterad, men å andra sidan så har han väl alltid varit sån?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är ensamstående på vardagarna och har en full 32-åring som förstör din helg för att han ligger bakfull. Stackars era barn de förtjänar bättre

Svar på tråden omogen 32 årig "pojkvän"