• Äldre 10 May 21:30
    567 visningar
    4 svar
    4
    567

    Magknip, hur få pojken att somna?

    Misstänker att vår bebis på 4 veckor har fått magknip då han skrikit väldigt mkt sista dygnet, han börjar skrika så fort han ligger på rygg, det enda som hjälper är att bära runt på honom. Har lyckats få honom att sova på mage på mitt bröst, men så fort vi lägger ner honom på rygg så börjar han skrika.

    Någon som har tips? Hur länge brukar magknip hålla i sig?

  • Svar på tråden Magknip, hur få pojken att somna?
  • TAN
    Äldre 10 May 21:43
    #1

    Jag vill rekommendera att använda trikåsjal! Då kan han ju sova där i och han är nöjd och ni slipper bära.

  • TAN
    Äldre 10 May 21:45
    #2
    TAN skrev 2016-05-10 21:43:36 följande:

    Jag vill rekommendera att använda trikåsjal! Då kan han ju sova där i och han är nöjd och ni slipper bära.


    Annars kan jag tipsa om Sempers magdroppar.. Magknipet på mina barn har släppt runt 3 månaders ålder.. Fran tills dess har jag undvikit lök och ibland även choklad.. Man kan få testa sig fram vad de får ont av.. Om du ammar förstås!
  • Äldre 10 May 21:48
    #3

    Prommis på skumpigt underlag, typ grusväg. Mjuk magmassage (googla på hur) Köpa andningslarm och låta bebben sova på mage (risken för plötslig spädbarnsdöd är ju minimal, men man vill ju liksom inte chansa...). För oss så funkade även en fisher price gunga (en elgunga). Den var bäst dagtid, då kunde man få en bra stunds vila/ tid till annat. Turas om med honom, så båda föräldrar får vila utimellan. Lycka till <3

  • Äldre 10 May 21:56
    #4

    Ingen av mina ungar sov bra på rygg, de vaknar efter 10 min o gråter tills de lyckas somna om, mage mot mage, sen la jag ner dem på rygg som BVC förespråkade, efter 10/min vaknade de otröstliga... Först när jag lät barnen sova på mage fick vi nattro, efter ca 4 veckor. Så ett tips är att se om det funkar bättre, har han ont i magen annars också, eller endast när han sover?

Svar på tråden Magknip, hur få pojken att somna?