• Äldre 13 May 16:09
    2702 visningar
    1 svar
    1
    2702

    Vill komma i kontakt med er som har SN-barn / är ensamstående adoptörer

    Hej,

    Jag ska adoptera som ensamstående, behöver snart välja vilka särskilda behov jag kan tänka mig. Det ter sig övermäktigt! Jag känner ingen i min situation så skulle gärna vilja komma i kontakt och bolla tankar/erfarenheter med er som antingen adopterat som ensamstående och era erfarenheter generellt av er adoptionsprocess och om ni adopterat SN-barn/äldre barn? Och med alla er som har adopterat / ska adoptera SN-barn. 

    Hur tänker ni inför valen, vilka erfarenheter har ni av att välja SN? 

    För mig lutar det åt ett äldre barn från Indien. Jag kan inte tänka mig så många SNs då jag inte vet om jag klarar det. 

    Blir väldigt glad för alla svar.

  • Svar på tråden Vill komma i kontakt med er som har SN-barn / är ensamstående adoptörer
  • Äldre 14 May 12:22
    #1

    Hej! Jag är mamma till ett barn med SN (adopterad) men har inte adopterat som ensamstående.

    Det är tyvärr inte så mycket aktivitet här i forumet men om du går med i adoptionsgrupper på facebook kommer du att nå många som kan dela med sig av sina erfarenheter!

    Det finns flera grupper med olika syften men flera är hemliga och därför inte sökbara. Om du kontaktar mig via pm så kan vi pratas vid mer där och jag kan lägga till dig i några grupper.

Svar på tråden Vill komma i kontakt med er som har SN-barn / är ensamstående adoptörer