• Anonym (Bip)

    Ska hon få sova med sin pojkvän?

    Min 16 åriga dotter har en pojkvän som är 19 år.
    Han är jättetrevlig osv. Han bor hemma hos sina föräldrar på helgerna och typ lov, men under veckorna går han gymnasiet i en annan stad så han bor i en egen lägenhet under veckorna då. Min dotter vill sova över hos honom, ska jag låta henne göra det? Om dom vill ha sex är ju inget jag kan styra över ändå.

    Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Ska hon få sova med sin pojkvän?
  • Anonym (Julia)

    Hur länge har de varit ihop, om mer än ett par månade så låt henne sova över.

  • Anonym (nej)

    Jag tycker inte att barn ska ha sex och hade inte uppmuntrat detta genom att låta dottern sova över.
    Hur blir det med dotterns skolgång om hon ska sova i en annan stad på vardagar?

  • Anonym (Ja)

    Hon är tillräckligt gammal för att sova över hos en pojkvän.

  • Asirna

    Låt flickan sova över! Hon är kär och vill spendera tid med sin pojkvän, om du inte låter henne göra det kommer du bli den elaka mamman som förhindrar henne från att vara med sin pojkvän.
    De kommer ske förr eller senare iaf.

  • Asirna
    Anonym (nej) skrev 2016-05-14 02:15:50 följande:

    Jag tycker inte att barn ska ha sex och hade inte uppmuntrat detta genom att låta dottern sova över.
    Hur blir det med dotterns skolgång om hon ska sova i en annan stad på vardagar?


    Det är tack o lov inte små barn under 12 år vi diskuterar om. Utan det är tonåringar som har fått  sina kroppar fulla av hormoner och nya känslor.

    De måste få leva sina liv också, jag förstår hur du menar, men jag tycker helt ärligt talat det bara är ren skit.
    De måste kunna få leva sina liv och ha sex om de vill, när de börjar ha sex är det ingenting föräldrarna kan  styra över ändå.

    Man får acceptera att ens barn börjar bli vuxna helt enkelt, det man kan göra bäst som förälder är väl att ha pratet, bla. om sjukdomar, skydda sig från graviditet och det viktigaste för flickor, att lära dem säga NEJ.

    Det är vad jag skulle ha gjort med mina barn och jag är ändå 22 år gammal och barnlös.
  • Anonym (Javisst)

    Klart de ska få sova tillsammans, men kan vara värt att diskutera preventivmedel, könssjukdomar etc med henne.

  • Anonym (japp)

    Fråga om hon behöver hjälp fixa p p-piller också. Det gjorde min mamma när jag va 16 och oj vilken lättnad det va :)

  • Zoey90

    Vill dom ha sex så kommer dom ha det ändå. Men utifrån deras ålder så tycker jag absolut att hon borde få sova över.
    Ett sätt är ju kanske att han sover över hos er först om du är osäker?

  • Anonym (nopp)
    Asirna skrev 2016-05-14 04:55:59 följande:

    Det är vad jag skulle ha gjort med mina barn och jag är ändå 22 år gammal och barnlös.


    Alltså har du ingen aning om hur du faktiskt känner när du har egna barn som du dagligen måste ta massa viktiga beslut om/för.
Svar på tråden Ska hon få sova med sin pojkvän?