• genuine

    Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?

    Livet är som det är. Det är bara inse att jag och min man har, efter så där 18 år, blivit riktigt bra på att driva familjen tillsammans som goda vänner, bästa kompisar.

    Ligger typ aldrig med varandra även om vi delar dubbelsäng. Jag tänder inte alls, han, gör det kanske lite, eller inte alls. Har inte pratat om det än då båda undviker ämnet. Själv känner jag mer och mer att jag skulle må jäkligt bra av att få lite sex. Men då jag inte tänder på mannen så blir det inte av. Redan för flera år sedan har vi behövt använda glidmedel för jag blev liksom inte tillräckligt våt och som följd av detta kom jag aldrig heller. Kan nog erkänna att vi haft rätt kass sex redan från början...

    Så nu undrar jag om någon här har levt lite som jag gör. Kanske börjat längta efter sex, kanske diskuterat med sin andra hälft och kanske fått igenom att sexbehoven tillfredsställs på annat håll än hemma... Skulle det ens gå att få igenom sådant om man inte har uppgörelsen om öppet förhållande från start? Är enda sättet att smyga? Eller få ännu närmare förhållande till sin vibrator? Jag väljer tio gånger av tio vibrator före min man. Så jäkla sorgligt...

    Jag vill inte ha moralpinnar utan konstruktiva förslag och funderingar

  • Svar på tråden Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?
  • Meatballsurgery

    Jag har levt i ett öppen förhållande sedan 5 år tillbaka med min fästmö och det absolut viktigaste är som alltid ärlig och öppen kommunikation. 
    Om du har problem med, och har haft problem länge med att bli tillräckligt våt för vaginal penetration så är ju det absolut något du skulle behöva tänka och prata om. Vad är det som tänder dig, vad får dig riktigt kåt och redo liksom. 
    Vilket är saker jag föreslår är saker som du ska prata med din man med, och även vad som gör honom kåt och redo. Genom det så skulle kanske exempelvis någon form av öppning hända :) 

    Finns på pm om du vill prata mer men privat :) 

  • genuine
    Meatballsurgery skrev 2016-05-14 11:11:34 följande:

    Jag har levt i ett öppen förhållande sedan 5 år tillbaka med min fästmö och det absolut viktigaste är som alltid ärlig och öppen kommunikation. 

    Om du har problem med, och har haft problem länge med att bli tillräckligt våt för vaginal penetration så är ju det absolut något du skulle behöva tänka och prata om. Vad är det som tänder dig, vad får dig riktigt kåt och redo liksom. 

    Vilket är saker jag föreslår är saker som du ska prata med din man med, och även vad som gör honom kåt och redo. Genom det så skulle kanske exempelvis någon form av öppning hända :) 

    Finns på pm om du vill prata mer men privat :) 


    Jag har jobbat rätt hårt tidigare på att få det att fungera hyfsat. Det är alltid jag som tagit upp svåra saker och det har mottagits med varierande resultat genom åren. Vissa perioder hade vi alltid oralsex innan penetration. Visst det funkar, jag blev förstås våt, men jag saknar den där kåtheten man har i hjärnan. Det har jag inte känt på många år. Känner jag början till något ibland så blir jag helt avtänd när han omedvetet börjar peta näsan medan han ser film på tv...

    Hade ni öppet förhållande redan från start? Eller diskuterade ni er fram till att öppna upp efter ett antal år?
  • Anonym (D'archangel)

    Moralpinnen - är det en kombinerad moralkaka och pekpinne? :D

    Seriöst, du pratar om att "få igenom" öppet förhållande. Faktum är att om din man inte vill ha ett öppet förhållande så blir det inte bra. Det spelar ingen roll om du lägger fram det på något särskilt sätt. Den som "får igenom" ett förslag får det oftast för att andra lägger sig och är missnöjda. I ett förhållande blir det destruktivt att försöka kuppa igenom saker.

    Och du säger att ni har kasst sex och var alltid haft det. Jag levde i förhållande där sexet började funka hyfsat efter 15 år. Vi slutade låtsas att vi var varandras ultimata sexdröm. Vi började kolla på porr tillsammans, använde dildos och delade galna sexfantasier osv. Mer kärlek blev det inte, men sexet blev bra.

  • Meatballsurgery
    genuine skrev 2016-05-14 11:27:10 följande:
    Jag har jobbat rätt hårt tidigare på att få det att fungera hyfsat. Det är alltid jag som tagit upp svåra saker och det har mottagits med varierande resultat genom åren. Vissa perioder hade vi alltid oralsex innan penetration. Visst det funkar, jag blev förstås våt, men jag saknar den där kåtheten man har i hjärnan. Det har jag inte känt på många år. Känner jag början till något ibland så blir jag helt avtänd när han omedvetet börjar peta näsan medan han ser film på tv...

    Hade ni öppet förhållande redan från start? Eller diskuterade ni er fram till att öppna upp efter ett antal år?
    Vi har haft mer eller mindre öppet redan från början, vi träffades genom en porrsida så att snacka om sex och njutning har alltid varit en del av vårt förhållande. 
    Jag kan verkligen förstå att det är jobbigt när det känns som om man själv försöker fixa allt :( 

    Älskar du honom fortfarande?
  • Anonym (Go for it)

    Om ni aldrig har sex så är det nog ändå hyfsat troligt att din man också tycker det hade varit värt att testa ditt förslag. Tycker du borde fråga.

  • Fjäril Vingad

    Öppet förhållande är inget man "får igenom", utan något man som par överens diskuterar och möjligtvis kommer fram till.

    Ta upp frågan. Driv inte igenom saken, utan berätta sakligt om hur du känner, fråga hur han känner, prata tillsammans om olika lösningar.

    Framförallt, låt frågan mogna. Du kanske har tänkt på detta ett tag, men för din partner kan detta komma som en blixt från klar himmel. Hans första reaktion kan vara totalt nej. Eventuellt kan diskussioner ändra saken, när han fått tid att fundera.

    Det kan hända att han inte vill. Då måste du fundera över vad du kommer att må bra av i det långa loppet. Vad du kan leva med.

    Men att gå bakom sin partners rygg är ytterst sällan, om ens någonsin, en bra lösning.

    Lycka till!

  • Alcyone

    Det låter som ett stort hopp från att ha dålig kommunikation, "undvika ämnet" till att helt plötsligt få den typ av kommunikation som ett öppet förhållande skulle innebära. Har du kanske en annan man i tankarna?

  • genuine
    Anonym (D'archangel) skrev 2016-05-14 11:31:43 följande:

    Moralpinnen - är det en kombinerad moralkaka och pekpinne? :D

    Seriöst, du pratar om att "få igenom" öppet förhållande. Faktum är att om din man inte vill ha ett öppet förhållande så blir det inte bra. Det spelar ingen roll om du lägger fram det på något särskilt sätt. Den som "får igenom" ett förslag får det oftast för att andra lägger sig och är missnöjda. I ett förhållande blir det destruktivt att försöka kuppa igenom saker.

    Och du säger att ni har kasst sex och var alltid haft det. Jag levde i förhållande där sexet började funka hyfsat efter 15 år. Vi slutade låtsas att vi var varandras ultimata sexdröm. Vi började kolla på porr tillsammans, använde dildos och delade galna sexfantasier osv. Mer kärlek blev det inte, men sexet blev bra.


    Japp, det är en blandning. 
    Kolla porr tillsammans säger du? Jag vet inte jag, personligen blir jag helt avtänd av porr. Gillar bäst när man bygger upp spänningen under hela dagen och sen händer det. Men i vårt fall händer alltid något som tja, peta i näsan, fisa i soffan, säga något helt dumt... så jag vill liksom inte till slut... Jag har dessvärre ingen on-off knapp på mig och i dagsläget har jag svårt att tänka mig att jag skulle någonsin vilja. För några veckor sen har jag kåtat upp mig ...det slutade med sex hemma...men sen kände jag mig nästan gråtfärdig...så nä, jag vill liksom inte mer...Jag vill helst ha sex på annat håll....
  • genuine
    Meatballsurgery skrev 2016-05-14 11:34:18 följande:
    Vi har haft mer eller mindre öppet redan från början, vi träffades genom en porrsida så att snacka om sex och njutning har alltid varit en del av vårt förhållande. 
    Jag kan verkligen förstå att det är jobbigt när det känns som om man själv försöker fixa allt :( 

    Älskar du honom fortfarande?
    Nej, eller jo, fast inte på "det" sättet. Vi är mest vänner och vi är bra på att samarbeta inom familjeramar. Ja, det blir man ju efter närmare två decennier tillsammans. Men sex vill jag helst få någon annanstans..Det bästa vore helt klart att "få lov". Har funderat på familjerådgivning, men inte fått tummen ur... Tror vi behöver hjälp av någon så vi kan prata... De gånger jag har försökt prata om viktiga saker och det finns någon som helst minsta kritik mot honom eller önskemål från min sida att han kanske kunde göra på anant sätt så blir det taggarna utåt direkt (men du då?-stilen och sen plockas det fram allt som inte ens hör till det som diskuteras för tillfället)
  • genuine
    Anonym (Go for it) skrev 2016-05-14 11:38:15 följande:

    Om ni aldrig har sex så är det nog ändå hyfsat troligt att din man också tycker det hade varit värt att testa ditt förslag. Tycker du borde fråga.


    Ja, frågan är hur man tar upp ämnet på ett bra sätt? 
Svar på tråden Vill inte vara otrogen - hur få igenom öppet förhållande?