• evins

    Hur såg din tempkurva ut när du blev gravid?

    Hej allesammans!
    Tempar själv och försöker få till ett plus, tiden mellan ÄL och BIM är dock lång och ofta sitter man och stirrar sig galen på tempen. Ser då och då hur folk visar sina egna tempkurvor från ex. NC eller FF efter att de fått ett plus. Hade varit roligt med en tråd med endast "plus-kurvor" ! Tänkte därför se om någon har egna grafer de vill visa upp från sina plus, gärna med en jämförelse från tidigare icke-plus-månader

  • Svar på tråden Hur såg din tempkurva ut när du blev gravid?
  • Bell13

    Här kommer en kurva från mig i v 10 går lite upp och ner men ingen fara alls så länge tempen är hög

  • 2018

    Hej!

    Är så orolig för MF, har visserligen bara ett med mig i bagaget. Detta hände i juni tidigare i år men det räckte för att få mig att bli väldigt orolig nu när jag är gravid igen. Påverkar min vardag mycket, ska prata med mvc om det när jag har inskrivning om några veckor. Är just nu i V5+3. Har bokat tidigt VUL om 1v för att stilla min oro lite hoppas jag. Eller bara få bekräftat om det finns något där inne, all logik verkar ha gått ur mig och jag tror inte ens på graviditetstesten jag tagit...

    Tänker nu att en sänkning i min temp tyder på att jag har haft ett MF och nu bara väntar på att det ska komma ut. Kan någon tolka om sänkningen ni ser precis i början är det jag misstänker?

  • 2018

    Tillägg till ovan - tempsänkningen. Se samma dag som jag tog ett positivt gravtest.

  • 2018

    Tillägg till ovan - tempsänkningen. Se samma dag som jag tog ett positivt gravtest.

  • oONinniOo
    2018 skrev 2017-09-24 12:41:18 följande:

    Hej!

    Är så orolig för MF, har visserligen bara ett med mig i bagaget. Detta hände i juni tidigare i år men det räckte för att få mig att bli väldigt orolig nu när jag är gravid igen. Påverkar min vardag mycket, ska prata med mvc om det när jag har inskrivning om några veckor. Är just nu i V5+3. Har bokat tidigt VUL om 1v för att stilla min oro lite hoppas jag. Eller bara få bekräftat om det finns något där inne, all logik verkar ha gått ur mig och jag tror inte ens på graviditetstesten jag tagit...

    Tänker nu att en sänkning i min temp tyder på att jag har haft ett MF och nu bara väntar på att det ska komma ut. Kan någon tolka om sänkningen ni ser precis i början är det jag misstänker?


    Jag förstår om du oroar dig med tanke på din historik. Jag brukar sitta och kika på gravidkurvor på Fertility Friends sida och där finns massvis med kurvor där det är tempdippar samma dag som plus. Likaså tempdipp den dagen mensen skulle kommit. Så en enstaka tempdipp behöver inte betyda ett enda dugg. Hoppas att VUL:et ger dig lite ro sen.
    Försöker med syskon sen januari -17
  • oONinniOo

    Kan fortsätta tråden med att visa hur gravidkurvan såg ut med sonen (nu 4).


    Såhär kan en normalkurva se ut för mig. Nu lägger jag upp en äldre kurva visserligen.


    Har även lite olika kurvor de månader jag drabbats av sk kemiska graviditeter, men de hör väl inte riktigt hit.


    Försöker med syskon sen januari -17
  • Pyretm

    Hej! Jag undrar hur jag ser era bilder, dvs på kurvorna ni lagt upp! Jag & min samb försöker också bli gravida så vore kul att se!

  • DaniellaCal


    Så här såg min kurva ut när jag blev gravid!:))

    (Otroligt egentligen att bli gravid vid 40+ och på ETT försök! Tog nästan ett år med mina två äldre barn som jag fick i 20års åldern!!??)
Svar på tråden Hur såg din tempkurva ut när du blev gravid?