• Mrs EJS

    Hittade inget foster vid tidigt ul!

    Jag var till läkaren i torsdags för ett tidigt ultraljud. Jag var då i vecka 7+3.


    Och de såg inget foster. Fostersäcken var i storlek som vecka 6. Läkaren och barnmorskan sa att det mest troligt är ett pågående missfall. Jag mår riktigt dåligt, och är orolig.


    Jag har inte blött något, jag har fortfarande gravidsymptom. Och nytt ultraljud är inbokat till nu på torsdag.


    Finns det någon som varit med om detta förut? Hur har det gått? 

  • Svar på tråden Hittade inget foster vid tidigt ul!
  • CB1982

    Det kan även vara så att du är kortare fram i graviditeten än vad du tror.

    Denna graviditeten så var jag inne på tidigt ultraljud. De såg hinnsäcken men inget hjärta som slog. Dessutom var det litet enligt läkaren.

    Då vi gjort ivf visste vi ju exakt hur långt gången jag var. Så läkaren trodde ju att det var ett pågående missfall. Fick dock en ny tid.

    Ca 2 veckor senare så var vi på nytt ultraljud där man såg hjärtat slå samt att embryot var till och med en dag större i mättningen än vad hen egentligen var.

    Så ge inte upp, det kan hända att du ser ett hjärta vid nästa ultraljud. Jag var själv i 7+2 när dom inte såg något mer än hinnsäcken.

  • Emsan91

    Jag var också på tidigt UL i fredags.. skulle ha varit i v 7 (6+3) men bm såg en hinnsäck som var i v.5. Hon trodde dock att allt var som det skulle. Men med ett mf och ett MA i bagaget är jag inte direkt hoppfull.. ska tillbaka om tre veckor. Så jobbigt!

  • Mrs EJS
    CB1982 skrev 2016-05-16 11:06:09 följande:

    Det kan även vara så att du är kortare fram i graviditeten än vad du tror.

    Denna graviditeten så var jag inne på tidigt ultraljud. De såg hinnsäcken men inget hjärta som slog. Dessutom var det litet enligt läkaren.

    Då vi gjort ivf visste vi ju exakt hur långt gången jag var. Så läkaren trodde ju att det var ett pågående missfall. Fick dock en ny tid.

    Ca 2 veckor senare så var vi på nytt ultraljud där man såg hjärtat slå samt att embryot var till och med en dag större i mättningen än vad hen egentligen var.

    Så ge inte upp, det kan hända att du ser ett hjärta vid nästa ultraljud. Jag var själv i 7+2 när dom inte såg något mer än hinnsäcken.


    Vi har gjort en insemination. Så vi vet ju precisa datumet precis som ni. Då hoppas jag att det syns något mer på nästa ultraljud. Det borde ju synas om fostersäcken har blivit större, och förhoppningsvis ett foster. Tack för att du delade med dig. <3
  • Mrs EJS
    Emsan91 skrev 2016-05-16 11:55:16 följande:

    Jag var också på tidigt UL i fredags.. skulle ha varit i v 7 (6+3) men bm såg en hinnsäck som var i v.5. Hon trodde dock att allt var som det skulle. Men med ett mf och ett MA i bagaget är jag inte direkt hoppfull.. ska tillbaka om tre veckor. Så jobbigt!


    Oj! Så skönt med en positiv barnmorska. Jag förstår att du tvivlar. hur har du det med graviditetssymptom?
  • Emsan91
    Mrs EJS skrev 2016-05-16 21:12:47 följande:

    Oj! Så skönt med en positiv barnmorska. Jag förstår att du tvivlar. hur har du det med graviditetssymptom?


    Ja verkligen! har varit väldigt sparsamt med symptom. Lite molvärk till och från och ömma bröst. Nu har däremot magen sagt sitt också. Vet inte om det är något annat eller om det är gravsymptom.. men är väldigt dålig i magen. Haha.

    Du själv då?
  • Mrs EJS
    Emsan91 skrev 2016-05-17 05:32:59 följande:
    Ja verkligen! har varit väldigt sparsamt med symptom. Lite molvärk till och från och ömma bröst. Nu har däremot magen sagt sitt också. Vet inte om det är något annat eller om det är gravsymptom.. men är väldigt dålig i magen. Haha.

    Du själv då?
    Jag har ömma bröst, illamående så fort jag får för lågt blodsocker, väldigt trött, sover dåligt, humör ;) , molande värk till och från, och byxorna har blivit trånga vid magen men jag har gått ned i vikt mest troligt på illamåendet.
  • Emsan91
    Mrs EJS skrev 2016-05-17 19:04:02 följande:

    Jag har ömma bröst, illamående så fort jag får för lågt blodsocker, väldigt trött, sover dåligt, humör ;) , molande värk till och från, och byxorna har blivit trånga vid magen men jag har gått ned i vikt mest troligt på illamåendet.


    Skönt med lite symptom ändå. Då lever ju ändå hoppet
  • Mrs EJS

    Idag var jag till barnmorskan igen. 


    Fostersäcken har vuxit, och hon såg något i, mest troligt gulesäcken.
    Barnmorskan kunde inte förklara vad som händer. Om det inte är något foster i så ska inte fostersäcken bli större, och den ska inte förändras. men jag är i vecka 8+3 och inget foster syns till ännu. Eftersom vi har fått hjälp från IVF-kliniken så kan vi inte ha blivit gravida senare än inseminationen var gjord. Jag ifrågasatte och barnmorskan svarade "konstigare saker har hänt!"


    Jag vet inte riktigt hur jag ska känna, eller vad jag ska känna. Jag känner mig lite blank. 


    Nu har vi bokat in en ny tid, nästa torsdag. Tredje gången gillt?

  • Femman79
    Mrs EJS skrev 2016-05-19 19:45:47 följande:

    Idag var jag till barnmorskan igen. 

    Fostersäcken har vuxit, och hon såg något i, mest troligt gulesäcken.

    Barnmorskan kunde inte förklara vad som händer. Om det inte är något foster i så ska inte fostersäcken bli större, och den ska inte förändras. men jag är i vecka 8+3 och inget foster syns till ännu. Eftersom vi har fått hjälp från IVF-kliniken så kan vi inte ha blivit gravida senare än inseminationen var gjord. Jag ifrågasatte och barnmorskan svarade "konstigare saker har hänt!"

    Jag vet inte riktigt hur jag ska känna, eller vad jag ska känna. Jag känner mig lite blank. 

    Nu har vi bokat in en ny tid, nästa torsdag. Tredje gången gillt?


    Hur har det gått?
  • Mrs EJS

    Graviditeten har stannat av, mina graviditetssymtom har börjat försvinna och nu väntar vi på att kroppen ska stöta ut det som är kvar i livmodern. Läkaren sa att jag skulle tänka positivt för att det har fungerat. men jag finner inget positivt med att uppleva missfall. Gråter

Svar på tråden Hittade inget foster vid tidigt ul!