• Snobi

    Tyngdkänslan kom tillbaka

    Hej!

    Jag fick mitt första barn för lite mer än fem månader sedan. Ett par veckor efter förlossningen gick jag kanske en lite väl rask promenad och plötsligt kändes det som att jag fick framfall. En bm fick kolla på det och konstaterade att det såg normalt ut och att ena slidväggen hade fallit in lite. Skickades hem med rådet att göra knipövningar, och vid efterkontrollen sa en annan bm samma sak.

    Så blev allt bättre, mycket bättre, och jag blev övermodig och försökte jogga mellan två lyktstolpar. Det gick bra första gången, men andra gången (nästa promenad) kom framfallskänslan tillbaka och nu har jag haft den i drygt två veckor. Kniper förstås som en tok.

    Jag vet att jag är alldeles för otålig och jag har svårt att acceptera hur påverkad min kropp är, men nu ska jag verkligen försöka skärpa mig. Ångrar mig bittert eftersom kroppen ändå kändes så bra där efter fyra månader. Kunde gå långt och snabbt utan att något kändes konstigt. Nu känns det bara deppigt och jag vågar knappt gå ut alls.

    Har någon klantat sig på samma sätt? Kan det bli bra igen? Kanske borde kontakta min bm, men det känns som att jag ändå bara kommer få rådet att fortsätta knipa.

  • Svar på tråden Tyngdkänslan kom tillbaka
  • Cissan

    Jag hade samma o efter ca 1 år blev det bättre. Slidväggen är dock ff förslappad

  • Ingrediensen

    Jag har inga råd att ge men jag väntar ju på att de 8 veckorna ska gå så att jag kan börja jogga försiktigt, så jag tycker inte du varit otålig som väntat 5 månader och börjat springa en sträcka mellan två lyktstolpar. Det måste ju vara mer än rimligt försiktigt! Sen är det ju alltid individuellt vad kroppen är redo för. Du är inte gravid igen?

  • Snobi
    Cissan skrev 2016-05-19 21:27:56 följande:

    Jag hade samma o efter ca 1 år blev det bättre. Slidväggen är dock ff förslappad


    Skönt att det blev bättre! Kan du röra dig ungefär som vanligt nu?
  • Snobi
    Ingrediensen skrev 2016-05-25 08:51:06 följande:

    Jag har inga råd att ge men jag väntar ju på att de 8 veckorna ska gå så att jag kan börja jogga försiktigt, så jag tycker inte du varit otålig som väntat 5 månader och börjat springa en sträcka mellan två lyktstolpar. Det måste ju vara mer än rimligt försiktigt! Sen är det ju alltid individuellt vad kroppen är redo för. Du är inte gravid igen?


    Nix, inte gravid. Det är ju som du säger individuellt och många kan nog springa längre sträckor tidigare. Själv är jag ganska liten och födde ett rätt stort barn, vilket antagligen har påverkat en del. Om du känner dig redo att jogga försiktigt efter 8 veckor så är du säkert det också. (Men ta det lugnt, jag läste någonstans att man helst ska vänta 6 månader.)
Svar på tråden Tyngdkänslan kom tillbaka