• sofiaglase1

    Frågor om viktminksning

    Jag är en tjej på 15 år och jag väger just nu 53kg. Jag skulle gärna komma ner till en vikt på 45kg. jag vill inte att nån skriver att jag redan är underviktig. jag vet, men jag skulle må bra för mig själv om jag gick ner i vikt. Jag har en app där jag skriver in vad jag äter och hur mycket jag tränar. den appen räknar då ut hur många kalorier jag behöver per dag, hur många kalorier jag äter, och hur många kalorier jag bränner bort genom träning. Enligt appen ska jag äta 1300 kalorier per dag men jag äter istället 800 eller mindre, eftersom mitt mål är att gå ner i vikt. 

    jag tränar oftast varje dag och som sagt äter jag max 800 kcal men helst så lite som möjligt. jag har hållit på med det här i 3 veckor. Jag förstår att jag inte kan gå ner i vikt till 45kg direkt. Men det är så att min vikt hoppar från 53 till 51, sedan till 54 osv osv. Detta kan den göra bara på några dagar. Vad ska jag göra för att ha en stadig viktminskning och för att inte hoppa upp o ner i vikten?

    tack för svar!

  • Svar på tråden Frågor om viktminksning
  • Anonym (Orolig)

    Tänk efter en gång till innan du skaffar dig ett helt liv med ohälsosam relation till mat! Försök att äta nyttigt istället för att stirra dig blind på kalorier och slösa bort energi på att försöka gå ner i vikt.
    Jag föreslår att du går och pratar med någon professionell och skaffar dig en hälsosam självbild och relation till mat. Önskar dig lycka till!

Svar på tråden Frågor om viktminksning