• Anonym (Ska det vara rakat)

    Rakat eller ej

    Hur säger man till sin flickvän att man inte gillar att hon inte är rakad där nere ?

    Vi är båda 40 + och träffades för c:a ett halvår sen

  • Svar på tråden Rakat eller ej
  • Underhill

    Antar att du rakar dig och trivs i det!?...annars har jag inga direkta tips...trivs hon hårig, så hade jag inte gått in och pillat i det det...men man kan ju ta upp det lite sådär i förbifarten och bara undersöka vad hon tycker och tänker rent allmänt kring det :)


    E vi överens så kör vi
  • hjbrodin

    Mm, den är lite lurig. Jag var/är i samma sits själv så jag ska dela med mig av min metod som funkade bra. Men vi är lite längre in i vårt förhållande, drygt 5 år, så det kanske inte funkar exakt likadant för dig. men vi är i ungefär samma ålder, jag 40- och hon 40+.
    Here it goes...

    Vi hade hamnat i en svacka sexmässigt och jag kände det som att hon mest ställde upp ibland på nåt "mercy fuck" för att hålla mig nöjd. Vi har aldrig liksom pratat om sex, det har bara funkat hur bra som helst fram tills då. Men jag tog mod till mig och sa att vi måste prata om det.

    Det blev en helkväll där jag fick förklara vad jag ville, vad jag behövde, inom det sexuella och hon fick också förklara vad/hur hon kände och varför hon nästintill aldrig kände lust. I detta samtal kom det bland annat upp tre saker:
    - Att jag ville att hon skulle raka allt hår, hon hade en tofs innan
    - Att jag ville att hon då och då skulle ha lite sexigare underkläder
    - Att jag ville att vi skulle testa att se på porrfilm tillsammans
    (Självklart kom det upp mycket hon ville också)

    Vi har nu testat alla de tre grejerna och till bådas vår förvåning så gillar vi det båda två. Hon går igång på det också, precis lika mycket som jag. Det enda hon inte älskade var kanske att vara helt rakad, men hon vet att jag gillar det och då är hon det ibland och ibland är tofsen där. Det blir väl mest när hon vill göra nåt litet extra för mig som hon tar bort allt hår.

    Men summan av det är väl helt enkelt: Prata med henne. Förklara vad du tycker och gärna varför du tycker det också, då blir det ju mycket lättare för henne att ta det till sig. Fråga samtidigt om det är något du kan göra som du inte gör, något som skulle ge henne samma "upphetsnings-kick" som du skulle få av att se henne utan hår.

    Och det finns ju grader också. Är hon helt naturligt hårig så kanske det är mycket att be henne om att helraka på en gång? Kanske kan du då fråga om du får trimma henne och hjälpa henne raka litegrann? Ta det steg för steg.

    Kommunikation är A och O och efter detta så pratar jag och min sambo mycket mer om sex och vad vi går igång på. Sexlivet har blivit mycket bättre.

    Lycka till!

  • Anonym (Rakad)

    Min tjej var redan rakad när jag träffa henne för några månader sedan,till mig sa hon att hon före drog rakat hos mig,så det är gjort vi båda är 45+

  • Anonym (Kille35)

    Tjejen har precis rakat sig efter många år (finns en anledning till det som inte innefattar att jag gillar det) tillsammans. Jag försöker nu vid varje tillfälle jag får uppmuntra henne att behålla frisyren (eller rättare sagt, avsaknaden av den) tillsvidare. Tror jag kommer lyckas och hon gillar själv att vara helt hårlös av vad jag förstår.

  • Anonym (Skulle inte alls säga det)
    Anonym (Ska det vara rakat) skrev 2016-05-17 12:53:38 följande:

    Hur säger man till sin flickvän att man inte gillar att hon inte är rakad där nere ?

    Vi är båda 40 + och träffades för c:a ett halvår sen


    Jag skulle inte säga det alls. Tycker faktiskt inte ens det är partnerns sak utan bara angår personen själv.

    Dessutom tycker jag det är snyggare och sexigare med tjejer som har hår mellan benen. Blev positivt överraskad första gången älsklingen och jag var nakna tllsammans när jag märkte att hon hade hår.
  • Anonym (Skulle visst säga det)

    Självklart ska du säga det. Kommunikation är a och o. Hon kanske tycker det är håret är jätteviktigt att ha kvar. Eller så rakar hon sig inte av lättja. Men säger du inget blir det garanterat bara frustruation från din sida eftersom du tycker det är läckert /viktigt med lite hår.

    Sen får man försöka kompromissa med sin partner. Hon kansöker inte vill raka rubbet utan vill behålla lite. Hon kanske vill att du ändrar något annat också...

  • Smastor
    Anonym (Skulle visst säga det) skrev 2016-05-18 18:36:01 följande:

    Självklart ska du säga det. Kommunikation är a och o. Hon kanske tycker det är håret är jätteviktigt att ha kvar. Eller så rakar hon sig inte av lättja. Men säger du inget blir det garanterat bara frustruation från din sida eftersom du tycker det är läckert /viktigt med lite hår.

    Sen får man försöka kompromissa med sin partner. Hon kansöker inte vill raka rubbet utan vill behålla lite. Hon kanske vill att du ändrar något annat också...


    Bra svar!
  • Anonym (Skulle inte alls säga det)
    Anonym (Skulle visst säga det) skrev 2016-05-18 18:36:01 följande:

    Självklart ska du säga det. Kommunikation är a och o. Hon kanske tycker det är håret är jätteviktigt att ha kvar. Eller så rakar hon sig inte av lättja. Men säger du inget blir det garanterat bara frustruation från din sida eftersom du tycker det är läckert /viktigt med lite hår.

    Sen får man försöka kompromissa med sin partner. Hon kansöker inte vill raka rubbet utan vill behålla lite. Hon kanske vill att du ändrar något annat också...


    Jag tycker man kan säga positiva saker, men inget som pressar, inget som gör at man känner att man inte riktigt duger precis som man är. Jag minns första gången, igår faktiskt precis ett år sedan. Jag nämnde att jag tyckte det var snyggt, och , nej, det var inte lättja utan medvetet från hennes sida för att hon själv tyckte det kändes bäst eller snyggast/ som en anturlig vuxen kvinna osv. Men om jag hade varit en "helrakat-fan" hade jag inte sagt "usch -du har hår" eller "du måste verkligen raka dig". Så mycket betyder det inte.

    Omvänt hade jag inte heller sagt om hon varit helrakad "du måste sluta med det"-för det viktiga är helheten. Jag älskar henne, med eller utan mer eller mindre hår, och DET är det viktigaste. Så jag tycker inte det är min sak som partner att säga de sakerna. Däremot  uppskattade hon nog komplimangerna-för det och för annat-tex hennes vackra kroppsformer osv.

    Jag tror aldrig hon hade sagt något negativt om mig som kunde försämrat mitt självförtroende,(sådana kommentarer kan verkligen försämra/förstöra samlivet) men däremot sade hon vad hon gillade-tyckte min var "vacker" (ha ha-ja hon sade faktiskt så) , "proportionerlig", "precis lagom dimensioner för hennes vagina" , gillade att jag är  "korthudad"  (dock av naturen-inte kirurgiskt omskuren) . "Attraktivare" sade hon. Men hade jag tex haft längre förhud hade hon säkert aldrig sagt "du måste ha kortare/ingen förhud". Män är också känsliga för kommentarer-väldigt känsliga ibland vad gäller ord om könet, precis som många kvinnor.


  • Anonym (Skulle inte alls säga det)
    Smastor skrev 2016-05-18 18:38:35 följande:
    Bra svar!
    Se mitt svar till "Skulle visst säga det".
  • Smastor
    Anonym (Skulle inte alls säga det) skrev 2016-05-20 10:03:16 följande:

    Se mitt svar till "Skulle visst säga det".


    Men är ni gjorda av glas? Prata är nog nyttigare än att inte prata för att låta bli och trampa folk på tårna...
Svar på tråden Rakat eller ej