• Emmlupp

    Har jag förstört min kropp?

    För 1,5 år sedan slutade jag äta p-piller, detta eftersom jag vill ha min kropp "ren" och speciellt eftersom jag vill ha barn inom en snar framtid (är 27 år).


    Under hösten började jag arbeta och arbetade 15-16h/dag, 7 dagar i veckan, vilket resultera i hög stress, viktuppgång och sämre mående.


    Insåg att jag var tvungen att dra ner på det rejält, om jag inte ville förstöra mig själv helt. Vilket jag också gjorde.


    Men nu efter denna period så har jag haft utebliven mens, eller cyklar på 40-50 dagar, något jag aldrig någonsin haft tidigare. Innan denna period har jag haft 27 dagars med max 1-2dagars felmarginal. Aldrig någonsin tidigare har jag haft det såhär, trots tidigare perioder av hög stress och viktuppgångar.


    Därför undrar jag om någon av er varit med om liknande, och om dessa problem försvunnit då ni återgått till er normala vikt (har gått upp 7-8kg, var ej överviktig innan) och efter minskad stress? Och har ni isf upplevt problem att få barn efter en sådan här rubbning?

  • Svar på tråden Har jag förstört min kropp?
  • MilaNom

    Om du är orolig tycker jag absolut att du ska träffa en BM. Men vad jag fått höra så kan stress o utmattning strula till menstruationen. Inget ovanligt :) , men att det är 40-50 dagar är lite långt vilket jag tycker du ska söka läkar tid på hos Gyn då de säger att om mensen är över 36 dagar så kan det vara något som inte stämmer. Mitt tips är Gyn... Kan du möjligtvis ha en infektion eller något i underlivet så kan kanske även de påverka mensen kanske?

Svar på tråden Har jag förstört min kropp?