• Hippofluff

    Snabb hjälp! Väljer mellan två jobb.

    Åh! Tänk att allt skall komma på en gång.

    Jag har nyligen tagit ut en högskoleexamen och fick snabbt ett jobb relaterat till utbildningen.

    Jag gick alltså för snart tre veckor sedan på ett jättebra jobb, en provanställning på timme (från 7 - 17, ibland 18 eller till och med 19) men med stor sannolikhet en tillsvidaretjänst framöver. Jag trivs ypperligt med människorna jag arbetar med men arbetsuppgifterna och -tiderna är jobbiga. Lönen är helt okej för ett första jobb. Dock ligger det 15 mil ifrån min pojkvän, och han har inte möjlighet att söka arbete här. Boendet jag har nu är helt makalöst bra, och jag trivs verkligen med det.

    Men... så idag blev jag erbjuden ett annat jobb jag sökt. Detta är inte relaterat till min högskoleutbildning, men min gymnasieutbildning. Detta är väl lite av ett "drömjobb" för mig, arbetsuppgifterna är roliga (sommarjobbat med det tidigare), något jag känner verkligen är min grej. Lönen och förmånerna är också bättre. Tyvärr är detta endast en visstidsanställning, men med chans till förlängning. Tog jag detta jobbet skulle min pojkvän dock kunna få jobb på samma ort och vi hade kunnat bo tillsammans, men i en mycket sämre bostad.

    Måste bestämma mig ikväll! Vet inte hur jag skall göra! Hjälp mig!

  • Svar på tråden Snabb hjälp! Väljer mellan två jobb.
  • Hippofluff
    Snövits skrev 2016-05-18 18:44:37 följande:

    Hur seriöst är det med pojkvännen så du inte låter det styra för mycket!?


    Vi har varit ett par i 4 år och pratat om att flytta ihop ett tag men aldrig haft chansen då vi alltid haft att göra på olika orter.
  • Långbenopluto
    Hippofluff skrev 2016-05-18 19:18:45 följande:
    Vi har varit ett par i 4 år och pratat om att flytta ihop ett tag men aldrig haft chansen då vi alltid haft att göra på olika orter.
    Ok, då är mitt tips att du ska sova på saken och när du vaknar imorgon så ska du göra det som din magkänsla säger
  • Mullan

    Våga ta chansen! Jag hade definitivt lämnat nuvarande bostad för att bo ihop med pojkvännen och dessutom kunna jobba med drömyrket. Tro på dig själv och våga satsa! lycka till, vad du än väljer att göra. :)

  • Hippofluff

    Kanske kan tillägga att jag i så fall skulle börja nya jobbet nästa månad. Känner mig så otroligt elak som sätter chefen i klistret också..

  • Hippofluff

    Klappat och klart, börjar nya jobbet nästa vecka. MEN hur gör jag med resan som var planerad i slutet av sommaren. Man kan inte begära ledigt första året man arbetar eller? Måste jag boka av? Jag har pratat med schemaläggaren men hen kunde inte lova något, förmodligen blir det jobb de dagarna (4 dagar).

Svar på tråden Snabb hjälp! Väljer mellan två jobb.