• Jennif­er89
    Äldre 20 May 11:11
    6123 visningar
    46 svar
    46
    6123

    svärmor till häxa

    Jag och sambon träffades sommaren 2015 .

    Vi var lyckliga i 3 månader sen uppstod det ett problem vi tog en paus och vara vänner .

    Nu har vi hittat tillbaka till varandra för ca 2 månader sen och allt är toppen mellan oss bättre en någonsin .

    Men vi har ett problem och det är hans mamma - hon styr han totalt , och tydligen från första

    Början har hon ogillat mig för hon har snokat om min släkt bara för mitt släkt namn och tydligen är jag en dålig människa på grund av de för min släkt på pappas sida är idioter , jag har princip ingen kontakt med den delen av min släkt på fars sida jag vet inget om dom för jag inte ens är uppväxt med min biologiska far . Sen om min son som hon stör sig på, att jag bara för det inte är lämpad att skaffa fler barn för jag inte har honom hos mig , som vart omplacerad till en annan familj när jag var 17 år och mådde jätte dåligt på grund av barnets far som gjorde mig illa bårde fysiskt och psykist , det är helt sjukt .

    Svärmor eller vad jag ska kalla henne vet inte om att jag och sambon har hittat tillbaka till varandra och han vågar inte berätta om det för hon har sådana fördomar om mig ,

    Ända hon vet är att vi bor under samma tak och tror vi är vänner men hon gillar inte

    Att han bor med mig och vägrar träffa honom och hans barn hemma hos oss bara för mig

    Och det lustiga är att jag har inte gjort henne nånting bara varit en snäll person mot henne .

    Igår prata han med sin mor och bad henne sluta upp med detta annars så skulle han säga

    Upp kontakten med sin mamma och hon vart tyst , men ännu vet hon i get om oss och han själv vet inte heller hur han ska säga det till henne .

    Han själv mår dåligt över hur hans mor är mot både han och mig ,

    Hon styr han totalt och han blir arg varje gång , han har gett henne många

    Varningar men hon tyckas inte ta det riktigt på allvar .

    Min sambo älskar mig nåt enormt han vill ha allt med mig och kommer aldrig lämna mig

    För sin mammas beteende , och de är i alla fall skönt att veta om .

    Men vi båda vet inte hur vi ska göra med henne vi vill få slut på detta .

    Vi orkar inte ha det så här :(

    Hjälp oss med råd SNÄLLA

  • Svar på tråden svärmor till häxa
  • Äldre 20 May 11:18
    #1

    Häxa till svärmor kanske du menar? :) Dumpa honom. Om han inte ens törs stå för att det är dig han vill leva med för resten av sitt liv så är han inte den rätta. Eller kan det vara så att din kille har något att dölja för dig och är rädd för att sanningen ska komma fram via sin mamma?

  • Jennif­er89
    Äldre 20 May 11:23
    #2

    Han berättar alltid allt för mig vad hon säger om mig .

    Hon är svår att ha med att gör med . Han har haft problem med henne i många år och inte bara han har haft problem med henne hon är ett kontrolls Frek .

  • Äldre 20 May 11:28
    #3
    Jennifer89 skrev 2016-05-20 11:23:46 följande:

    Han berättar alltid allt för mig vad hon säger om mig .

    Hon är svår att ha med att gör med . Han har haft problem med henne i många år och inte bara han har haft problem med henne hon är ett kontrolls Frek .


    Han kan ju ändå dölja saker för dig för jag tycker det låter jätte märkligt att vilja hålla sin kärlek hemlig för någon. Det borde ju vara tvärtom när man är i ett förhållande, man är ju lycklig och stolt och vill visa upp sin kärlek för hela världen, och särskilt för sina nära och kära.
  • Jennif­er89
    Äldre 20 May 11:29
    #4

    Han vill att jag ska skriva ett långt brev till hans mamma med mina egna ord om hur jag känner osv osv och berätta allt där .

  • Äldre 20 May 11:35
    #5

    Om det nu är som du säger. Ställ mer krav på honom. Eran kärlek är helig, och han måste våga stå upp mot sin egen mamma och erkänna att ni är tillsammans. Om hon inte kan hantera det så är problemet hennes och din kille får helt enkelt ta en paus från sin mamma tills hon lärt sig hantera sitt problem. Föreslå terapi för henne för det låter verkligen inte normalt att hon tror hon kan bestämma över sin vuxna son. Steg 1 är att erkänna. Ställ krav.

  • Jennif­er89
    Äldre 20 May 11:42
    #6

    Jo jag får ta ett snack med honom sen .

    Men för oss båda är detta jätte jobbigt .

    Han vill ju att hans mor ska veta men han är rädd för hur

    Hon ska regera och säga och hur han i sin tur ska agera tillbaka .

  • Anonym (Snack­a är lätt)
    Äldre 20 May 12:45
    #7

    Du säger att din kille älskar dig nåt enormt. Vill allt med dig. Kommer aldrig att lämna dig. Berättar allt för dig vad hans mamma säger.

    Men bilden man får av pojkvännen är att han är en riktig mes. Vågar inte ens berätta för mamma att ni är ett par igen. Rimmar dåligt med att han älskar dig nåt enormt.

    Det råd jag vill ge till dig är att inte lyssna så mycket på vad han säger, utan istället se på vad han gör. För snacka är så lätt. Så jag anser att problemet inte är din svärmor, utan din pojkvän. Sorry om det låter hårt!

  • Anonym (svärm­ors synvin­kel)
    Äldre 20 May 12:52
    #8

    Stanna upp och se det ur mammans synvinkel en stund.

    Ni har varit tillsammans i totalt fem månader under ett års tid. Det är verkligen inte mycket, knappt så mycket att det kan räknas som en relation. Förvänta dig inte att hans svärmor tar relationen på allvar när den har varat i så kort tid, upphackat på ett år.

    Enligt hennes vetskap har ni alltså bara varit tillsammans i tre månader. Förlåt, men om jag var "svärmor" i det här fallet skulle du inte ha särskilt stor betydelse för mig. Man kan inte ens kallas svärmor i det här fallet. 

    Det låter som om ni är väldigt unga, men jag kan ha fel, eftersom du har "89" i din signatur. Du kan ju vara närmare 30. 

    Det är klart att hans mamma som förälder blir skeptisk när någon kommer in i hennes sons liv som inte har hand om sitt eget barn. Hon tänker säkert att OM ni skulle skaffa barn någon gång så är du bevisligen inte betrodd som förälder. Det är klart att det oroar en blivande farmor. 

    Om jag var du, skulle jag inte göra någonting i det här läget, utan bara se vart relationen leder. Ni kanske gör slut igen snart. Vem vet. Bättre att se tiden an och ta det lugnt. 

  • Anonym (svärm­ors synvin­kel)
    Äldre 20 May 12:54
    #9
    Jennifer89 skrev 2016-05-20 11:29:43 följande:

    Han vill att jag ska skriva ett långt brev till hans mamma med mina egna ord om hur jag känner osv osv och berätta allt där .


    Med andra ord vill han att du ska ta en konflikt med henne som han själv har. Det skulle jag absolut inte göra om jag var du. De får reda upp sin relation själv. 
  • Anonym (???)
    Äldre 20 May 13:24
    #10

    Hur gamla är ni egentligen? Det spelar ju roll det med.
    Och om jag förstår rätt så anser svärmorsan att du är lite WT också? Fördomar är svåra att slå hål på. Jag tycker inte ni behöver göra något alls egentligen. Visa bara att du är en helt ok tjej. Du behöver inte krypa för henne, men du ska vara respektfull. Tiden kommer visa att ni två kommer fortsätta vara ett par. Och om du FÖRSÖKER komma överens med henne så kommer det bli så. Men låt det ta tid. Det tog tid innan jag själv accepterade min sons sambo. Eftersom INGEN duger i mina ögon. Men hon har överbevisat mig många gånger. Hon är fullt kapabel till att göra min son lycklig och han henne. Det är där min sons lojalitet finns, inte hos mig. Och så ska det vara.

    Så du får nog vänta ut tiden helt enkelt. Att bli så otålig efter bara ett par månader låter lite väl konstigt. Ge det ett år eller två. SEN kan du börja snacka.

Svar på tråden svärmor till häxa