• Sandbergjosefine

    ??SNABBA SVAR TACK??

    Ska försöka hålla mig kort. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag jobbar som personlig assistent. Detta innebär tunga lyft i konstiga positioner och böjningar osvosv. Har fått ont i ländryggen, lyfte något och det "small" till i ryggen och började sen göra ont ner i benet, det gör så ont så jag kan knappt böja mig ner eller liknande alls utan att skrika ungefär. Ska jobba 8h imorgon från 9 på morgonen och känner att det inte är hållbart, tänkte därför sjuka mig.

    Min chef, som egentligen inte är min chef utan brukarens förälder, är den jag sjukanmäler mig till. Och hen är onekligen speciell. Ringer jag 2h innan mitt pass börjar och säger att jag har haft migrän hela natten och kommer inte upp ur sängen alls, så får jag svaret: "men herregud.. (Spydigt) ta en Ipren och kom hit bara?!" Eller någon annan spydig kommentar eller så säger hon bara "jaja" Och lägger på i örat på mig. Har nu blivit nästan lite rädd för att sjukanmäla mig då hen även behandlar mig dåligt nästa gång jag kommer till jobbet pga den sjukdagen. Kan inte jobba imorgon bitti, vad gör jag?!....

  • Svar på tråden ??SNABBA SVAR TACK??
  • Mollan79

    För det första ska du anmäla händelsen med ryggen, ger det problem längre fram är det bra att ha det dokumenterat. Ni måste väl ha nåt skyddsombud som kan hjälpa lr facket?
    Det är alltid knepigt att ha brukarens föräldrar som arb.givare ( har själv varit i den situationen), men dom har inte rätt att behandla dig så vid sjukdom.
    Du skulle givetvis sagt till på en gång när det hände men ju förr desto bättre.
    Ta inte åt dig, du ska tänka på dig själv och din kropp, den ska hålla länge. Ett jobb är bara ett jobb, tänk så. I längden kanske du ska se dig om efter ett annat innan du kör slut på dig själv fysiskt lr psykiskt .
    Stanna hemma imorgon, lycka till o kram

Svar på tråden ??SNABBA SVAR TACK??