• Anonym (Vad göra?)

    Jag klarar inte av att lämna min man som misshandlar mig. Hjälp!

    Jag inser VERKLIGEN att jag behöver hjälp för jag klarar inte av detta ensam !!!  

    Jag har låtit denna man till skitstövel behandla mig hurdant han vill.

    Han har misshandlat mig både psykiskt och fysiskt ganska länge nu, och han fortsätter varför då? Jo, för att jag är svag och tillåter honom göra det.

    Jag har fått diagnoserna asperger och borderline så det ställer till det ganska mycket för mig.

    Han brukar kontrollera mig för fullt, han måste bestämma om allting HELA JÄVLA TIDEN.

    Han har bland annat strypt mig, slängt mig mot väggen, slängt mig mot sängen, nypt mig i armen, slagit mig i ansiktet så att jag börjat blöda.

    De första gångerna jag hotade med att lämna honom så började han gråta och hotade med att ta sitt liv. Han sa att jag var hans allt och att han inte kunde leva utan mig. Men hotar jag med att lämna honom idag så skrattar han bort det eftersom han inte går på det längre.

    Ni undrar säkert varför jag har stannat kvar. Jag ställer mig samma fråga jag också.

    Den självkänslan jag hade är totallt borta. Han har misshandlat mig så många gånger så att jag har blivit riktigt liten. Han har fått makten. Han känner sig stor och stark, det har han själv sagt. Och får han inte som han vill ja då jävlar blir han arg och börjar slå sönder saker.

    Jag inser vad som ska göras och det är att lämna honom för gott, MEN, det är det jag INTE klarar av.

    Gång på gång kontaktar han mig och ber om förlåtelse, svarar jag inte honom så hotar han med att ta sitt liv och han säger att han vägrar leva utan mig.

    En del i mig tycker synd om honom eftersom han är psykisk sjuk, och man vill så hemskt gärna hjälpa till, man börjar få fruktansvärda skuldkänslor som tar kål på en.

    Och så finns det den sidan som VERKLIGEN älskar honom till döds. Jag hade offrat mitt liv för honom om han var snäll mot mig. Trots allt det elaka han gör mot så älskar jag honom ändå riktigt djupt.

    Igår blev jag misshandlat åter igen och jag kände att jag fick nog så jag lämnade honom för gott. När jag gick ut igenom dörren så sa han "Du vet väl att vi ses snart igen, för du klarar inte av att leva utan mig".

    Det där gjorde jätte ont när han sa det, han vet att gång på gång förlåter honom och att jag kommer göra det denna gången också.

    Jag försöker verkligen stå emot. Men jag saknar honom så enormt mycket. Jag saknar den snälla sidan som han har och det är typ 30% som man får se den, de andra 70% är han ett svin.

    Alla bilder har jag kvar av honom och det känns som om mitt hjärta tänker explodera så mycket jag saknar honom, jag känner mig ensam, det känns så tomt att leva utan honom på nåt sätt. Jag går runt i denna stora lägenhet helt ensam, utan några vänner, utan att ha något att göra. Jag vet att det är en mycket dålig ide att ringa upp honom men jag försöker verkligen att låta mig, och när han väl inser att jag inte ringer upp, då lovar jag er att han kommer stå här utanför och gråta igen, och det är då jag trillar dit igen, ÄNNU EN GÅNG !

    Jag erkänner att jag inte är tillräckligt stark. Han har sänkt ner mig totallt. Som jag sa innan, jag känner mig jätte liten och ingen självkänsla finns kvar som jag hade i mig. Såpass mycket har han misshandlat mig.

    Jag mår verkligen inte bra. Jag funderar på att lägga in på mig akuten. Tankar att avsluta sitt liv har funnits och dem har jag ännu idag. Det känns FÖRJÄVLIGT att gå igenom detta, jag hoppas någon förstår mig. Jag känner att jag inte klarar av att lämna honom, trots att jag vill.... !!

    Vad finns det jag kan göra?

  • Svar på tråden Jag klarar inte av att lämna min man som misshandlar mig. Hjälp!
  • Anonym (Anonym98)

    Försök bara vara stark och lämna honom. Vet att det är svårt, hade en kille som misshandlade mig och våldtog mig minst en gång varje dag i 1.5 år. Lämnade han ett flertal gånger men slutade alltid med att jag saknade honom och gick tillbaka till han.

    Men till slut lyckades jag lämna honom för gott. Lämna honom och hitta på massa roliga saker så att du inte tänker på honom.

    Jag vet att det verkligen är skit jobbigt att lämna men du måste, du förtjänar inte att bli behandlad så. Ingen förtjänar det.

    Miljontals styrke kramar till dig!<3

  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Anonym98) skrev 2016-05-21 02:32:10 följande:

    Försök bara vara stark och lämna honom. Vet att det är svårt, hade en kille som misshandlade mig och våldtog mig minst en gång varje dag i 1.5 år. Lämnade han ett flertal gånger men slutade alltid med att jag saknade honom och gick tillbaka till han.

    Men till slut lyckades jag lämna honom för gott. Lämna honom och hitta på massa roliga saker så att du inte tänker på honom.

    Jag vet att det verkligen är skit jobbigt att lämna men du måste, du förtjänar inte att bli behandlad så. Ingen förtjänar det.

    Miljontals styrke kramar till dig!<3


    Åh tack för ditt svar. Han har också försökt att våldta mig flera gånger.

    Det finns ingenting roligt att göra på dagarna, man sitter alldeles helt ensam utan att ha någon att vara med.

    Jag vill hitta mig själv igen, personen som jag var innan är borta, vart har jag tagit vägen?

    Vad fick dig att lämna till slut?
  • Anonym (Varit där)

    Jag har varit i exakt samma sits, i 3 år stod jag ut med daglig psykisk och fysisk misshandel. Jag var så svag!! Han hade kontroll helt på mig så hade aldrig nån chans att fly efter många försök!! Min familj försökte rädda mig å vänner med, men jag gick alltid tillbaka av rädsla eller för jag tyckte synd om honom.

    Jag blev starkare mot slutet,

    Men nu efter 6 månader kan jag säga att det var fan på tiden att jag tig mig därifrån! Tror inte jag skulle levt nu annars!

    Jag förstår dig helt, det är inte lätt för man är så svag! Men det är inte synd om honom och du kommer efter att ha lämnat honom inse att det inte var det utan bara synd om dig själv som varit så dum att stannat för länge! Du måste bli stark! Det lättaste för dig som jag gjorde.. Är att gå till ditt jobb, men ha packat få kläder... Sen ta in på hotell eller dra till vänner å göm dig. Svara absolut inte mer på hans samtal eller sms förutom att du inte kommer tillbaka. Sen tar du med dig någon efter någon vecka till honom och hämtar dina saker,

  • Anonym (Varit där)

    Du kommer snabbt efter att du lämnat honom inse att det inte finansförslag du älskar med honom. Du inbillar dig det bara för han var din falska trygghet.

    Han kanske var snäll ibland men det räcker inte, finns så många snälla människor som är svin.

    Du tror att du älskar honom. Det är för att du är svag och han har makten. Det är inbillning, Tro mig!!

    Det är svårt att inte höra av sig men du måste!! Han kommer aldrig ta sitt lov , mitt ex hotade med det, men han lever än! Han sa att han var på ett berg å redo ATt köra ner, att han får hjärtinfarkt å var på akuten, att han ska köra av vägen då han körde i fullfart, men det var bara ord!!

    Så gör han sig illa så får han göra det!! Då e det inte ditt fel.

    Det är vara ett spel dom flesta psykopater kör med!!

  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Varit där) skrev 2016-05-21 02:55:04 följande:

    Jag har varit i exakt samma sits, i 3 år stod jag ut med daglig psykisk och fysisk misshandel. Jag var så svag!! Han hade kontroll helt på mig så hade aldrig nån chans att fly efter många försök!! Min familj försökte rädda mig å vänner med, men jag gick alltid tillbaka av rädsla eller för jag tyckte synd om honom.

    Jag blev starkare mot slutet,

    Men nu efter 6 månader kan jag säga att det var fan på tiden att jag tig mig därifrån! Tror inte jag skulle levt nu annars!

    Jag förstår dig helt, det är inte lätt för man är så svag! Men det är inte synd om honom och du kommer efter att ha lämnat honom inse att det inte var det utan bara synd om dig själv som varit så dum att stannat för länge! Du måste bli stark! Det lättaste för dig som jag gjorde.. Är att gå till ditt jobb, men ha packat få kläder... Sen ta in på hotell eller dra till vänner å göm dig. Svara absolut inte mer på hans samtal eller sms förutom att du inte kommer tillbaka. Sen tar du med dig någon efter någon vecka till honom och hämtar dina saker,


    Vad fick dig till slut att lämna?

    Jag vill lämna men jag klarar inte av, jag lämnar, vi blir ihop, jag lämnar , vi blir ihop så har hänt nu åtminstone 100 gånger. Det klart han inte går på det längre när jag hotar med att lämna.
  • Anonym (Vad göra?)
    Anonym (Varit där) skrev 2016-05-21 03:01:10 följande:

    Du kommer snabbt efter att du lämnat honom inse att det inte finansförslag du älskar med honom. Du inbillar dig det bara för han var din falska trygghet.

    Han kanske var snäll ibland men det räcker inte, finns så många snälla människor som är svin.

    Du tror att du älskar honom. Det är för att du är svag och han har makten. Det är inbillning, Tro mig!!

    Det är svårt att inte höra av sig men du måste!! Han kommer aldrig ta sitt lov , mitt ex hotade med det, men han lever än! Han sa att han var på ett berg å redo ATt köra ner, att han får hjärtinfarkt å var på akuten, att han ska köra av vägen då han körde i fullfart, men det var bara ord!!

    Så gör han sig illa så får han göra det!! Då e det inte ditt fel.

    Det är vara ett spel dom flesta psykopater kör med!!


    Jag behöver hjälp med detta för att göra detta på egen hand klarar jag inte av.

    Byter man nummer så kontakar han mig oavsett på något sätt.
  • terfje

    Var mest psykiskt misshandlad men även fysiskt i 6,5 år. Var på väg att lämna två gånger under den tiden och tredje gången lyckades jag. Det är svårt att inte höra av sig. Mitt ex hotade inte bara med att ta livet av sig själv utan främst att han skulle skada de som stod mig närmast under den tiden och det var mina arbetskamrater och vårdtagare. Han var och är psyk sjuk. För att hålla honom lugn trodde jag att jag var tvungen att sova över hos honom två gånger. Bägge två tvingade han till sig sex och jag har aldrig någonsin känt mig så smutsig som jag gjorde då.

  • Anonym (Varit där)

    Jobbar du?

    Har du några vänner?

    På riktigt, jag träffade en underbar kille i smyg på mitt jobb så han misstänkte inget. En dag så gick jag till jobbet men efter jobbet var jag med killen från jobbet och han hjälpte mig att känna mig starkare.

    Så du borde ha en vän till hjälp. PM du inte har nån flirt :).

  • Anonym (Varit där)

    Jo han och jag tog in på hotell å sov där några dagar. Vi höll oss undan stab och mitt jobb några dagar tills exet lugnat sig. Det enda jag svarade på alla hans sms var "jag mår bra men kommer inte tillbaka" inget mer!

  • Anonym (Vad göra?)
    terfje skrev 2016-05-21 03:18:43 följande:

    Var mest psykiskt misshandlad men även fysiskt i 6,5 år. Var på väg att lämna två gånger under den tiden och tredje gången lyckades jag. Det är svårt att inte höra av sig. Mitt ex hotade inte bara med att ta livet av sig själv utan främst att han skulle skada de som stod mig närmast under den tiden och det var mina arbetskamrater och vårdtagare. Han var och är psyk sjuk. För att hålla honom lugn trodde jag att jag var tvungen att sova över hos honom två gånger. Bägge två tvingade han till sig sex och jag har aldrig någonsin känt mig så smutsig som jag gjorde då.


    stackare, hur är det idag?
Svar på tråden Jag klarar inte av att lämna min man som misshandlar mig. Hjälp!