• Anonym (Anna)

    Hur många veckors ledighet får era barn i sommar?

    Hur många veckor semester får era barn i sommar? 
    Är alla veckor sammanhängande?

  • Svar på tråden Hur många veckors ledighet får era barn i sommar?
  • Alexi

    Vi är lediga i sex veckor hela familjen, så har vi gjort varje år sen vi fick barn. Barnen är 5 och 7 år.

  • Anonym (Ines)

    7 veckor ledigt från förskolan för 5 åringen.

    Sammanhängande med båda föräldrarna tack vare en lillebror som blir 1år i juli som vi tar ut föräldraledighet för.

  • Carambolan

    Sju veckor. Jag och mannen tar sex veckor var, varav fem veckor tillsammans.

  • Ann Cistrus

    9 veckor, sammanhängande.


    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Anna)

    Tycker ni det är för lite med tre veckor? 

  • Ann Cistrus
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-22 07:34:40 följande:

    Tycker ni det är för lite med tre veckor? 


    Jag tycker det, ja. Men, sen har man ju en verklighet att förhålla sig till också och alla kanske inte kan få ihop det på ett bra sätt alla somrar. Om jag hade haft det minsta möjlighet att påverka ledigheten hade jag absolut sett till att de fick fler än 3 veckor. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Anna)
    Ann Cistrus skrev 2016-05-22 07:37:39 följande:
    Jag tycker det, ja. Men, sen har man ju en verklighet att förhålla sig till också och alla kanske inte kan få ihop det på ett bra sätt alla somrar. Om jag hade haft det minsta möjlighet att påverka ledigheten hade jag absolut sett till att de fick fler än 3 veckor. 
    Är fyra veckor ok eller är det också för lite? 
    Vi har möjlighet till fler veckor men vill spara dagar
  • Ann Cistrus
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-22 07:38:41 följande:
    Är fyra veckor ok eller är det också för lite? 
    Vi har möjlighet till fler veckor men vill spara dagar
    Om ni ska spara dagar till en längre ledighet en annan period under året så tycker jag att det är ok med en 4-veckorsledighet under sommaren. Barnet(eller barnen) får ju en andningspaus till under året då. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Carambolan
    Anonym (Anna) skrev 2016-05-22 07:34:40 följande:

    Tycker ni det är för lite med tre veckor? 


    Ja. Det finns ett skäl till att semesterlagen ger rätt till fyra veckor sammanhängande semester för vuxna. Sen kan ju verkligheten för många (tex studenter) vara annorlunda, men jag skulle inte säga att det är bra.
  • Anonym (Anna)
    Carambolan skrev 2016-05-22 07:42:07 följande:
    Ja. Det finns ett skäl till att semesterlagen ger rätt till fyra veckor sammanhängande semester för vuxna. Sen kan ju verkligheten för många (tex studenter) vara annorlunda, men jag skulle inte säga att det är bra.
    Hur många veckor ska barn vara lediga då? 
    Dagis stänger 6 veckor, är det en hint om att dom tycker barnen behöver minst 6 veckors semester?
Svar på tråden Hur många veckors ledighet får era barn i sommar?