• Äldre 22 May 08:54
    1466 visningar
    10 svar
    10
    1466

    Finns det hopp?!

    Onsdag 4/5 plussade jag. Ganska svagt men ändå ett plus. Fredag 6/5 gjorde jag digitalt som Bosse yes+ söndag 8/5 gjorde jag ett digitalt med veckoindikator som det stod 2-3 veckor på, alltså att jag blev gravid då men att det räknas som 4-5 veckor i gravidlängd. I fredags var jag in på akuten då alla symptom försvunnit helt plötsligt. Fick göra vul och där kunde man bara se att graviditeten att på rätt ställe, alltså inget utomkveds eller så. Han sa att det var för tidigt att se hjärtat slå/picka och att han trodde jag var i cirka vecka 5-6. Det stämmer ju inte med det digitala jg gjorde för nästan två veckor sen. Missfall på g? Ska tillbaka på torsdag för nytt vul och är så äckligt nervös. Har mensvärk idag och är dålig i magen. Är det ett bra eller dåligt tecken? Haft missfall/MA förut och detta barn har varit så svårt att få till så ni kanske kan förstå min oro..

  • Svar på tråden Finns det hopp?!
  • Äldre 22 May 09:05
    #1

    Tacksam för svar

  • Caramb­olan
    Äldre 22 May 09:06
    #2

    Försök chilla. Det är helt normalt att symptom kommer och går. "Mensvärk" kommer du känna hela graviditeten igenom när livmodern växer.

  • Äldre 22 May 14:02
    #3

    Puffar tråden lite

  • Äldre 22 May 17:34
    #4

    Hej!

    Det faktum att du inte känner några symptom behöver inte vara ett tecken på missfall. Du är nog fortfarande gravid om du inte får en blödning (klart man KAN få missed abortion osv) men försök att inte oroa dig. Mensvärk kan lika gärna vara ett tecken på att livmodern växer. Jag fick en ordentlig blödning och ordentlig smärta i typ vecka 5 och läkaren trodde att det var missfall på G eftersom jag blödde så mkt men såg ungefär samma sak som du beskriver på VUL. Blödningen gav sig senare samma dag och en vecka senare konstaterades hjärtljud och allt var bra. :) Lycka till!


  • Äldre 22 May 17:34
    #5

    Kan ju tillägga att jag går in i vecka 33 imorgon.. :)


  • Äldre 22 May 19:37
    #6

    Tack snälla för svar ????

  • Äldre 22 May 19:38
    #7

    Skulle vara hjärtan och inte frågetecken

  • Äldre 22 May 22:33
    #8

    <3<3<3 :) Jag tror inte ens att jag hade några symptom i vecka 5-6, kom nog bortåt 7-8 så det är nog inte alls konstigt. Sen är det välkänt att symptomen ibland bara försvinner (spökveckor). Håller alla tummar men du har nog en underbar liten bebis om några månader!


  • Äldre 26 May 22:22
    #9

    Vul idag. Vecka 6+1 så vecka 7. Hjärtat slog och allt såg bra ut, så lycklig och lättad!:)

  • Äldre 28 May 22:10
    #10

    Åh grattis!! Sa ju det :) <3


Svar på tråden Finns det hopp?!