• Anonym (Förvirrad)

    Stånd -eller kanske bristen av....

    Hej.

    Jag har träffat en man som är 41år. Han säger att han älskar mig och vi har det väldigt mysigt i hop. Vi har varit på g att ha sex en gång men han fick inget stånd. Lite halvhård,men inget mer.

    Anledning till att vi tagit det lugnt med det är att han ligger i skilsmässa från sin fru. De är redan separerade men tar ju lite tid innan skilsmässa går igenom. Han säger att han aldrig varit otrogen under de snart 20 år de varit gifta.

    Vi ska träffas i kväll igen å jag vet inte hur jag ska hantera om det blir lika igen? Tips? Hjälp! Känner mig vilse i denna världen.... Känner att alla råd är välkomna då jag aldrig varit med om nåt liknande!

  • Svar på tråden Stånd -eller kanske bristen av....
  • Anonym (B)

    Han kanske är nervös? Svårt att slappna av? Om du jagar upp dig över det så blir det knappast bättre, då kan han få prestationsångest och det blir en ond spiral utav det hela. Få honom istället att slappna av och känna sig trygg.

  • Anonym (Förvirrad)

    Tack flr rådet! Tycker du jag ska prata om det eller bara låtsas som ingenting?

    Vi träffades men hamnade aldrig "där". Utan vi bara hade det mysigt med kramar å pussar fullt påklädda! Kände dock hans stånd genom byxorna så helt "död" är den då inte!

    Tycker det känns jättejobbigt att inte veta hur jag ska hantera detta! Någon fler med råd?

  • Johannnnn

    Det hände mig en gång direkt efter jag och mitt ex separerade, nio år ihop och alltid trogen. Sen när jag träffade min nya så var jag stenhård under myset innan, men när vi klädde av oss o hamnade i sängen var jag halvslak. Jag höll nästan på att få panik av skam. Hon tog det bra, gjorde sig sexig o smekte sig själv framför mig så jag skulle bli bekväm. Alltså ingen reaktion alls från henne, tog någon minut o sen var jag hård. Aldrig haft problem före eller efter det.

    Med andra ord, varken säg något eller gör något konstigt. Möjligen hjälp honom. Visa att du vill ha honom. Han är bara nervös.

  • Anonym (Charlotte68)

    Men det är väl ganska normalt? Jag har dejtat några efter 40 och i samtliga fall har det varit lite si och så där första gången eller gångerna. Sen hur bra som helst. Även min partner jag har idag var det så med. Visst tänker man lite små desperat »uhhh, tänder han int på mig...?« men männen har i efterhand sagt att de var nervösa för att de var »för tända«.

    Verkar vara jättejobbigt att vara man och behöva »prestera« på det viset. ;)

    Jag skulle hur som helst inte säga nåt bara för att det händer nån eller några gånger. Låtsas som ingenting. ÄR det ett verkligt problem så får man ta det då.

  • Anonym (Förvirrad)

    Tack för era peppande ord och råd. Det känns bra att ni säger att det inte är något konstigt och att det kan var tillfälligt. Hoppas verkligen det. Men visst ligger det något i att man som tjej känner sig inte sexig, eller som om han inte tänder på mig..Men har förstått nu att så behöver det inte vara!

    Till helgen ska vi ses igen och jag känner mig faktiskt riktigt nervös för attt det ska bli lika nästa gång. Vi har inte sagt ett ord om det sedan det hände.  Funderar även på om jag var för passiv och om jag borde ha hjälpt honom mer?! Men nu känner jag en liten rädsla för att "gå ner" på honom...tänk om inget händer....

Svar på tråden Stånd -eller kanske bristen av....