• Malin75BlivandeMamma16

    Namnet avokado

    Jag och Min man väntar barn i slutet av juni. Jag är helt frälst i namnet Avokado. Min man tycker det är ett hemskt namn. Min familj älskar precis som jag det namnet o min syster har själv haft det som "tjejnamn", tyvärr har hon bara fått söner så nu när VI äntligen ska få en dotter så tänkte vi ta Avokado.

    Va tycker ni?

  • Svar på tråden Namnet avokado
  • Figgestar

    Hemskt vet jag inte, men inte vackert heller. Har din man gått med på namnet trots att han inte gillar det? Eller vilka menar du att "vi" är?

  • syntharen

    Spontant känner jag: Nej, stackars barn! Men folk får ju namnge sina barn vad dom vill så länge skatteverket godkänner det.

  • Liten2016

    Jag tycker att det inte kan vara tilltalsnamnet. Ni kanske kan kalla barnet det hemma som ett gulligt smeknamn. Men som namn på ett litet barn eller ännu värre en vuxen människa passar det verkligen inte.

  • Pentra

    Personligen så skulle inte jag döpa mitt barn till Avokado. Även om vissa människor äter den så är avokado egentligen grisföda; ja, från början var den iaf det. Så, att döpa mitt barn till något som är grisföda; nej tack! ... Mvh, Pentra

  • orzia1

    Min kompis heter Basilika, kommer från Sri lanka, var en tjej som var utbytesstudent från Thailand tror jag som hette Kiwi.

    Spontant så hade jag inte döpt mitt barn till det, men å andra sidan hade jag inte heller döpt mitt barn till Björn, Lo, eller Axel heller..

    Däremot tycker jag inte ni ska döpa henne till något som inte båda gillar. Ta det som andra namn

  • fluu

    Att det är väldigt oseriöst. Men det kvittar vad jag tycker, barnets pappa vill ju inte ha namnet. Kanske kan ni kompromissa och ta det som andranamn.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Bibbidi

    ... Neeeeeeeeeeeej! Usch nej till och med (du frågade....). Låter som ett hittepånamn, väldigt oseriöst. Rent spontant tycker jag dessutom synd om barnet om ni ger det namnet Advokado. Sen, hur seriöst tar man någon med det namnet? Erat barn kanske vill satsa på att tex bli stjärnadvokat, sorligt men det är så det fungerar så blir man dömd efter många saker - bland annat sitt namn. Det låter jättetaskigt och det borde inte vara så men i dagsläget är det så det ser ut, även om det inte är rätt. En kvinna klädd kostym kommer fram, sträcker fram sin hand, och presenterar sig som Advokado, chans att folk inte tar henne lika seriöst längre. 

    Nej ta något annat. =) Om du är så förälskad i det kan ni ta det som smeknamn/mellannamn men jag tycker personligen inte att det passar som tilltalsnamn.


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Ramborg

    Du skämtar. Det är klart du skämtar. Det måste vara påhitt. Ingen kan vara så elak mot sitt stackars barn att döpa det till Avokado på riktigt.

    Det var det fulaste hittepånamnet jag sett, och då har jag ändå sett en del konstigheter här på FL.

    Bra skämt, TS!


    42.
  • Misszandra

    Har hört en flicka från Kina som hette Ris. Asså, nej stackars barn. Döp inte efter nån grönsak/mat eller frukt, tänk att barnet måste leva med namnet. Och människor kan vara väldigt elaka och ett sådant namn kan bidra till väldigt mkt. 

Svar på tråden Namnet avokado