• Anonym (Kaffedraken)

    Särbo och bonusbarn..

    Jag försöker verkligen bita ihop men jag kommer snart explodera!

    Vad kan man kräva att en 17-åring och en 20-åring hjälper till med hemma?

    Min särbo (sedan 1 1/2 år) gör precis allt och hans ungar absolut inte ett skit!!

    Nåt så mer söndercurlade barn finns inte..

    Ingen av dom har ens försökt söka sommarjobb, det är alltså noll på allt..

    Jag är livrädd att min flicka ska bli likadan och ju längre tiden går så känner jag att jag inte

    Kan flytta ihop med honom..

    Han kan dels inte hålla regler, 17-åringen gör precis som hon vill och tror hon är en primadonna som inte behöver ta ansvar..

    Jag kräks snart, ge mig tips så jag härdar ut..

  • Svar på tråden Särbo och bonusbarn..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Fortsätt att va särbo tills han barn flyttat hemifrån. Stör du dig som särbo så lär det bli outhärdligt som sambo

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vilsen) skrev 2016-05-22 23:33:09 följande:

    Jag försöker verkligen bita ihop men jag kommer snart explodera!

    Vad kan man kräva att en 17-åring och en 20-åring hjälper till med hemma?

    Min särbo (sedan 1 1/2 år) gör precis allt och hans ungar absolut inte ett skit!!

    Nåt så mer söndercurlade barn finns inte..

    Ingen av dom har ens försökt söka sommarjobb, det är alltså noll på allt..

    Jag är livrädd att min flicka ska bli likadan och ju längre tiden går så känner jag att jag inte

    Kan flytta ihop med honom..

    Han kan dels inte hålla regler, 17-åringen gör precis som hon vill och tror hon är en primadonna som inte behöver ta ansvar..

    Jag kräks snart, ge mig tips så jag härdar ut..


    Jaha. Är det alls aktuellt att ni ska flytta ihop? Jag har själv äldre tonåringar hemma och inte skulle jag dra in en ny sambo i vårt hem de sista åren innan de blir vuxna. Man behöver liksom inte de konflikter som lär uppstå.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Mina döttrar på 17 och 20 år klarar det mesta som behöver göras hemma men kan vara rätt lata om man inte ligger på dem. De lagar mat 1-2 dagar i veckan var och de plockar ur diskmaskinen när den är färdig, men å andra sidan så har de en förmåga att lämna disk på sina rum tills man säger åt på skarpen.

    Den äldsta tar studenten nu och hon har haft extrajobb sedan tvåan. Det innebär att hon inte behövde leta sommarjobb, hon får helt enkelt extrapass under sommaren. Den yngsta "jobbar" som ledarassistent inom sin hobby under terminerna och får ersättning för det. Nu under sommaren blir det några veckor också, plus att hon har fått sommarjobb genom kommunen.

    De är båda rätt drivna när det gäller jobb för de vill ha extra pengar att röra sig med.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Flytta för guds skull inte ihop du kommer bli knäpp..

    Jag personligen anser att man kan kräva ganska mkt av barn i den åldern som bor hemma åtminstone vad gäller att plocka upp efter sig, sköta diskmaskinen etc.. Sambon har en 20 åringen som fan inte gör någonting klarar inte ens av att ställa in disken i diskmaskinen... Hade nästan ingen porslin i flera månader för hon hade allt på sitt rum.. Jag blir helt ärligt helt jävla knäpp på det här och hans curlande ligger till grund för många konflikter här hemma... Vi var särbo innan och även om jag visste att han curlade väl mycket så insåg jag inte vidden av det hela föränn vi blev sambo... Han har även tvåhundra barn som inte heller gör nåt.. Hade vi inte fått ett gemensamt barn hade jag valt att flytta igen...

    20 åringen hade sommarjobb i 3 veckor för två år sedan (som jag fixade) ifjol ordnade pappan tillslut så hon fick vara på hans jobb men hon var mer sjuk än på jobbet... Nu har hon docksta helgjobb sedan ngr månader och ska jobba hela sommaren där.. Men sambon skjuter hela tiden till pengar (som vi eg inte har råd att avvara) till henne så hon behöver aldrig ta ansvar....

    Nu har hon gått körkort... Vem sitter hemma som Föräldraledig utan bil.. Japp jag! för klart hon måste få köra bil... Jag är så jävla nära att flytta...

    Förlåt för rant här.... Men för guds skulle gör inte mitt misstag... Rädda dig själv. Flytta inte ihop och försök få särbo att fatta att han inte gör dom en tjänst eg.. Kanske han hajar till om nu pratar om att bli sambo om du vägrar och verkligen är tydlig med varför

  • Anonym (Kaffedraken)

    Du är så upprörd över din särbos barn så du nästan kräks. Oj då! Men nu är ni ju ingenting annat än särbo, så varför ska du lägga dig i hur det är i hans hem? Det är väl det som är den stora fördelen med att vara särbo. Var och en gör som den vill. Så varför inte fortsätta vara det?

    Sen är det ganska kul att läsa de här trådarna. Kvinnans barn uppför sig alltid exemplariskt. Är väluppfostrade och fina. Mannens barn är det motsatta. Gränslösa, slöa och ouppfostrade. Allt enligt kvinnan med mönsterbarnen. Hmm.....

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Mina barn och dina ungar.) skrev 2016-05-23 11:03:52 följande:

    Du är så upprörd över din särbos barn så du nästan kräks. Oj då! Men nu är ni ju ingenting annat än särbo, så varför ska du lägga dig i hur det är i hans hem? Det är väl det som är den stora fördelen med att vara särbo. Var och en gör som den vill. Så varför inte fortsätta vara det?

    Sen är det ganska kul att läsa de här trådarna. Kvinnans barn uppför sig alltid exemplariskt. Är väluppfostrade och fina. Mannens barn är det motsatta. Gränslösa, slöa och ouppfostrade. Allt enligt kvinnan med mönsterbarnen. Hmm.....


    Jag tror (efter ett antal iakttagelser) att pappor är bättre på att curla sina barn än mammor, rent generellt.
    Speciellt frånskilda män är det och jag tror det beror på kombinationen av dåligt samvete (den tidigare ej så närvarande pappan) och att det fortfarande är pappan som är förloraren när det gäller vårdnadtvister, man vill att barnen ska trivas så bra som möjligt, annars flyttar de till mamman.

    När det gäller uppfostran, så tror jag nog att man inte alltid ser sina egna barns brister med samma ögon som en utomstående.

    Jag och sambon tyckte att exet curlade hans tidigare barn, men inser att hon ligger i lä när de gäller hennes sambos curlande.
    Sambons barn brukar torrt konstatera att det inte är pappans förtjänst att den unga kvinnan står på egna ben.
  • Anonym (Kaffedraken)
    sextiotalist skrev 2016-05-23 11:36:15 följande:
    Jag tror (efter ett antal iakttagelser) att pappor är bättre på att curla sina barn än mammor, rent generellt.
    Speciellt frånskilda män är det och jag tror det beror på kombinationen av dåligt samvete (den tidigare ej så närvarande pappan) och att det fortfarande är pappan som är förloraren när det gäller vårdnadtvister, man vill att barnen ska trivas så bra som möjligt, annars flyttar de till mamman.

    När det gäller uppfostran, så tror jag nog att man inte alltid ser sina egna barns brister med samma ögon som en utomstående.

    Jag och sambon tyckte att exet curlade hans tidigare barn, men inser att hon ligger i lä när de gäller hennes sambos curlande.
    Sambons barn brukar torrt konstatera att det inte är pappans förtjänst att den unga kvinnan står på egna ben.
    Ligger nog mycket i det du säger här.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag förstår inte varför man vill vara sambo när det är tidigare barn med. Särbo ger ju det bästa av två världar. Rå om sig och sina barn varannan vecka. Leva vuxenliv som det passar en och man känner för den andra veckan.

    Om man lever separerad/skild har man sannolikt redan bråkat om olika syn på barnuppfostran och Gud vet vad kring barnen. Varför ens riskera att hamna där igen? Been there done that.

    Barn växer upp och flyttar ut. Varför inte vänta?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Måste poängtera att mina barn inte är perfekta.. MEN.. Jag har krav på dom.

    Alla ska hjälpa till och förbereda sig för vuxenlivet.. Alla har sökt sommarjobb och visat intresse..

    Hans vill verkligen inget ..

    Dottern vill bli lyxhustru med en rik Karl för hon vill inte jobba.. Ni hör ju själva...

    Han vill att vi ska flytta ihop men jag ser verkligen ingen anledning när det redan håller på att falla..

  • Anonym (Kaffedraken)

    Och hans barn bor hos honom konstant, dom är aldrig hos sin mamma då hon drog när dom var små..

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vilsen) skrev 2016-05-24 21:35:37 följande:

    Måste poängtera att mina barn inte är perfekta.. MEN.. Jag har krav på dom.

    Alla ska hjälpa till och förbereda sig för vuxenlivet.. Alla har sökt sommarjobb och visat intresse..

    Hans vill verkligen inget ..

    Dottern vill bli lyxhustru med en rik Karl för hon vill inte jobba.. Ni hör ju själva...

    Han vill att vi ska flytta ihop men jag ser verkligen ingen anledning när det redan håller på att falla..


    Samma som för mig. . Mina barn är inte perfekta men har regler som följs och säger man till det kan dom knorra lite men gör det, ibland får man påminna om det men ber man hans barn om hjälp med nåt eller säger att dom ska plocka upp eller som sist nej ni får inte poppa popcorn nu det är för sent ni ska gå och lägga er.. Mina barn +hans ena blev såklart besviken men hans andra barn blev helt jävla psyko, skrek och smällde i dörrar för ingen jävel skulle minsann tala om för henne när hon fick äta sånt... Så dagen efter köpte hon godis för 100 spänn och smällde i sig för att visa att hon minsann bestämmer.. Uh.. Ok... Hennes veckopeng vad hon gör för den skiter väl jag i.. Men du kan ju tänka dig vad som hände när det blev helg och sambon faktiskt för en gångs skull stog på sig och inte betalade hennes godis...

    Jag får ibland påminna mina barn att tala ställa in idiskmaskinen... Hans gör fan aldrig det och han säger inget heller..men nu har jag slutat plocka undan... Idag fick han ett psykbryt och blev tokförbannad över disken.. Jamen va fan bli inte arg på mig det är inte jag som inte har vett att plocka undan efter mig.. Det är dina ungar som inte begriper hur en diskmaskin funkar..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Herregud.. Lika bra att bo kvar där jag bor..

    Sen för den delen så kommer hans barn inte att flytta heller .. Då ska antagligen han göra det åt dom och allt eget ansvar är ju bara drygt :-/

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Vilsen) skrev 2016-05-24 22:25:23 följande:

    Herregud.. Lika bra att bo kvar där jag bor..

    Sen för den delen så kommer hans barn inte att flytta heller .. Då ska antagligen han göra det åt dom och allt eget ansvar är ju bara drygt :-/


    Fast du måste tänka på hur synd det är om mannen som måste ta hand om barnen och hushållet alldeles själv. Han behöver ju att du flyttar in så att du kan göra det mesta av hushållsarbetet så han slipper.

    *ironi*
Svar på tråden Särbo och bonusbarn..