• Anonym (Deppig)

    Kan man gå ner 12 kilo på 8 veckor?

    D blrja dra ihop sig och jag orkar inte ens tänka på varför jag inte började tidigare :(

    Längd: 165

    Vikt: 76

    Mål: 63-64

    Tid: 8v

    Diet: dukan

    Träning: 12 timmar i veckan.

    Är det möjligt att gå ner 12 kilo på 8v? Alla andra dieter och tips välkomna!

  • Svar på tråden Kan man gå ner 12 kilo på 8 veckor?
  • Anonym (missy)

    Svårt men inte omöjligt. Om du inte har stenhård självdisciplin rekommenderar jag lchf (cirka 1000kcal/dag) i kombination med träning sex dagar i veckan.

  • Anonym (Deppig)

    Första dagen idag! Jag har ärit enligt dukan diet första fas:

    1,5 msk havrekli, en tallrik lättfil. Kycklingklubba utan skinn. Minikeso. Torsksoppa (skiiiitgooood kan skriva recept sen) 3 kokta ägg. 2 kaffe. 1 te. 1 fitnesste ( man blir förstoppad av dukan). 1 chilifrukt. 2 l vatten. 1 cola zero.

    2 timmar träning.

    Wish me luck! 12 kilo ska bort!

  • Anonym (missy)
    Anonym (Deppig) skrev 2016-05-23 17:55:42 följande:

    Första dagen idag! Jag har ärit enligt dukan diet första fas:

    1,5 msk havrekli, en tallrik lättfil. Kycklingklubba utan skinn. Minikeso. Torsksoppa (skiiiitgooood kan skriva recept sen) 3 kokta ägg. 2 kaffe. 1 te. 1 fitnesste ( man blir förstoppad av dukan). 1 chilifrukt. 2 l vatten. 1 cola zero.

    2 timmar träning.

    Wish me luck! 12 kilo ska bort!


    Kul!! :)

    Hur många kalorier är den dagsmenyn?

    Håller man sig mätt på dukan-dieten?
  • Anonym (Deppig)

    Man håller sig mätt eftersom man alltid får äta när man blir hungrig bara man äter magert kött. men man får otroliga cravings efter sötsaker och kolhydrater i början (har kört d för 4-5 år sedan)

    Enligt mina räkningar e d under 1000 kcal in Idag ut blev d ungefär 2500 kcal

  • Anonym (Ganesha)
    Anonym (Deppig) skrev 2016-05-23 00:10:14 följande:

    D blrja dra ihop sig och jag orkar inte ens tänka på varför jag inte började tidigare :(

    Längd: 165

    Vikt: 76

    Mål: 63-64

    Tid: 8v

    Diet: dukan

    Träning: 12 timmar i veckan.

    Är det möjligt att gå ner 12 kilo på 8v? Alla andra dieter och tips välkomna!


    Ursäkta frågan. Men varför måste du gå ner just 12 kilo och på just 8 veckor? 
  • Anonym (Deppig)

    64 är min trivselvikt

    8 veckor till semester

    Ja väldigt dumt att börja så sent jag vet! Och tro mig jag har redan skällt ut mig själv för denna ohälsosmma livsstil

  • Anonym (Ganesha)
    Anonym (Deppig) skrev 2016-05-23 19:06:18 följande:

    64 är min trivselvikt

    8 veckor till semester

    Ja väldigt dumt att börja så sent jag vet! Och tro mig jag har redan skällt ut mig själv för denna ohälsosmma livsstil


    Misstänkte att du hade semester eller att det var något inför sommaren. Men har svårt att förstå varför man måste vara i "toppform" så fort det är sommar? 


    Det gör mig så ledsen att så många ska må dåligt inför sommaren pga att de inte har "rätt" vikt. Denna kroppshets.. Och jag förstår varför folk får den! Och det är det som är så ledsamt.. 

  • Anonym (missy)
    Anonym (Ganesha) skrev 2016-05-23 19:14:14 följande:

    Misstänkte att du hade semester eller att det var något inför sommaren. Men har svårt att förstå varför man måste vara i "toppform" så fort det är sommar? 

    Det gör mig så ledsen att så många ska må dåligt inför sommaren pga att de inte har "rätt" vikt. Denna kroppshets.. Och jag förstår varför folk får den! Och det är det som är så ledsamt.. 


    Vad är det som är så ledsamt med det? Mer ledsamt med alla överviktiga och ohälsosamma människor som inte gör någonting åt det.

    Ts, förstår dig och att du vill komma i form. Men låt det ta den tid det gör. Du kommer vara nöjd till semestern om du kommer halvvägs. Försök sedan hålla ett nyttigt leverne året runt :)
  • Anonym (Deppig)

    Jag håller med dig 100% och det är inte så att jag tycker överviktiga tjejer i bikini är något fult. Så det är nog dubbelmoral. D e ok att andra är tjock men jag vill sj inte vara det. sjukt va!

    Sen kan jag skylla på mina smala vänner som jag ska åka med som kommer def att kommentera min kropp inte och inte så snällt


    Anonym (Ganesha) skrev 2016-05-23 19:14:14 följande:

    Misstänkte att du hade semester eller att det var något inför sommaren. Men har svårt att förstå varför man måste vara i "toppform" så fort det är sommar? 

    Det gör mig så ledsen att så många ska må dåligt inför sommaren pga att de inte har "rätt" vikt. Denna kroppshets.. Och jag förstår varför folk får den! Och det är det som är så ledsamt.. 


  • Anonym (Deppig)

    Ja jag e ganska vältränad så om jag kommer umder 70 blir d nog ok ändå.

    Sen är jag oxå nyfiken på om jag kan göra det! Väldigt nyfiken.

    Jag har haft sura uppstötningar och värk i knäna och är insulinkänslig (mätte mig och d va på gränsen till diabetes) snarkar mkt osv osv. Undrar om d e pga av att jag har hög bmi och vill få bort d asap


    Anonym (missy) skrev 2016-05-23 19:23:25 följande:

    Vad är det som är så ledsamt med det? Mer ledsamt med alla överviktiga och ohälsosamma människor som inte gör någonting åt det.

    Ts, förstår dig och att du vill komma i form. Men låt det ta den tid det gör. Du kommer vara nöjd till semestern om du kommer halvvägs. Försök sedan hålla ett nyttigt leverne året runt :)


Svar på tråden Kan man gå ner 12 kilo på 8 veckor?