• Anonym (Vad händer)

    Begynnande missfall?

    Hej!

    Igår kväll hade min man och jag sex. En timme efteråt upptäckte jag att det blödde färskt blod fr underlivet. Inte så det rann med kom ordentligt på toapappret. Nu har det avragit till färska blodstrimmor i slen och lite brunaktigt.

    Inte om i magen. Är i v 7.

    Hur vet man om det är missfall? Tilltar blödningen då? Hur lång tid tar det innan man " vet"?

  • Svar på tråden Begynnande missfall?
  • Anonym (J)

    Eftersom det kom färskt blod efter sex så skulle det kunna vara en "skada" efter det. Att det fortfarande kommer färskt blod idag är dock en varningssignal. Svårt att säga men du måste vänta lite och se hur det utvecklar sig. Om det fortsätter så tycker jag du ska ringa 1177 och rådfråga dem hur du ska göra.

    Om det är ett missfall så kommer du blöda ordentligt, det gjorde jag i allafall.

  • Anonym (J)

    Vill också tillägga att om det är missfall så kan det dröja innan det kommer en rejäl blödning. Det är inte alltid som fostret kommer ut sv sig själv utan det kan bli en missed abortion (var jag med om).

    Men försök inte hetsa upp dig. Eftersom det började efter sex så är det troligt att det bara är sköra slemhinnor som började blöda.

  • Anonym (Vad händer)

    Har läst att missfall kan börja med sparsam blödning och att det dröjer innan den stora blödningen kommer. Men pratar vi en dag eller flera dagars mellanrum?

  • Fia 28
    Anonym (Vad händer) skrev 2016-05-23 15:42:09 följande:

    Har läst att missfall kan börja med sparsam blödning och att det dröjer innan den stora blödningen kommer. Men pratar vi en dag eller flera dagars mellanrum?


    För mej gick det flera dagar. Började blöda en torsdag och sen kom störtblödningen följande onsdag.
  • Anonym (Vad händer)
    Fia 28 skrev 2016-05-23 15:48:05 följande:

    För mej gick det flera dagar. Började blöda en torsdag och sen kom störtblödningen följande onsdag.


    Börjde det med en blödning som tilltog under dessa dagar eller avtog den o sedan kom störtblödn?
  • Fia 28
    Anonym (Vad händer) skrev 2016-05-23 18:06:06 följande:
    Börjde det med en blödning som tilltog under dessa dagar eller avtog den o sedan kom störtblödn?
    Det kom jättelite torsdag och fredag, sen slutade det och sen kom det mest slem på måndag och sen kom störtfloden.
  • Anonym (Vad händer)

    Usch då. Beklagar.

    Var på ett VUL igår och fostret lever. Inga blödning från livmodern utan den kom nog från sköra slemhinnor utanför.

Svar på tråden Begynnande missfall?