• Anonym (Svartsjuka)

    Min tjej hatar stt jag är lite svartsjuk.

    Min tjej stör sig enormt på om jag blir svartsjuk. Jag hade förstått henne om jag var väldigt svartsjuk, men nu handlar det om liten svartsjuka. Jag hsr frågat henne om jag verkligen är så svartsjuk och då har hon svarat "nej, men jag hatar all svartsjuka, även om du bara är smått svartsjuk".

    Min svartsjuka utspelar sig på detta sätt. Om jag ser henne prata med en kille för länge så är det ju klart jag blir lite svartsjuk och frågar vem denna kille är. Eller om samma kille kommenterar hennes bilder på instagram och Facebook och skriver lite störande saker...de klart ja blir lite svartsjuk då.

    Jag hindrar ju henne inte nåt, begränsar henne inte...men lite svartsjuka ingår ju i förhållanden! Tycker hon har orealistisk syn på förhållanden när hon säger att någon svartsjuka aldrig får förekomma och att man är en idiot om man blir svartsjuk.

    Jag skulle faktiskt tycka hon vore lite gullig om hon blev svartsjuk nån gång. Visar ju bara att man är rädd om den man älskar och inte vill att någon tar ens partner ifrån en...typ.

    Hur är era förhållanden? Har ni någonsin blivit svartsjuka?dvs svartsjuka på normal (acceptabel) nivå.

  • Svar på tråden Min tjej hatar stt jag är lite svartsjuk.
  • Anonym (Osexigt)

    Svartsjuka är oerhört osexigt. Man har rätt att få prata med det andra könet utan att bli utfrågad. Och nej, i mitt förhållande finns ingen svartsjuka.

  • Lottalottas2

    Svartsjuka är bland det värsta jag vet.
    En svartsjuk karl skulle jag lämna på fem röda, kan man inte lita på varandra så kan man lika gärna avsluta alltihop.

  • Anonym (Svartsjuka)

    Man kan lita på sin partner men samtidigt vara svartsjuk! Det är fullt normalt! Vet inte i vilken värld ni lever i

  • Anonym (Kvinna)

    Lite svartsjuka som du beskriver är väl ingen större fara.. Jag hade också frågat vem personen va som partnern prata med eller fick kommentarer av, absolut! Tycker också att det e lite "sött" med lite oskyldig svartsjuka.. Sålänge den inte går över styr såklart! Håller med dig om att det mest speglar att man är rädd att förlora oså.. Inget konstigt alls :)

  • Lena

    Nyfikenhet är bra men inte svartsjuka. Fråga samma saker oavsett könet på den andra.

  • Anonym (Svartsjuka)
    Lena skrev 2016-05-23 16:17:29 följande:

    Nyfikenhet är bra men inte svartsjuka. Fråga samma saker oavsett könet på den andra.


    Ja fast man kan inte ungå att man känner lite svartsjuka ändå. Svårt att styra ens känslor. Jag tycker bara det är normalt med lite svartsjuka som utspelar sig oskyldigt. Så länge det inte går över gränsen bara
  • Anonym (Svartsjuka)
    Lena skrev 2016-05-23 16:17:29 följande:

    Nyfikenhet är bra men inte svartsjuka. Fråga samma saker oavsett könet på den andra.


    Ja fast man kan inte ungå att man känner lite svartsjuka ändå. Svårt att styra ens känslor. Jag tycker bara det är normalt med lite svartsjuka som utspelar sig oskyldigt. Så länge det inte går över gränsen bara
  • Fiona M

    Frågar du enbart när det är folk av andra könet hon pratar eller skriver med så förstår jag att hon reagerar.

    Svartsjuka är bland det mest avtändande som finns.

  • Anonym (Marie)
    Anonym (Svartsjuka) skrev 2016-05-23 16:15:29 följande:

    Man kan lita på sin partner men samtidigt vara svartsjuk! Det är fullt normalt! Vet inte i vilken värld ni lever i


    Hmm... nej, det kan man inte. Svartsjuka är ett tecken på att man inte riktigt litar på sin partner. Det är ju DIG hon är tillsammans med, varför ska du vara svartsjuk på någon annan???

    Du skriver t ex "om hon pratar med nån annan kille FÖR LÄNGE". Vad, t ex, är "för länge" för dig? Den sortens kontroll på hennes förehavanden är inte okej.

    Sen är det förstås fullt möjligt att du faktiskt har fog för din svartsjuka, och att hon faktiskt har baktankar med den andra killen, att han faktiskt stöter på henne eller att hon flirtar med honom på ett otillbörligt sätt... MEN: det är just svartsjuka just för att du inte litar på henne.
  • Inteutanproblem

    Svartsjuka är ett riktigt fult personlighetsdrag. Osar osäkerhet runt en svartsjuk person, och det är faktiskt en ren förolämpning att hinta åt att det inte riktigt går att lita på sin egen partner när denne är helt oskyldig! Jag kan lova dig TS att din svartsjuka stöter bort din flickvän. Hon kommer dumpa dig pga det tillslut. Var så säker.

    Bli svartsjuk för att killar gillar och kommenterar hennes bilder? Det är inte "lite" svartsjuk..... Att vara på henne när hon pratat ett tag med en annan kille? Det är inte heller att vara "lite" svartsjuk. Det är att vara mycket svartsjuk och kontrollerande dessutom. Även om du inte säger rakt ut till henne att hon inte får prata med andra killar, och att hon bara får ha tjejer som vänner på FB (eller killar som aldrig kommenterar eller gillar hennes bilder) - så psykar du faktiskt henne. Det är inte så jävla roligt att veta om att man kommer få skit för helt normala saker pga att ens kille/tjej har problem med sig själv. Hur man än gör då så blir det antingen bråk eller så börjar man begränsa sig själv för att man inte orkar bråka mer. En person med stark integritet och ett gott självförtroende kommer inte acceptera varken eller i längden.

Svar på tråden Min tjej hatar stt jag är lite svartsjuk.