• anonym4

    Blivande föräldrar i Lund 2016

    Hej hej!
    Jag och maken väntar vårt första barn i början av september och jag vill gärna prata med fler som väntar barn i Lund området i år för att prata om sådant som blivande föräldraskapet innebär oavsett om det är första eller ej.

  • Svar på tråden Blivande föräldrar i Lund 2016
  • BunY

    Väntar också mitt första barn i början av september, bor dock i Eslöv. Hur gamla är ni?

  • anonym4
    BunY skrev 2016-05-23 20:21:01 följande:

    Väntar också mitt första barn i början av september, bor dock i Eslöv. Hur gamla är ni?


    Välkommen! Jag 27 och min man 30, själv? :)

  • BunY
    anonym4 skrev 2016-05-23 20:29:09 följande:
    Välkommen! Jag 27 och min man 30, själv? :)
    Samma faktiskt, men fyller 28 i helgen När är ni beräknade? Vår lille kille beräknas komma den 9:e Längtar såååå!
  • anonym4
    BunY skrev 2016-05-23 21:59:34 följande:
    Samma faktiskt, men fyller 28 i helgen När är ni beräknade? Vår lille kille beräknas komma den 9:e Längtar såååå!
    Grattis i förskott! :) Beräknad till den 8 sep, kommer dock göra kejsarsnitt så blir ju lite tidigare. Längtar tills vi får träffa henne eller honom :)
  • BunY
    anonym4 skrev 2016-05-24 00:28:12 följande:
    Grattis i förskott! :) Beräknad till den 8 sep, kommer dock göra kejsarsnitt så blir ju lite tidigare. Längtar tills vi får träffa henne eller honom :)
    Tack Åh, då är vi ju lika långt gångna, va kul! Får jag fråga varför du ska göra kejsarsnitt? Förstår om du inte vill svara  
  • anonym4
    BunY skrev 2016-05-24 20:25:07 följande:
    Tack Åh, då är vi ju lika långt gångna, va kul! Får jag fråga varför du ska göra kejsarsnitt? Förstår om du inte vill svara  
    Varsågod ^^ Ja det slog mig också, var hos barnmorskan i går och lyssnade på hjärta så himla mysigt och häftigt! Extrem förlossningsrädsla.
  • BunY
    anonym4 skrev 2016-05-24 21:14:50 följande:
    Varsågod ^^ Ja det slog mig också, var hos barnmorskan i går och lyssnade på hjärta så himla mysigt och häftigt! Extrem förlossningsrädsla.
    Åh, ja visst är det härligt att höra! Vi ska in och lyssna nu den 31, och sen den 4 juni har vi bokat 3D ultraljud i Malmö. Så spännande att få se hur han ser ut  

    Tufft med förlossningsrädsla men himla tur att du fått en bra bm som hjälpt dig med det. Har du fått något datum för det än? 
  • anonym4
    BunY skrev 2016-05-25 10:29:25 följande:
    Åh, ja visst är det härligt att höra! Vi ska in och lyssna nu den 31, och sen den 4 juni har vi bokat 3D ultraljud i Malmö. Så spännande att få se hur han ser ut  

    Tufft med förlossningsrädsla men himla tur att du fått en bra bm som hjälpt dig med det. Har du fått något datum för det än? 
    Det är verkligen speciellt :) Ah, måste vara annorlunda att se i 3D!

    Fick det via spec mödra i Lund eftersom jag går på extra kontroll där, ska få ett extra ultraljud i v.29 också då jag tar blodförtunnande. Fick en stroke pga p-piller för ca ett år sedan så de vill ha lite extra koll vilket känns jätte skönt.
Svar på tråden Blivande föräldrar i Lund 2016