• Anonym (Kaffedraken)

    Få befruktade ägg

    Hej!

    Vi känner oss rätt nedslagna.

    Fullt friska och unga men får inga barn!

    Första IVF försöket var med korta protokollet och allt såg finfint ut! Vi fick ut 11 ägg men endaste ETT befrukatades. Läkaren trodde att äggen var omogna.

    Som tur var såg det fint ut och vi fick tillbaka det...men tyvärr blev det ingen graviditet.

    Nästa IVF blev långa protokollet för att öka chanserna att få fler mogna ägg. Och samma visa här! 11 ägg men endast ett befruktat. Inte heller detta ville stanna kvar:(

    Någon annan som varit/är i samma situation? Vi pratade med vår läkare och hon sa att det var ovanligt och visste inte riktigt hur vi skulle göra nästa behandling annorlunda för att få fler befrukatde ägg.

    Ska man testa kosttillskott? Kanske skita i ivf helt??

  • Svar på tråden Få befruktade ägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har du sprutat kort tid eller hur har man resonerat där?

    Du får ursäkta om frågan är dum, jag är ny på det här med IVF men rädd för att jag sprutar för kort tid och få omogna ägg...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Ny här på forumet,

    Jag och min man har gjort 3 Ivf där bara en gång resulterade i 2 återföringsbara embryo som tyvärr blev tidigt missfall. Jag har väldigt låga värden och jag fick sista gången ta maxdos hormoner men fick ändå dåliga ägg som inte var mogna fullt ut. Fick rådet äggdonation för vi har både fel på ägg o spermier. Vi satte in 2 embryon i Spanien men de fäste inte alls. Det var två veckor sedan jag fick mensen.

    I Spanien sa de att spermierna inte va så fel som de i Malmö sa. Så nu tänkte vi ta kontakt med Carlanderska i Göteborg för second opinion.

    tack för att jag fick skriva av mig, har varit så frustrerad!

    Hopp o förtvivlan, massa beslut, kämpa men inte komma imål!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Testa kosttillskott innan ni ger upp!

    Co q10, inositol, magnesium, zink, selenium, D-vitamin, C-vitamin... finns en massa som är bra för äggen! Främst inositol (4g/dag) skall hjälpa äggmognaden. Co q10, 600-800mg dagligen, är ett måste med!

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej! Vi har sprutat i ca 12 dgr vill jag minnas. Frågade om man kunde vänta någon extra dag, el åtminstone timmar innan man tar ägglossningssprutan men då är risken att man får en naturlig ägglossning, och det vill man ju inte!!

    Bell81, usch vad jobbigt! Men ni är inte ensamma om det tröstar. Tror vi testar äggdonation om inte tredje försöket lyckas.

    Om bara någon sa att det kommer lösa sig så man slipper må så dåligt på vägen!!

Svar på tråden Få befruktade ägg