• mor3

    Har ni olika blöjor mellan dagis och hemma?

    Tänkte höra om ni använder olika blöjor på era barn?


    En sort på Dagis och en sort hemma?


    Om i så fall varför?

    Vi har olika då dagis inte vill ha Byxblöjor så hemma är det byxblöjor eller tygblöjor och dagis Tape eller knäpp blöjor. 

  • Svar på tråden Har ni olika blöjor mellan dagis och hemma?
  • Duckan

    Vi hade inte med egna blöjor till fsk så ja, det var olika. Vi körde Libero och fsk nåt märke som jag inte var bekant med och minns inte vad det hette.

  • Linnis92

    Libero up & go både hemma och på förskolan.

    Däremot har vi olika hemma, up & go på dagarna och comfort på nätterna då vi upplever att comforten tar mer kiss, sonen kissar mycket på natten och nästan alltid igenom up & go om han sover med den.

  • susannapanna

    Vi har Pampers Baby Dry Pants både hemma (dag och natt) och på förskolan. Sonen är 2,5 år.

    När han var mindre ville fsk ha tejpblöjor för snabb "hantering" på skötbord, men nu uppmuntrar de honom att byta själv och prova lilla toan etc..

  • Mooomin

    Comforten tar definitivt mer kiss, det märkte jag direkt.


    Linnis92 skrev 2016-05-24 10:00:30 följande:

    Libero up & go både hemma och på förskolan.

    Däremot har vi olika hemma, up & go på dagarna och comfort på nätterna då vi upplever att comforten tar mer kiss, sonen kissar mycket på natten och nästan alltid igenom up & go om han sover med den.


  • tulip79

    Dagis vill ha blöjor med tejp så där har vi lidls egna märke. Hade det hemma oxå så länge hon vägrade blöjbyxor. Nu har vi blöjbyxor hemma, Pampers. Tejoblöjor på natten. Hon är snart 2,5 år.

  • Harvester

    Dagis har Willys tejpblöjor (de byter ofta stående med kläder kvar på benen då det är Ur och skur). Hemma Libero up&go.

  • Maddi

    Vi kör med libero touch både hemma och föris,byxblöja. Nätter är det drynites som gäller. 

  • elyse

    Up n Go-varianten hemma och med tejp på förskolan (De vill gärna ha det).

  • mor3
    Maddi skrev 2016-05-25 08:18:57 följande:

    Vi kör med libero touch både hemma och föris,byxblöja. Nätter är det drynites som gäller. 


    Men är inte drynites för stora barn?


    Min syster son får ju de utskrivna och han är ju 10år,

  • Maddi
    mor3 skrev 2016-05-25 08:30:41 följande:

    Men är inte drynites för stora barn?


    Min syster son får ju de utskrivna och han är ju 10år,


    De finns ett med 4-7 17-30 kg. Min pojke som nu är 3 år har haft dom sen han var 2. Han är lång för sin ålder, ca 107 cm och väger 18 nu. Han vägde väl ca 14-15 kg när vi började med dom va stor i början men dom bästa jag har provat och oftast så är det torrt i sängen nuförtiden. Har, innan vi testade drynites provat med väldigt många olika blöjor och de har alltid varit plaskblött i sängen. Dom passar min kille och gör sitt jobb :)
Svar på tråden Har ni olika blöjor mellan dagis och hemma?