• GH123
    Äldre 24 May 10:28
    547 visningar
    6 svar
    6
    547

    Alla åsikter välkomnas!

    Hej på er,

    Jag ska försöka att fatta mig så kort som möjligt så att ni orkar läsa.

    För 5 månader sedan gjorde min före detta sambo slut. Vi var förlovade och hade planerat en framtid tillsammans, till och med bestämt datum för bröllop. Vi hade haft problem i förhållandet ett tag, men att hon gjorde slut helt plötsligt utan att vara beredd att försöka lösa problemen gjorde mig minst sagt förkrossad. För att inte tala om sättet hon gjorde slut på, men det blir för långt om det ska beskrivas.

    Vi bor i en stad med enorm bostadsbrist och var därför tvungen att fortsätta bo tillsammans. Det gjorde vi också fram till för cirka 3 veckor sedan, men då gick det inte längre. Vi hade ett stort bråk och efter det kunde vi inte bo tillsammans vilket ledde till en nödlösning där hon flyttade in hos en kompis. Jag har fortfarande starka känslor för henne, något som hon var och är väl medveten om. Jag hade länge förstått att hon hade gått vidare och börjat dejta andra och den här kvällen var jag tvungen att få bekräftelse vilket jag fick genom att fråga vart hon skulle. Visst tänker ni, han får skylla sig själv, och ja det kanske jag får men jag var tvungen att få bekräftelse.

    Till saken hör också att när hon gjorde slut säger hon att jag är hennes bästa vän och att hon älskar mig som sin vän. Kvällen innan bråket säger hon också till mig att hon är så glad för att jag är hennes vän. OCH, till saken hör också att hon lider av ångest och mår väldigt dåligt i perioder. Det hade hon gjort under helgen (bråket skedde en torsdag) och då tog jag hand om henne, fixade mat, höll om henne i sängen när hon grät och bad mig hålla om henne. Ett par dagar senare går hon ut på dejt med nån annan och då exploderade jag, jag sa att jag inte ville att hon skulle utnyttja mina känslor mer, men hon tyckte verkligen inte att hon hade gjort något fel och har fortfarande inte sagt förlåt eller visat någon som helst förståelse för hur jag känner. En annan gång när hon "skulle på middag", klädde hon upp sig och har sen mage att fråga mig hur hennes outfit ser ut? Gör man så?
    Okej, visst, vi är inte tillsammans längre, men säg för fan inte att du bryr dig om mig och älskar mig om du ska behandla mig så här.
    FRÅGA 1: Har jag fel som tänker så här?

    Tyvärr slutar det inte här, jag hoppas att ni orkar läsa mer. Jag uppskattar verkligen alla kommentarer. 
    Eftersom att hon har bott hos en kompis har hon lämnat kvar alla sina saker (utom det allra nödvändigaste) och kommer hit ibland för att tvätta, vilket hon gjorde igår. Det är helt okej, mina kläder tvättades också och jag hängde tvätten vilket är fine. MEN, när hon kommer hit och börjar packa upp sin tvätt i badrummet går jag själv runt och hämtar mina kläder som ska tvättas. Jag går in i badrummet och på bänken har hon då hämtat ett par stringtrosor från sin garderob och lagt på bänken. Jag går ut och hämtar mer kläder och när jag kommer in i badrummet igen har hon gjort ett halvtaskigt försök att dölja stringtrosorna med en t-shirt. 
    Okej, jag har ingen rätt överhuvudtaget att ha en åsikt om vad hon har för kläder, det vet jag, men jag ska väl för fan inte behöva se sånt???? Lite respekt kan man väl visa? Eller?

    När jag sedan hänger tvätten efter att den är klar plockar jag upp ett annat par stringtrosor ur tvättmaskinen. Okej, nu tänker ni, det är väl ingen stor grej? Visst, MEN OM man har påtalat för mig i flera års tid hur obekvämt det är med stringtrosor och haft det på sig 3 gånger under ett flera år långt förhållande blev det ju jävligt uppenbart varför dom används nu. Jag vet att jag inte har någon rätt att bestämma vem hon ligger med eller vad hon har på sig, MEN OM MAN SÄGER ATT MAN ÄLSKAR MIG SOM SIN VÄN OCH BRYR SIG OM MIG SÅ ÄR MAN VÄL FÖR HELVETE INTE SÅ JÄVLA RESPEKTLÖS!???? 
    FRÅGA 2: Är jag dum i huvudet som tycker att hon är totalt respektlös eller har jag fel? 

    Alla kommentar uppskattas och mottages vänligt.

    Trevlig dag

  • Svar på tråden Alla åsikter välkomnas!
  • Äldre 24 May 10:35
    #1

    Släng ut henne ur ditt liv, sluta bry dig, var med polarna, gör roliga grejer, börja träna, knulla nya brudar = du kommer må bra igen och allt är löst.

    Ja, det är så enkelt.

  • Anonym (H)
    Äldre 24 May 10:50
    #2

    Det verkar som om ni är på olika ställen i processen i att gå vidare bara. Hon hoppas verkligen att ni kan vara vänner och behandlar dig som hon förmodligen behandlar alla sina vänner medan du fortfarande är i stadiet där allt gör ont. Det hon gör fel i det läget är att inte ha förståelse för att du inte är där hon är.

    Av erfarenhet vet jag att du måste bryta med ett ex du har känslor med tills känslorna lagt sig. Först då är ni på samma nivå och har förutsättningar att vara vänner.

  • Times
    Äldre 24 May 10:53
    #3

    Jag förstår precis hur du känner TS. Och i början reagerar man verkligen på allt. Och man vill ha någon slags kontroll. Vilket är omöjligt. Men jag tror du måste igenom detta. Jag tror du måste bry dig och bli förbannad precis som du blir.

    Vi var tillsammans i 10 år, blev tillsammans väldigt unga. Precis som ni haft det upp och ner men när vi väl bestämde oss för att satsa på oss och köpte en lägenhet för 3 miljoner så sprack det. Hon blev kär i en kollega och vi bodde i lägenheten i endast 4 månader. Jag rasade totalt. Gick ner 15 kilo direkt och jag var långt ifrån tjock innan och...å fy fan vad jag mådde piss.

    Men sen försökte jag släppa kontrollen. Jag såg till att aktivera mig. Började träna. Var med vänner så mycket jag kunde. Jobbade över lite. Började träffa lite tjejer...okej, en jävla massa tjejer

    Ditt ex beter sig lite som mitt gjorde. Hon ville vara vän. Träffas. Hämta saker. Skämtade och höll på som att livet var en dans. Det stack i ögonen på mig. Jag upplevde henne som känslokall. Vilket hon inte alla kunde förstå.

    Idag är jag så tacksam över att det inte blev vi. Har en sambo som på alla plan, ALLA verkligen, är så mycket bättre för mig.

    Jag vet inte om detta stämmer men det känns som det oftast är flickvännen som gör slut. Vi killar klagar under förhållandets gång men när det väl kommer till kritan stannar vi gärna kvar.

    Hur gammal är du om jag får fråga? Jobbar du? Pluggar? Hur ser livet ut förutom det jävliga du går igenom nu?

  • Äldre 24 May 13:12
    #4

    Du måste ta en rejäl paus från den här tjejen TS. Förklara att det är lite för jobbigt just nu och se till att undvika varandra en tid. Helt. När du har gått vidare får du se om det känns rätt att återuppta kontakten. Du kommer inte vidare alls i den här situationen nu.

  • Underh­ill
    Äldre 24 May 13:30
    #5

    Knivigt läge...
    ...reflektion fråga 1: Försök håll distans. För din egen skull. Gå ut, se dig om och vem vet, du kanske träffar någon ny/annan!?...om inte stadigt, så ändå något annat, som kanske får dig att släppa/tänka om...gå vidare!?

    ...reflektion fråga 2: Jag håller nästan med dig där...men förstår att hon nu använder string. Hon är ute och jagar/lockar och vad passar bättre än string/hipsters då!?...tänker jag. Sorry, men jag tror inte så många nappar på bomulls-breifers. Sen att det sticker i näsan på dig DET förstår jag, hade det antagligen gjort även på mig. Förstår att du känner som du känner där.


    E vi överens så kör vi
  • Anonym (Anna)
    Äldre 24 May 13:33
    #6

    Ett kort och koncist råd: se till att hitta en tjej att ha sex med så snart du kan. Tro mig, det funkar!! Släpp ditt ex, ge henne inte mer av fin energi. Du låter bitter och det är inte sexigt...

    Hångla och knulla runt, du är singel nu.

Svar på tråden Alla åsikter välkomnas!