• SussieSue

    Hjälp!

    Min man har hamnat i ett tillstånd som nästan är apatiskt. Han har det riktigt jobbigt på jobbet och söker nya jobb. Han säger att han känner sig vilsen och inte vet vad han vill med livet. Vill tillägga att vi är gifta och har två barn. Vi har riktigt kass ekonomi just nu och förlitar oss på hjälp från våra föräldrar för att gå runt. Har vetat länge att han är sjukt stressad på jobbet och även hemifrån då det hänt en del incidenter som orsakat stora bråk mellan oss. De senaste tre dagarna har han varit helt borta sitter och stirrar ut i luften och går typ inte att föra en konversation med. Idag kom han tillyxande hem från jobbet 5 timmar tidigare och har tillochmed avbokat möten för att åka hem (jag är hemma och föräldraledig). Jag sa till honom att jag tycker att han ska gå till vc och fick ett mm till svar. Vad ska jag göra? Det kan inte fortsätta så här, det drabbar mig och framförallt barnen.

  • Svar på tråden Hjälp!
  • Birgitta02

    Tycker du borde vara mer bekymrad över honom än dig själv just nu. Du kan väl ro båten själv ett tag?
    Ring vårdcentralen och be om råd hur du skall göra.

Svar på tråden Hjälp!