• Sallysally

    Dotter sjuk jämt orolig

    Hej har en dotter 2år.

    Hon är sjuk ca 2 ggr per månad. Har varit det snart 1 år.. Sedan dagis började ungefär.

    Det är förkylningar feber eller magsjuka. Magsjuka ca 4ggr på 5 månader! Om feber sp är den alltid 40 ca.

    Är det någon annan vars barn är eller varit sjuk så ofta? Orolig att hon har dåligt immunförsvar av någon sjukdom. Vet 12 infektioner per år är normalt men detta är mer

  • Svar på tråden Dotter sjuk jämt orolig
  • Birgitta02

    Min son var mycket sjuk det första året. Men fick förklarat att immunförsvaret byggs upp för varje gång barnet är sjukt. När han var 3 år och uppåt hade han inte många sjukdagar alls. Friskaste ungen i stan. Men är du orolig så kontakta sjukvården.

  • Maddi

    De är så på förskolor. Barnen är småförkyld hela tiden och vabbar hela tiden med.

  • Gosungen

    Min son var ofta sjuk jag vabba i snitt varje vecka .. astma allergi mot både pollen , och mjölk.. han åkte på allt .. precis allt.. han var sjuk när dom andra barnen var friska.. jag började med d vitamin i tablettform finns på hälso kost.. slutade med gluten och på 1 månad vände de.. nu är han frisk son lärka (peppar peppar ta i trä) han äter både gluten och mjölk.. pollen och astman har vi fått relativt bult med efter medicinering.

  • tulip79

    Min dotter blev 2 år i januari. Hon har gått på förskolan i drygt 1 år. Hon har varit hemma mkt mer än storebror (4 år), han kanske varit sjuk 10% av våra vabbdagar sista året, hon resten. I feb gick det magsjuka o hon fick tillfällig laktosintolerans efteråt i över en månad så då var jag hemma mer än vad jag var på jobbet... Förutom detta brukar hon få feber, hosta o förkylningar när det går. Storebror brukar bara bli snorig o slippa resten. Men nu tycker jag det borde vända även för henne då hon borde ha utsatts för det mesta och gått genom alla dessa smittor. Hoppas hösten blir friskare

  • Sallysally

    Flera som har mycket vab ser jag. Man blir ju så orolig närde blir sjuka ofta trots det är vanligt i denna ålder.. Tänker på otäck cancer och så ????

Svar på tråden Dotter sjuk jämt orolig