• Anonym (Livrädd)

    Plus efter 4 mf

    Jag gjorde nyss ett gravtest äl+9 och fick ett svagt plus! Är så himla orolig över att få ett femte missfall :( Någon som varit med om upprepade mf och det tillslut gick bra?

  • Svar på tråden Plus efter 4 mf
  • Anonym (Verkar så)

    4 missfall och gravid och haft ångest varje dag tills jag ÄNTLIGEN efter alla år fick se ett levande barn på VUL idag!!  Glad  Så det kan absolut gå. Jag tror dock för egen del det denna gång beror på ökat dos Prednisolon.

  • Anonym (Livrädd)

    Stort grattis! Vilken vecka är du i? Varför har du predinoslon? Har de hittat nåt som orsakar dina mf?


    Anonym (Verkar så) skrev 2016-05-24 20:30:11 följande:

    4 missfall och gravid och haft ångest varje dag tills jag ÄNTLIGEN efter alla år fick se ett levande barn på VUL idag!!    Så det kan absolut gå. Jag tror dock för egen del det denna gång beror på ökat dos Prednisolon.


  • Anonym (Verkar så)
    Anonym (Livrädd) skrev 2016-05-24 22:02:53 följande:
    Stort grattis! Vilken vecka är du i? Varför har du predinoslon? Har de hittat nåt som orsakar dina mf?
    Tack! V.13 nu. Har gjort ED och då tar man alltid Prednisolon, men eftersom jag fick 2 missfall förra året ändå höjde vi dosen nu och det funkade så långt.
  • syntharen

    Jag fick en son juni 2010 och ca 1 år senare började vi försöka få ett syskon. Blev gravid i september 2011 men MA i v 12, sedan tog det 2 år där det inte hände nåt, försökte komma på utredning, testade Pergotime och blev gravid i september 2013 och fick MF i v 6. Våren 2014 började vi med IVF. Fick plus i november 2014 men MA i v 9. Blev gravid spontant maj 2015 men MA i v 10. Kom på missfallsutredning i höstas som inte visade nåt fel. Blev gravid spontant igen i januari i år och är nu i v 25!

    Jag var jätteorolig den här gången, mest för att behöva gå igenom hela missfallsgrejen igen, inte så mycket att inte få ett till barn för det hade jag gett upp sedan länge... Nu gick det ju bra.

    Har du/ni varit på utredning?

Svar på tråden Plus efter 4 mf