• MCK

    Uttag av kopparspiral, planerar 3e barnet

    Jag har redan 2 barn så man tycker väl att man ska kunna detta redan....men det är ju så förbaskat kul att diskutera och läsa andras inlägg!

    Jag tog ut min spiral i april i samband med mens så mensen borde inte rubbas. Men än så länge har den inte kommit, och den är i vanliga fall punktlig.

    Jag gjorde gravtest 1 dag innan bim men det visade negativt. Nu är jag 1 dag efter bim och har fortfarande inte fått mens. Jag har bara lite smått bruna flytningar som man kan få innan mens. Hade dock en liten blödning 2 dagar innan bim på kvällen.

    Ständig mensvärk sen 5 dagar tillbaka. Känns som om mensen kommer börja när som helst. Vilket den borde då jag och min sambo inte alls vart på hugget denna månad och hade sex som närmast 5 dagar innan ÄL. Efter ÄL hade jag molnande värk i ca 1 vecka. Yr och trött samt kraftiga humörsvängningar nu så här innan bim.

    Aldrig haft så här märkbara symptom så tidigt med mina andra barn. Så känns som om det är uttaget av spiralen som spelar mig ett spratt?!

    Men slutar inte hoppas förens mensen kommer igång ordentligt!

    Någon som känner/har vart med om liknande?

  • Svar på tråden Uttag av kopparspiral, planerar 3e barnet
  • MCK
    DevilsDaughter skrev 2016-05-24 21:20:56 följande:

    Min mens har rubbats något efter varje uttag, har tagit ut ca 5 stycken tror jag. Så det beror troligtvis på det.


    Ja jag misstänker detta! Men hoppas ju inte det då jag vill nuuu!
  • viseversa
    MCK skrev 2016-05-25 05:02:47 följande:

    Grattis! Hade du några symtom/känningar innan bim?


    Nja. Det var inte riktigt planerat(men såklart välkommet) men ja jag känner eller misstänker tidigt att jag är gravid. Tog ett test 4 dagar innan bim som var negativt. Men sen på bim fick jag ett svagt plus som sen blev väldigt mycket starkare under bara några få dagar. Dock är jag en sån som blir gravid väldigt lätt. Bm sa det att det inte är vanligt att bli gravid så snabbt oavsett. Alla mina barn har blivit till lika fort.
  • MCK
    viseversa skrev 2016-05-25 07:58:49 följande:

    Nja. Det var inte riktigt planerat(men såklart välkommet) men ja jag känner eller misstänker tidigt att jag är gravid. Tog ett test 4 dagar innan bim som var negativt. Men sen på bim fick jag ett svagt plus som sen blev väldigt mycket starkare under bara några få dagar. Dock är jag en sån som blir gravid väldigt lätt. Bm sa det att det inte är vanligt att bli gravid så snabbt oavsett. Alla mina barn har blivit till lika fort.


    Vet hur det är...har ickså blivit lätt gravid med mina pojkar .. men det var några år sen sist så det behöver inte funka lika lätt nu... skulle haft mens i måndags.. i lördags fick jag en liiiiiten blödning sen ingenting framtills idag.. men nu inget igen.. dagarna emellan blödningarna har jag bara haft bruna väldigt väldigt sparsamma flytningar. Misstänker att det blir så här efter spiralen men fortfarande skeptisk!
  • Nelah

    Kopparspiral skall egentligen inte kunna rubba mensen och ändra cykeln. Men för min del rörde den till det ändå och därför plockade jag också ut min. Har haft mens en gång sedan den plockades ut och nu när det var dags igen har den inte kommit. Dock mkt mensvärk samt bruna flytningar.

    Vi planerar inte fler barn men varit slarviga med skydd. Så jag väntar på mens eller grav symtom ????


    Jag vill och jag kan...
  • MCK

    Nelah: hur gick det för dig? Jag fick mensen ordentligt dagarna efter inlägget. Även i juni. Så nu inväntar vi nästa bim med spänning!

Svar på tråden Uttag av kopparspiral, planerar 3e barnet