• Anonym (K92)

    olidlig barnlängtan..

    Allt jag vill ha där jag är i livet just nu är ett barn, att bilda familj med min kära sambo. Problemet är att han vill vänta några år.. NÅGRA ÅR! Helst vill jag redan vara gravid nu och tanken att jag måste vänta så länge gör mig arg, ledsen och frustrerad! Tänker inte lämna min sambo men jag står inte ut med denna väntan! Har redan väntar på detta i flera år. För 5 år sedan blev jag gravid med mitt ex men valde abort då det verkligen inte var läge med barn och absolut inte med den killen.. MEN de få veckor jag var gravid var de veckorna i mitt liv då jag älskade min kropp mer än någonsin, alla förändringar som jag märkte av och allt som hände var ett mirakel i min värld. Allt jag vill är att bli gravid igen :(

  • Svar på tråden olidlig barnlängtan..
  • fjanten

    Är du född -92 som ditt nick antyder? I så fall; ta det lugnt. Barn bör man skaffa med någon som vill lika mycket. Graviditet i all ära, men det är ju vad som kommer sedan som är det stora. När jag läser det du skrivit låter det mest som att du är ute efter att få vara gravid, och inte efter att faktiskt få barn.

  • Anonym (K92)
    fjanten skrev 2016-05-24 22:26:30 följande:

    Är du född -92 som ditt nick antyder? I så fall; ta det lugnt. Barn bör man skaffa med någon som vill lika mycket. Graviditet i all ära, men det är ju vad som kommer sedan som är det stora. När jag läser det du skrivit låter det mest som att du är ute efter att få vara gravid, och inte efter att faktiskt få barn.


    Ja jag är född 92 alltså 24 år men åldern har inte med saken att göra egentligen för jag känner mig inte stressad utan jag vill bara få börja det livet för det är det som jag längtar till och vill leva i om du förstår hur jag menar.

    Jo det är ju barn och familjelivet jag längtat efter men jag har aldrig haft barn bara varit gravid och den känslan fick jag uppleva och saknar nu. Är dessutom kontaktfamilj till en liten flicka, hon är hos oss ganska sällan men den helgen hon är här är den bästa på hela månaden så jag längtar verkligen efter att få egna barn..
  • fjanten

    Hur gammal är din sambo?

    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Har ni båda jobb?

    Har ni ett stort nog hem?

    Har ni gjort "färdigt" sådant som är svårt att få till när man har barn?

  • Anonym (K92)
    fjanten skrev 2016-05-24 22:39:38 följande:

    Hur gammal är din sambo?

    Hur länge har ni varit tillsammans?

    Har ni båda jobb?

    Har ni ett stort nog hem?

    Har ni gjort "färdigt" sådant som är svårt att få till när man har barn?


    Min sambo är 27 år
    Vi har varit tillsammans i 1,5 år
    Vi har båda fast jobb
    Vi äger en stor 3:a tillsammans
    Vet ej vad du menar med gjort färdigt? Festar händer att vi gör när någon av vännerna fyller år och så, rest har vi gjort en del också.. Annars tycker jag man kan göra mycket med barn också om man vill utbilda sig osv..
  • Anonym (H)

    Jag förstår dina känslor. Att vara gravid är något av det bästa som finns. Det enda som slår det är att bli mamma. <3 Din ålder är inget pricken. Jag är 22 och har en 15-månaders.

    MEN... Du vill ha barn med någon som vill precis lika mycket som du. Tänk dig att dela något så fint med den du älskar! I vår ålder känns några år som en evighet men det är det inte. Den gemensamma glädjen när han vill lika mycket som du kommer vara värd väntan. Kram!

  • Linsson

    Hej!
    Jag förstår dina känslor. Jag är i samma sitts. Min sambo vill ha barn om ca två år säger han. Jag håller på att dö inombords!!!
    Det är SÅ otroligt jobbigt. Hela min kropp säger att jag skall vara gravid nu!
    Hur hanterar man dessa känslor?

  • Anonym (K92)
    Linsson skrev 2016-06-19 17:05:40 följande:

    Hej!
    Jag förstår dina känslor. Jag är i samma sitts. Min sambo vill ha barn om ca två år säger han. Jag håller på att dö inombords!!!
    Det är SÅ otroligt jobbigt. Hela min kropp säger att jag skall vara gravid nu!
    Hur hanterar man dessa känslor?


    Det är jätte jobbigt! :( vill din sambo göra något speciellt innan ni skaffar barn eller vad är hans anledning till att vänta?
  • Anonym (Orättvist :-()

    Så sjukt orättvist att det är så många killar som har flickvänner som längtar så mycket efter barn, men där killen vill vänta.

    Själv vill jag jättegärna ha barn, men har ingen flickvän att få barn med.

  • Anonym (K92)
    Anonym (Orättvist ) skrev 2016-06-19 17:39:40 följande:

    Så sjukt orättvist att det är så många killar som har flickvänner som längtar så mycket efter barn, men där killen vill vänta.

    Själv vill jag jättegärna ha barn, men har ingen flickvän att få barn med.


    Ja det är orättvist när den ena har all makt över att bestämma när det är dags. Om inte det finns bra förklaringar till varför man vill vänta. Tjejerna gör ju ändå det största "jobbet" med graviditet, förlossning, amning osv..
Svar på tråden olidlig barnlängtan..