• Anonym (Sysko­nkärle­k)
    Äldre 25 May 06:27
    910 visningar
    8 svar
    8
    910

    Ni tjejer som har bröder

    Hur nära står ni dem?

  • Svar på tråden Ni tjejer som har bröder
  • Äldre 25 May 07:01
    #1

    Jag har två bröder. Den yngre står jag nära. Vi umgås en hel del, tränar tillsammans och han äter middag hos oss titt som tätt. Vi åker på skidsemester ihop och försöker besöka våra föräldrar tillsammans (de bor långt bort). Min äldre bror pratar jag kanske med en gång i kvartalet. Vi brukar försöka få till en middag då och då, men det är inte ofta. Skulle inte påstå att vi är särskilt nära, men vi bryr oss om varandra och ställer alltid upp om det behövs.

  • Anonym (hvani­)
    Äldre 25 May 07:05
    #2

    Pratar nästa daligen med min bror mest via sms

    Hade ingen bra kontakt som barn svår barndom vi byggde upp relationen senare

    Min syster ingen kontakt kommer för bli så

  • Anonym (...)
    Äldre 25 May 07:09
    #3

    Efter jag fick barn har vi börjat umgås en hel del, speciellt nu senaste när han träffade en tjej som har barn i samma ålder som vår äldsta.

  • Äldre 25 May 09:40
    #4

    Vi har bra kontakt! Jag har två bröder och en syster. Vi har alla god kontakt och hörs rätt ofta. Jag rings oftast med min syster, men jag tycker jag står alla nära.

  • Äldre 25 May 09:43
    #5

    Min bror är fortfarande liten, men jag har alltid stått honom nära. Han har svårt att öppna upp (tex kring mobbning i skolan) men han tyr sig ändå relativt ofta till mig som storasyster. När jag flyttade hemifrån blev vår relation starkare, och han 'tog till vara' på tiden mer då han inte alls tyckte om förändringen. Vi pratar över skype varje dag, spelar spel tillsammans på datorn och försöker ha så mycket kontakt som möjligt då vi inte ses så ofta. (Bor i en annan stad än min familj)

  • Anonym (BV)
    Äldre 25 May 09:49
    #6

    Som barn var rätt struligt. Vi tyckte olika om allt och det skiljer fem år mellan oss. Efter 20 började vi umgås lite mer och sen har det fortsatt när han fick barn och sen jag.
    Idag är han ganska nyskild och vi pratar mycket mer och om andra saker efter det. Inget ont som inte har något gott med sig.

  • Äldre 25 May 22:55
    #7

    Har 2 brorsor (har syrror också men de va ju inte frågan) och ja vi har en bra relation. Alla mina syskon e äldre än mig så jag blir väl fortfarande lite uppfostrad av dom. Vi står varandra nära och bryr oss om varandra. Typ så.

  • Äldre 25 May 23:19
    #8

    Precis som EnGladPingvin, så har jag två bröder. En äldre och en yngre. Den yngre har jag jättebra kontakt med, medan jag varken träffar eller pratar nämnvärt ofta med min storebror. Kan bero på att det är relativt stor åldersskillnad mellan oss, så han flyttade hemifrån när jag var rätt liten.

    Dock är det inget konstigt mellan oss, utan när vi väl ses eller pratar så är allt bra. Men jag är betydligt närmre min yngre bror.

    Kan nämna att jag har en lillasyster också och henne pratar jag oftast med. Men vi är väldigt olika och kan tjafsa en hel del. Det gör jag aldrig med mina brorsor.

Svar på tråden Ni tjejer som har bröder