• Äldre 25 May 10:49
    1466 visningar
    9 svar
    9
    1466

    Vad ska Ebba och Lovisas lillasyster heta?

    Familjen kommer snart utökas med ytterligare en tjej :) Vi har några namnalternativ vi känner på just nu och vill gärna höra vad ni tycker,

    Skriv gärna en rad om vilket namn du röstat på och varför. Och om du själv har barn vore det kul att höra vad de heter.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska Ebba och Lovisas lillasyster heta?
  • Äldre 25 May 13:25
    #1

    Röstade på Alma eftersom det är ett av mina favoritnamn och ett av mina namnförslag till min kommande dotter.

  • Äldre 25 May 20:15
    #2

    Greta & liv är finast!

  • Äldre 25 May 22:19
    #3

    Kan inte välja här alltså! Men Greta, Liv och Anna tillhör mina absoluta favvonamn så någon av dem då. Kanske att jag ändå tycker att Greta passar allra bäst med syskonens namn.

    Gillar de andra namnen också, men ska jag komma på något negativt där(vilket jag inte kan med Greta, Liv och Anna) så skulle det vara att Alva är kanske lite väl ljuvt för min smak och Alma är jag rätt trött på vid det här laget.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Amand­a)
    Äldre 26 May 15:05
    #4

    Alva eller Alma tyckte jag lät finast av alternativen.

    När jag läste rubriken innan alternativen så kände jag spontant: Saga.

    Men det fanns inte med på listan ..:)

  • Äldre 26 May 15:16
    #5

    Alma! Vi har en Lovisa, och de andra namnen på förslag var Ebba och Alma :)

  • Äldre 26 May 16:02
    #6

    Greta därför att det är mer ovanligt! Tilda passar annars de andra flickornas namn tycker jag! Om ni känner att ni har för få alternativ;)


    September
  • Anonym (Felic­ia)
    Äldre 27 May 03:11
    #7

    Ebba, Lovisa och Linnea helt klart.

  • Äldre 8 Jun 14:34
    #8
    Grattis till tillökningen. Jag har tyvärr inga barn än men det kommer väl, är extremt glad i namn.
    Älskvärda namn allihopa men Anna drar det längsta stråt här. Jag tycker att det passar fint med systrarnas namn också. Av dessa namn är jag inte så jätteförtjust i Liv eller Alma, men de andra är fina!
  • Äldre 10 Jun 17:51
    #9

    Greta - Jättefint, men jag tror att jag associerar det till en elak häxa.
    Liv - Så fint! Men är lite likt Lovisa. 
    Alva - Låter jättefint med Lovisa. Och passar med Ebba också. 
    Alma - Detta namn passar lika bra med båda namnen och det blir en fin trio! Jag röstar på det. 
    Anna - Passar jättebra med de andra namnen, men jag tycker personligen inte om namnet. 

Svar på tråden Vad ska Ebba och Lovisas lillasyster heta?