• Äldre 25 May 14:48
    1074 visningar
    1 svar
    1
    1074

    14-åring med adhd och AST. Medicineringen känns helt fel!

    Min 14-åriga dotter har en adhd-diagnos och en AST-diagnos. Hon lider även av tvång, bacillskräck och har ångest. Vi har medicinerat adhd:n sen november förra året. Testat två olika preparat, Medikinert och Elvanse. För ångesten har vi testat Atarax, Abilify och Quetiapine. Vi får ingen ordning på saker och ting. Nu har vi fått ny läkare och han höjde dosen på Elvanse för att se om dotterns utbrott försvann. Men istället är hon helt väck! Även innan doshöjning har hon varit lite "off". Men nu idag ringde hennes resurs och sa att hon är helt off! Avskärmar sig, går inte att få ordentlig kontakt osv. Det känns inte ok! Ska försöka få tag på läkaren imorgon men det känns som om vi kanske borde testa nåt annat än Elvanse? Sen borde hon kunna få nåt ångestdämpande och lugnande som får bort utbrott. Har funderat på fluoxetin, någon som har erfarenhet av det?

    Någon med erfarenheter? Behöver lite tips, erfarenheter osv., för att kunna tänka klart!

  • Svar på tråden 14-åring med adhd och AST. Medicineringen känns helt fel!
  • Äldre 25 May 15:14
    #1

    Jag har tagit Fluoxetin mot depression och kan tyvärr säga att jag fick svår ångest av den, så pass att jag hade flera panikattacker dagligen.

Svar på tråden 14-åring med adhd och AST. Medicineringen känns helt fel!