• Svar på tråden Vägghängd tv, funderingar.
  • zZzZz

    Funkar utan att ha saker på den med, mer cleant med allt undanstoppat än grötigt med saker ovanpå..
    det får du väl själv avgöra efter egen smak.. ?

    inte för jag skulle köpa en såndär någonsin, men ändå :)

  • Johan75

    Funderar du på en annan TV-bänk istället för den där eller tänker du köra utan?

    Sen kommer det alltid att ligga saker på den ändå. 


    Behold, i come as a thief.
  • heradas
    Johan75 skrev 2016-05-25 20:15:57 följande:

    Funderar du på en annan TV-bänk istället för den där eller tänker du köra utan?

    Sen kommer det alltid att ligga saker på den ändå. 


    Nja vet inte, funderar på en annan då jag inte vet vad man ska ha på den. 
    Nä det kommer inte ligga saker på den, jag har inte boxar,dvd eller något.
  • Johan75
    heradas skrev 2016-05-25 20:31:15 följande:
    Nja vet inte, funderar på en annan då jag inte vet vad man ska ha på den. 
    Nä det kommer inte ligga saker på den, jag har inte boxar,dvd eller något.
    Tja köp kanske en mindre bänk då? Om du inte har behov av förvaringsutrymmet. 
    Behold, i come as a thief.
  • heradas
    Johan75 skrev 2016-05-25 20:49:27 följande:
    Tja köp kanske en mindre bänk då? Om du inte har behov av förvaringsutrymmet. 
    Då blir den mindre än tvn vilket jag misstänker kommer se dumt ut.
  • Johan75
    heradas skrev 2016-05-25 20:50:33 följande:
    Då blir den mindre än tvn vilket jag misstänker kommer se dumt ut.
    Jo, det skulle det nog göra. 

    Hur som helst, jag tycker inte att man måste ha något på bänken. Hos mig hade det säkerligen alltid legat något där i form av fjärrkontroller, mobiler, laddare, nycklar med mera - men så verkar det inte vara hos dig. Jag har även TV:n kopplad till Apple TV och digitalbox. Även ingången till mitt internet är vid TV:n, så routern får vara där också. Står nog en playstation 3 där inne någonstans också, men den är inte ikopplad. Bänken hjälper dölja sladdar. 

    Sen har jag inte min vägghängd längre, men det är kanske en smaksak. Många jag har besökt har dock skruvat upp sin TV alldeles för högt upp. Nu kan jag även möblera om utan att behöva spackla och måla halva väggen. 

    Tycker som sagt att man inte behöver något alls på bänken. Ljuskällor känns väl däremot inte nödvändigt. På bilden har de ju en lampa som man måste gå och släcka varje gång man ska se på TV. Nu har du köpt en fet TV och när den är på behöver du inte en massa krafs som kan störa synfältet. VIt högblank (som på bilden) skulle jag kanske vara lite skeptisk mot då det lär kunna bli en del reflektioner på den blanka ytan. 

    Hoppas det löser sig för dig.
    Behold, i come as a thief.
  • heradas
    Johan75 skrev 2016-05-25 21:15:48 följande:
    Jo, det skulle det nog göra. 

    Hur som helst, jag tycker inte att man måste ha något på bänken. Hos mig hade det säkerligen alltid legat något där i form av fjärrkontroller, mobiler, laddare, nycklar med mera - men så verkar det inte vara hos dig. Jag har även TV:n kopplad till Apple TV och digitalbox. Även ingången till mitt internet är vid TV:n, så routern får vara där också. Står nog en playstation 3 där inne någonstans också, men den är inte ikopplad. Bänken hjälper dölja sladdar. 

    Sen har jag inte min vägghängd längre, men det är kanske en smaksak. Många jag har besökt har dock skruvat upp sin TV alldeles för högt upp. Nu kan jag även möblera om utan att behöva spackla och måla halva väggen. 

    Tycker som sagt att man inte behöver något alls på bänken. Ljuskällor känns väl däremot inte nödvändigt. På bilden har de ju en lampa som man måste gå och släcka varje gång man ska se på TV. Nu har du köpt en fet TV och när den är på behöver du inte en massa krafs som kan störa synfältet. VIt högblank (som på bilden) skulle jag kanske vara lite skeptisk mot då det lär kunna bli en del reflektioner på den blanka ytan. 

    Hoppas det löser sig för dig.
    Hm ok, mycket att tänka på. monterar nog upp först och funderar på det sen, jag har mörkt golv det bör väl motverka ganska mycket det där med högblank vit problemett?
    Montera den så att mitten på tv är i ögonhöjd blir väl bra?
  • Johan75
    heradas skrev 2016-05-25 21:31:24 följande:
    Hm ok, mycket att tänka på. monterar nog upp först och funderar på det sen, jag har mörkt golv det bör väl motverka ganska mycket det där med högblank vit problemett?
    Montera den så att mitten på tv är i ögonhöjd blir väl bra?
    Vet inte, det har nog mer att göra med avståndet mellan TV och bänk. Men montera och kolla om du ids. Går ju att lägga en duk eller nått om det blir irriterande reflektioner.

    Ja, mitten (eller två tredjedelar av skämen under) ögonhöjd är bra. Har man en låg soffa så blir det nästan omöjligt att få det helt perfekt. Har däremot varit hem till människor som smaskat upp TV:n i samma höjd som tavlorna. Omvänd gamnacke som resultat. 
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Vägghängd tv, funderingar.