• Carolinv

    Bebis när ?!?

    Killen och jag ligger i för att skaffa barn. Känt varandra en kort tid men allt känns så rätt.

    Nu undrar jag. Vi hade samlag 1-2 dagar efter min mens. Min ägglossning är beräknad till 1 juni. Alltså om 7 dagar. Visst är det så att spermier kan överleva i 7 dagar i livmodern? Vad tror ni, någon som har erfarenhet av att ha blivit gravida så snabbt efter mensen ?

  • Svar på tråden Bebis när ?!?
  • Linnis92

    Spermierna överlever upp till 5 dagar i livmodern, så vill ni ha chans att bli gravida "fort" så får ni allt göka lite mer ;)

  • glittersol

    Har ni precis börjat? Har du slutat med piller?

    Försök först att hitta din äl genom app eller tester.

    Förbered dig att det kommer att ta tid!

    Snittet är 7 månader till ett år!

  • LICORICE

    Jag blev gravid direkt efter ett missat p-piller. Vissa blir det fort, andra blir det inte alls fort. Nu var inte vårat planerat men ändå välkommet. 

  • Bullerbojjen
    glittersol skrev 2016-05-28 10:09:25 följande:

    Har ni precis börjat? Har du slutat med piller?

    Försök först att hitta din äl genom app eller tester.

    Förbered dig att det kommer att ta tid!

    Snittet är 7 månader till ett år!


    Friska kvinnor utan fertilitetsproblem har inget behov av såna tester. Det är Clear blue och company som påstår det för att tjäna pengar på folks oro och starka känslor. De vill bara åt våra pengar.

    Pippa vidare, i synnerhet vid ägglossning och ha roligt på vägen mot bebisen!
  • glittersol
    Bullerbojjen skrev 2016-05-28 10:32:58 följande:

    Friska kvinnor utan fertilitetsproblem har inget behov av såna tester. Det är Clear blue och company som påstår det för att tjäna pengar på folks oro och starka känslor. De vill bara åt våra pengar.

    Pippa vidare, i synnerhet vid ägglossning och ha roligt på vägen mot bebisen!


    Om hon inte vet när hennes äl faktiskt är så blir det väll rätt så svårt att pippa under äl?

    Jag tipsade om det så hon kan veta när den är.

    Det finns vissa som inte känner av äl alls eller tror att dom vet när den är men faktiskt missar den.

    Sedan finns det även kvinnor som vill veta när dom har det för att ha koll, såg att för sambo jobbar borta.
  • Carolinv

    Är det för tidigt att skaffa barn efter en månad tillsammans ? Fast allt känns rätt ?

    Jag vet egentligen svaret redan ????

  • glittersol
    Carolinv skrev 2016-05-31 17:43:47 följande:

    Är det för tidigt att skaffa barn efter en månad tillsammans ? Fast allt känns rätt ?

    Jag vet egentligen svaret redan ????


    I mina ögon är det alldeles för tidigt men det är bara ni som sitter på svaret!

    Har vänner som tidigt skaffat barn och klarar det men jag skulle säga nej!!

    Varför i heta världen ska ni ha så bråttom??
  • Carolinv

    [quote=76676650][quote-nick]glittersol skrev 2016-06-01 08:21:27 följande:[/quote-nick]I mina ögon är det alldeles för tidigt men det är bara ni som sitter på svaret!

    Har vänner som tidigt skaffat barn och klarar det men jag skulle säga nej!!

    Varför i heta världen ska ni ha så bråttom??

    Nej jag vet inte ! Allt känna bara så rätt. Men jag vet innerst inne att det kan gå så fel. :p

  • elyse

    Har ni pratat om hur ni ska göra om det blir ett barn? Var ska ni bo, måste någon av er byta bil, hur ska ni dela på föräldraledigheten? Ska barnet döpas, vill ni gifta er innan barnet kommer? Hur ser ni på barnuppfostran - har ni samma tankar eller är en av er mer auktoritär?

  • hurtänktedunu
    Carolinv skrev 2016-05-31 17:43:47 följande:

    Är det för tidigt att skaffa barn efter en månad tillsammans ? Fast allt känns rätt ?

    Jag vet egentligen svaret redan ????


    Alla bestämmer själv över sitt liv men frågar du mig så ja då är det på tok för tidigt. Man bör ju ägna något år åt att lära känna varandra. Flytta ihop. Utvecklas som par. Lära sig varandras bra och dåliga sidor. Om man inte vet hur man fungerar som par har jag väldigt svårt att se hur man ska veta att man klarar ett barn tillsammans.

    Vi hade en gräns på 3 år tillsammans.
  • glittersol
    Carolinv skrev 2016-06-01 09:30:08 följande:

    [quote=76676650][quote-nick]glittersol skrev 2016-06-01 08:21:27 följande:[/quote-nick]I mina ögon är det alldeles för tidigt men det är bara ni som sitter på svaret!

    Har vänner som tidigt skaffat barn och klarar det men jag skulle säga nej!!

    Varför i heta världen ska ni ha så bråttom??

    Nej jag vet inte ! Allt känna bara så rätt. Men jag vet innerst inne att det kan gå så fel. :p


    Ja då kanske ni ska vänta och bara njuta av varandra istället just nu!!
  • sportpappa
    Carolinv skrev 2016-05-31 17:43:47 följande:

    Är det för tidigt att skaffa barn efter en månad tillsammans ? Fast allt känns rätt ?

    Jag vet egentligen svaret redan ????


    Flytta ihop först och se att ni klarar att leva tillsammans i vardagen. De första månaderna känns allting alltid rätt.
  • Utflykt i verkligheten
    Carolinv skrev 2016-05-31 17:43:47 följande:
    Är det för tidigt att skaffa barn efter en månad tillsammans ? Fast allt känns rätt ?

    Jag vet egentligen svaret redan ????
    Vad säger magkänslan om du är riktigt ärligt mot dig själv? Den brukar vara en bättre vägvisare en något annat om man vågar lita på den. Meditera över din situation och ditt liv så kommer ditt undermedvetna ge dig svaret du redan vet. Flummigt, jag vet - men det funkar!

    Lycka till med allt! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Bebis när ?!?