• Charlotte 501

    Cerazette, vanligt med utebliven mens?

    Tog ut P-stav 4/1-16, mensen kom 1/1 tom 6/1.

    13/3 kom mensen och jag började äta cerazette, mensen varade tom 16/3. slutade med cerazette efter 8 veckor och 3 dagar pga utslag och biverkningar, har under denna tid inte haft någon mens samtidigt som jag haft molande värk i buken, kräkts, kissar mängder (ej koncentrerat) samt att jag inte kan hålla mig vaken på dagarna och det påverkar mitt jobb. Igår 25/5 har det gått 2 veckor sedan jag slutade med cerazette och symtomen med illamående har lättat något men de andra symtomen hänger kvar, jag är dessutom mer tjurig och hormonell.. Samt att nu var det 10 veckor sedan min sista mens, jag är alltså 6 veckor sen!

    Jag har gjort 3 negativa gravtest och försöker att inte oroa mig, men detta börjar bli mentalt jobbigt! Vad har ni för erfarenhet av cerazette? Kan mensen verkligen bli så sen efter 2 månaders intag?!

    Tack för svar.

  • Svar på tråden Cerazette, vanligt med utebliven mens?
  • Gunillapower

    Jag blev derekt av med min mens när jag började med cerazette och sist när jag sluatade tog det ett tag innan jag kunde lita på cykeln igen mindre blödningar och oregelbundet.

  • Charlotte 501
    Gunillapower skrev 2016-05-26 10:39:35 följande:

    Jag blev derekt av med min mens när jag började med cerazette och sist när jag sluatade tog det ett tag innan jag kunde lita på cykeln igen mindre blödningar och oregelbundet.


    Hur länge hade du ätit cerazette då? Jag åt som sagt bara i 8 veckor, och nu är jag 6 veckor sen.
  • Gunillapower

    Jag hade mina längre. Men tänker ändå att det kan ställa till sig i kroppen efterssom det handlar om hormoner.

  • Beatrice

    Jag slutade ha mens efter jag börjat äta Cerazette för ett gäng år sedan.

    När jag slutade äta det för nått år sen tog det ca 2 månader innan jag fick mens igen. Dock så hade jag ätit det i ett par år innan.

    Nu har jag ingen koll, men det om du fortfarande har andra biverkningar, så låter det inte osannolikt att du även har den biverkningen kvar.

  • Charlotte 501
    Beatrice skrev 2016-05-26 14:43:36 följande:

    Jag slutade ha mens efter jag börjat äta Cerazette för ett gäng år sedan.

    När jag slutade äta det för nått år sen tog det ca 2 månader innan jag fick mens igen. Dock så hade jag ätit det i ett par år innan.

    Nu har jag ingen koll, men det om du fortfarande har andra biverkningar, så låter det inte osannolikt att du även har den biverkningen kvar.


    Tack för svar.

    De andra biverkningarna tycker jag mer pekar på graviditet, därför känns det jobbigt. ????
  • Anonym (.)

    Har inte haft mens på ett år nu. Har vid två tillfällen haft väldigt tydliga graviditetstecken utan att vara gravid så antar att det bara var biverkningar.

  • Anonym (E)

    Jag åt cerazette i många år och hade sällan mens då. Kanske 2 ggr per år eller liknande.

    När jag slutade gick det fort för mensen att komma tillbaka å den vart dessutom regelbunden på en gång

    Är nog olika från person till person :)

  • Charlotte 501
    Anonym (.) skrev 2016-05-26 21:58:10 följande:

    Har inte haft mens på ett år nu. Har vid två tillfällen haft väldigt tydliga graviditetstecken utan att vara gravid så antar att det bara var biverkningar.


    Och du äter cerazette nu?
  • Charlotte 501
    Anonym (E) skrev 2016-05-26 22:18:20 följande:

    Jag åt cerazette i många år och hade sällan mens då. Kanske 2 ggr per år eller liknande.

    När jag slutade gick det fort för mensen att komma tillbaka å den vart dessutom regelbunden på en gång

    Är nog olika från person till person :)


    Tack för svar.
Svar på tråden Cerazette, vanligt med utebliven mens?