• Anonym (Först­örd grabb)
    Äldre 26 May 12:29
    1652 visningar
    3 svar
    3
    1652

    Helt jävla trasig inombords, vill bara försvinna.

    Lång historia kort. Mitt liv är ett misär för tillfället. Skulle ha gått ut gymnasiet det här året. På grund av att jag umgicks med fel människor och inte tog skolan seriöst så har jag nu gått om ett år på ny skola. På den nya skolan har pluggandet gått bättre men jag har inte en enda kompis utan är själv hela tiden. Jag har inte haft en flickvän eller ens träffat en tjej och är 18 år. Total sopa. Man får leva i förnekelse hela tiden och ljuga för folk om det. I min ensamhet vet jag om hur sanningen ligger till och de har gått så långt att det nästan känns hopplöst att försöka. Mina polare från förra skolan tar körkort, jobbar skaffat egen lägenhet och ska flytta till nya städer medans jag bor hos mina föräldrar och spelar dataspel hela dagarna. Skolkar från skolan rätt ofta också för att spela/slippa ångesten av att vara helt själv och det blir som en dålig vana. Jag känner ett lugn framför datorn som jag inte får ut från något annat. 

    Problem hemma har jag också, min bror är kriminell och skapar ständigt oreda och mamma är som helt förstörd och jag får ta mycket skit pga honom, det leder till att jag och mamam bråkar ofta. Jag har ingen ork till något längre heller och slutat träna helt och hållet. Samtidigt som detta har jag varit kär i en tjej i snart 2 år men feg och sopig som jag är gör jag inget åt saken alls. Lider av det extremt då man ofta tänker på henne och vetskapen att hon flyttar väldigt snart för universitet sätter mig i tidsnöd att agera. Finns ingen annan tjej jag känt som jag gör för henne och inte haft samma intresse för nån annan tjej sedan dess heller. 

    Har en del barndomsvänner men som sagt inga i skolan vilket känns värdelöst, man är ju ändå där 5 gånger i veckan 8 timmar per dag och att vara helt själv och utstött är givetvis tungt. 

    Vad fan jag ska ta mig till... Vet inte vad jag ville få ut av tråden utan ville mest skriva av mig och kanske få någon typ av hjälp. Tack på förhand =)

  • Svar på tråden Helt jävla trasig inombords, vill bara försvinna.
  • Anonym (Ut)
    Äldre 26 May 12:40
    #1

    Försök skaffa ett extraknäck - helgjobb
    Dels kommer du ut lite mer bland folk och så tjänar du egna pengar, kanske får råd att ta körkort eller göra en resa eller annat du drömmer om. Stäng av datorn och börja träna det är mer ångestdämpande i längden även om det är tufft först. Tränar du blir du snyggare, får mindre ångest och blir smartare när du ska plugga. Strunta i det där med tjejer få lite ordning på dig själv först och ta dig ur lägenheten lite mer. Bryt den kassa cirkeln med din mamma hon har det väl jättetufft med din bror - gör något omtänksamt för henne laga middag ge henne en kram.

  • Anonym (Byta riktni­ng?)
    Äldre 26 May 12:40
    #2

    Hej.

    Har du funderat på att vända ditt liv totalt? Tänker att om du går i skolan men ändå inte är där så kommer du inte få betygen du behöver för att komma vidare. Jag vet inte vad dom har för åldersgräns på folkhögskolor men du kan kanske kolla upp det och söka en sådan. Där kan man ju oftast bo på skolan och du lär hitta många nya vänner.

    Jag förstår att det är tungt att gå till en skola där man känner sig ensam. Som du skrev det är fem dagar i veckan ca 8 timmar per dag.

    Jämför dig inte med dina andra vänner. Du är ung och har tid att bli både kär och hitta jobb.

    Önskar det fanns en lätt lösning. Vet du vad du vill utbilda dig till? Ibland hjälper det att hitta en motivation till att orka med studierna för att man blir så fokuserad på sitt framtida mål.

    Skickar en stor styrkekram. Ge inte upp!

  • Anonym (Tjej 22 år)
    Äldre 26 May 14:06
    #3

    Fast du, att inte ha haft ett seriöst förhållande när man är 18 år är inte onormalt. Om du inte känner folk som är i din situation beror det förmodligen på att de ljuger om det precis som du. Sluta spela på dagarna, ta tag i skolan och ta kontroll över ditt liv. Annars kommer du bli bitter. Kärleken kommer förr eller senare.

Svar på tråden Helt jävla trasig inombords, vill bara försvinna.