• Anonym (elsa)

    elsa namnval?

    Är 35 år gammal och heter elsa

    Halva min barndom blev asle alltså röv i skolan

    Jag hatar mitt namn min nu elsa föräldrar ångrade namnet elsa då det blir röv

    Kan man byta nu eller

    Fler som heter elsa som har blivit mobbade med detta namn?

    Hur hanterar ni det?

  • Svar på tråden elsa namnval?
  • Anonym (elsa)

    Jo det kan jag ju

    Men när du gör elsa tänker du inte alls på röv då?

  • Anonym (elsa2)

    Heter också Elsa och jag har aldrig blivit mobbad för mitt namn, känner även andra med samma namn och ingen utav dom har någonsin blivit mobbad. Personligen tycker jag om mitt (vårt)  namn

  • Fiona M

    Jag tycker namnet är fint, och det hade väll fått en uppsving redan innan Frozen?

    Låt inte några barns elakheter för ett halvt liv sen förstöra det för dig.

  • Anonym (elsa)

    Hm mobbning sätter ju spår

    Jag går ju hänt mig vid att heta elsa också skulle bli konstigt att bli kallad något annat namn

    Kanske Emma

    Eller Elisa

  • LFF

    Vill barn mobba någon så såelar det ingen roll vad man heter etc för de hittar något iaf att hacka på.

    Vill du byta namn ska du självklart göra det. Man gör det hos Skatteverket och det kostar lite grann. Har en bekant som bytt förnamn i vuxen ålder för att hon inte trivdes med det namn hon blivit döpt till. 

  • Alvina
    LFF skrev 2016-05-26 16:42:40 följande:

    Vill barn mobba någon så såelar det ingen roll vad man heter etc för de hittar något iaf att hacka på.

    Vill du byta namn ska du självklart göra det. Man gör det hos Skatteverket och det kostar lite grann. Har en bekant som bytt förnamn i vuxen ålder för att hon inte trivdes med det namn hon blivit döpt till. 


    När jag bytt namn på PRV var det gratis, men det var några år sedan så det kan ju ha ändrats. Däremot fick jag betala några hundralappar när år senare ångrade mig och ville ta bort mitt nya namn.
  • Anonym (elsa)

    Varför ändrade du dig?

    Bytte du tillbaka till ditt födelse namn?

  • Alvina

    Ja, jag bytte tillbaka efter några år. Jag var rätt så ung när jag bytte första gången och senare i livet ville jag ha mitt gamla namn tillbaka. Jag gillade inte det namnet när jag var yngre men nu tycker jag om det. Det är rätt så ovanligt namn och jag ville ha något vanligare, men nu tycker jag mitt ovanliga namn är vackert.

  • Anonym (Y)
    Anonym (elsa) skrev 2016-05-26 16:10:18 följande:
    Jo det kan jag ju Men när du gör elsa tänker du inte alls på röv då?

    Definitivt inte. Jag fick läsa om dina inlägg flera gånger innan jag överhuvudtaget fattade hur man kunnat göra den kopplingen. Elsa är ett namn. Ett ovanligt fint namn till och med! Men det är ju ovanligt i vår generation så jag förstår att du har känt dig väldigt personligt utpekad när du blivit retad för det. Hoppas att du kan komma över det, men annars är det såklart helt okej att du byter till någon du trivs bättre med!
  • Anonym (bytt)

    Jag bytte mitt förnamn på skatteverket för några år sedan för jag hatade mitt namn. Jag är 39 år.

  • Bestemor

    Jag tycker Elsa är ett vackert namn.

    Min underbara farmor hette det.

    Nu har det populärt igen, så var stolt över det.

  • Anonym (s)

    Nuförtiden vill alla barn heta Elsa. Min 4-åring leker jämt att hon är Elsa och kan trolla is och snö.

Svar på tråden elsa namnval?