• Emmmmm

    Kolmården eller Astrid Lindgrens värld?

    Jag undrar lite kring Kolmården och Astrid Lindgrens värld. Vilket är mest intressant och roligt för små barn? Mina är 2 månader och den andra är 2 år. Bebisen hänger ju mest med såklart.

  • Svar på tråden Kolmården eller Astrid Lindgrens värld?
  • eber4

    Astrid Lindgrens värld alla dagarna veckan.

    I vilken mån en 2 åring nu har behov av den typen av eskapader

  • Linnis92

    Jag hade valt kolmården, min tvååring hade i alla fall haft större glädje av en massa djur än sagor - som han inte är så inne i ännu.

    Men har ni läst och tittat på mycket Astrid Lindgren så barnet hänger med hyfsat på de olika personerna och så så varför inte :)

  • Carambolan

    Läser ni mycket Astrid Lindgren? Min sexåring gör men min treåring har nog inte koll på nåt annat än Pippi och då är ju Astrid Lindgrens inte så kul.

  • Alexi

    Inte ALV. Vi tycker det är ett fantastiskt ställe men ta det när barnen är äldre, de får ut så oerhört mycket mer då. Våra har varit 3,5 år och 5,5 år ena året och ett år äldre året därpå. Och de älskade stället.

  • Topcom

    Vi tog med sonen till alv när han var två år. Tyvärr tyckte han inte det var så pass roligt eftersom han inte hade hört böckerna. Så Kolmården alla dar i veckan! Djur är alltid faschinerande för barn!

  • Pappa41

    Kolmården tycker jag
    Men slår ett slag för eskilstuna zoo
    Tror att det är smidigare och bättre när dom är så små

    Astrid Lindgrens värld tror jag dom måste vara lite äldre för att det ska vara värt

  • Trogenhunden

    Jag tror också på djurpark, men att (om ni inte har obegränsat med pengar) väljer ett "barnens zoo" någonstans. Det brukar finnas här och där och de har getter, kaniner mm. Om ni inte har bondgård med djur själva, alltså.

    En kompis åkte med sin treåring till Kolmården med konstaterade att barnet inte var mer fascinerad av lejon än kossor.

  • Pappa41
    Trogenhunden skrev 2016-05-26 18:41:58 följande:

    Jag tror också på djurpark, men att (om ni inte har obegränsat med pengar) väljer ett "barnens zoo" någonstans. Det brukar finnas här och där och de har getter, kaniner mm. Om ni inte har bondgård med djur själva, alltså.

    En kompis åkte med sin treåring till Kolmården med konstaterade att barnet inte var mer fascinerad av lejon än kossor.


    Håller med är barnet 2 år så fungerar nog en 4H gård några ankor kossor hästar räcker gott
  • Pappa41

    Brinner för sånt här så vill även tipsa om lådbilslandet utanför Södertälje
    2 år är gränsfall men tror det funkar och lådbilslandet har dessutom inte lärt sig ta betalt är billigt
    Googla upp det

Svar på tråden Kolmården eller Astrid Lindgrens värld?