• KingstonNova

    Lätt till håll

    Hej! Har under dom senaste månaderna haft väldigt lätt till att få håll. Har försökt googla mig till svar, men hittar i stort sett ingenting. Tidigare har jag, som dom flesta andra, fått håll om jag motionerat för tidigt efter en måltid, men nu får jag liksom håll av att ta mig från soffan till toaletten, om så på fastande mage. Har dom senaste 3 månaderna gått ned från 86 kg till 69 kg, detta kom i samband med viktnedgången, vet dock inte om det är en slump eller om det kan ha ett samband. Tänkte självklart ta mig till vårdcentralen om ingenting händer, men tänkte se om någon vet vad det kan bero på

  • Svar på tråden Lätt till håll
  • volvo142

    Fastade är ju det sämsta man kan göra för munnen och kroppen enligt mig ät regelbundet sluta med tvärbanntandet och borsta tänderna och det vanliga tugget så löser det sig nog :)

  • Olga89

    Min spontana gissning är att det kan röra sig om gallbesvär, antingen gallsten eller inflammerad gallblåsa, och att det är detta du kopplar ihop med "håll". Gå till läkaren och be om ultraljud!

  • KingstonNova

    Har absolut inte fastat! Har tvärslutat med socker och undviker kolhydrater till 90% (får väl i mig någon form av kolhydrater, men undviker dom här klassiska pasta potatis ris etc). Äter med sunt förnuft helt enkelt. Men gallbesvär låter ju logiskt, ska absolut kontakta vårdcentralen, alltid lättare när man har något konkret att gå på och inte bara "jag har håll", låter bättre att beskriva besvären och säga att jag misstänker gallproblem. Tack för hjälpen! :)

Svar på tråden Lätt till håll