• Anonym (Miss Friday)

    Killar, varför slaknar ni?

    Killar!
    Jag undrar som rubriken lyder varför "ni" slaknar i sexuella situationer? Menar då i nyktert tillstånd Oskyldig Är det alltid pga nervositet eller finns det andra anledningar?
    Jag undrar pga att flera pojkvänner jag haft har slaknat av och till under sexakten, jag tror och hoppas att det inte beror på att de blivit avtända på mig! Skrikandes
    Men nej jag tror inte det, för samtliga dessa pojkvänner har varit väldigt kärleksfulla, velat ha sex med mig ofta, tagit på mig, sagt fina komplimanger, inte kunnat ta händer och ögon ifrån mig, ni vet. (säger inte det för att skryta utan för att förklara...)
    Men ändå, under akten så händer det att de har slaknat, tex lite oralsex: den står i givakt. Sen nåt annat däremellan som inte just då innefattar penisen, och den slaknar... men står snart upp igen då den får lite stimulans. Ni fattar nog Skrattande
    Så jag undrar, är det "normalt" att penisen bara slaknar sådär lite då och då under akten, när den får vara ifred (aldrig när den får "vara med") eller vad säger ni?
    Kan inte hjälpa bli lite nervös över att det ändå beror på mig eller så... eller lite impotens?

  • Svar på tråden Killar, varför slaknar ni?
  • Anonym (Min kunskap)
    Anonym (Miss Friday) skrev 2016-05-27 09:26:55 följande:

    Killar!
    Jag undrar som rubriken lyder varför "ni" slaknar i sexuella situationer? Menar då i nyktert tillstånd Oskyldig Är det alltid pga nervositet eller finns det andra anledningar?
    Jag undrar pga att flera pojkvänner jag haft har slaknat av och till under sexakten, jag tror och hoppas att det inte beror på att de blivit avtända på mig! Skrikandes
    Men nej jag tror inte det, för samtliga dessa pojkvänner har varit väldigt kärleksfulla, velat ha sex med mig ofta, tagit på mig, sagt fina komplimanger, inte kunnat ta händer och ögon ifrån mig, ni vet. (säger inte det för att skryta utan för att förklara...)
    Men ändå, under akten så händer det att de har slaknat, tex lite oralsex: den står i givakt. Sen nåt annat däremellan som inte just då innefattar penisen, och den slaknar... men står snart upp igen då den får lite stimulans. Ni fattar nog Skrattande
    Så jag undrar, är det "normalt" att penisen bara slaknar sådär lite då och då under akten, när den får vara ifred (aldrig när den får "vara med") eller vad säger ni?
    Kan inte hjälpa bli lite nervös över att det ändå beror på mig eller så... eller lite impotens?


    Det finns massor av anledningar. Det handlar ju om blodflöde. Jag tror tex att jag slaknat när jag skulle ge oralsex-är ingen oralsexfantast i o f s o föredrar absolut samlag. När man jobbar fort med tungan i en kanske lite jobbig ställning för nacken osv kan blodet gå någon annanstans även om man vill fortsätta ha stånd. Om man är nervös för att tappa ståndet så gör man det lätt, i alla fall jag. Då är det som en ond cirkel. Om man tänker mycket att "nu måste jag ha stånd och tänk om jag inte har det" så hamnar fokus lätt så mycket på det att den sexuella upphetsningen avtar och man tappar i hårdhetsgrad och då tänker man ännu mer och tappar ännu mer.....ja en cirkel helt enkelt", och om kvinnan kommenterar det eller säger "du behöver inte kämpa för att få stånd" kan man tappa ännu mer. Mitt stånd är väldigt känsligt för det psykiska.

    Sedan kan man vara trött eller stressad, ha sovit dåligt, eller ha infektion i kroppen. Det är också anledningar. Det har hänt att jag slaknat när jag haft den inne i vaginan och hållit på tex ca 20-30 minuter och olika gånger får man olika mycket stimulans i nervsystemet, beroende  på en mängd olika faktorer, men jag tror aldrig jag slaknat pga att  inte vara attraherad av kvinnan i sig.

    Stånd-problem har ofta med psykiska faktorer att göra, men sedan finns ju också fysiska. Erektionsproblem kan vara ett av de första tecknen på hjärt-kärl-sjukdom tex. Det kan ja sin grund i andra delar av kroppen och det kan också bli så att man i penis, precis som i andra kroppsområden, får åderförfettning.

    Rökning har stor potential att försämra potensen liksom alkohol. Att sluta röka är absolut något att rekommendera för män med potensproblem-och för alla andra män och kvinnor med förresten. Rökning bidrar till trängre kärl och sämre blodflöde och impotens kommer därför tidigare hos rökare, liksom håravfall med mera. I bästa fall kan man vända den nedåtgående utvecklingen. Man måste lyssna på kroppens varningssignaler.

  • Underhill

    Beror väl lite på, tänker jag. Efter utlösning nr 1  eller utlösning öht händer det ju att den sloknar olika mycket och länge...och håller man på länge kan det ju vara lite svårare att hålla ståndet uppe hela tiden. Det där med nervositet känns lite mer aktuellt om och när det handlar om nya bekantskaper och eller vart och när och om det egentligen inte finns tid för det så att säga, så det blir lite stressrelaterat!?  


    E vi överens så kör vi
  • Dresscode

    Hej Miss Friday..

    Det kan finnas många anledningar till att man slaknar under en sexakt..

    Första gången med en kvinna kan innebära en prestationsångest.. omedvetet eller medvetet.. Sen har män olika känslighetsgrad, men kanske "behöver hålla igång" för att ståndet ska finnas, ålder och fysisk form är en annan faktor.
    Om han/dom får stånd med dig så behöver du inte vara orolig för att dom inte tänder på dig, för det gör dom säkert.. men det är så att en mans penis lever sitt egna liv, man kan inte bestämma sig för att få stånd.. eller att det ska behållas.. den reagerar på känslor och upplevelser lika väl som på beröring och smek..
    Så länge det fungerar och alla njuter av akten så behöver man inte fundera så mycket på om det går upp och ner under perioder.. bara att kämpa på..

  • MrFlex

    I takt med att jag har blivit äldre så har min kuk ändrat beteende. Nu för tiden så kan den slakna (mer eller mindre) under akten när den inte får fysiskt stimulans, tex om jag ger oralsex. Den har också blivit känsligare för "störande moment".

  • Anonym (Kille)

    Brukar slakna ibland som de skriver ovan, när fysisk kontakt med den uteblir (men inte alltid). Vi har precis börjat ha lite analsex och vid ett flertal tillfällen har jag slaknat så pass att det inte går genomföra samlag. Det handlar inte om att jag är tänd på henne eller inte gillar analsex, tvärtom. Jag tror dock att för att lyckas tränga in i henne lugnt och försiktigt och låta det ta den tid som behövs krävs för oss i allafall att kuken är rätt hård. När jag försiktigt pressar den mot henne så får den inte jättemycket stimulering och det kan vara en orsak. En annan orsak är att jag jättegärna vill vara mannen med en hård kuk som kan penetrera henne och att jag fokuserar så mycket på det att kroppen säger ifrån. Psyket som spökar alltså. :)

    Annars är även dagsformen avgörande. Ibland är man rockhård under hela samlaget (kanske redan innan kläderna åker av) och ibland skannar den ner eller mindre då och då. Ibland även om vi kör vaginalt kan den slakna så det inte är optimalt att fortsätta även om det går med en halvhård ibland.

  • vargveum

    Är aldrig stenhård hela tiden medan man har sex. Visst, just medan man knullar eller får oralt, men däremellan sker så mycket annat. Den står inte som ett spett i två tre timmar, nej, inte utan mer eller mindre konstant stimulans rent fysiskt då. Tror detta är rätt normalt, inte minst för oss som kommit upp en bit i ålder...

  • Anonym (Britt-marie)

    Mitt ex kunde slakna till och från. Inte så ofta visserligen,men då sa han iaf att det gått "för länge" mellan gångerna. att han vill, vill, vill massor men sen när det är dags så sviker kuken en. Alltså, det kunde hända 6-7 år in i förhållandet så tror inte det hade ngt med nervositet att göra. Mest press "när det väl gällde" om det nu råkat gå en vecka eller tio dagar sen sist...

  • Nyfikna72

    Det är inte för inte man brukar säga att den har en egen hjärna...........det är liksom inte så att man kan styra den fullt ut utan oftast lever den sitt eget liv. Typ.....

  • Anonym (Slak ibland)
    vargveum skrev 2016-05-27 13:46:46 följande:

    Är aldrig stenhård hela tiden medan man har sex. Visst, just medan man knullar eller får oralt, men däremellan sker så mycket annat. Den står inte som ett spett i två tre timmar, nej, inte utan mer eller mindre konstant stimulans rent fysiskt då. Tror detta är rätt normalt, inte minst för oss som kommit upp en bit i ålder...


    Det har nog ändrat ganska mycket för mig nu när jag börjar närma mig 50. Det är svårt att behålla ståndet om det inte underhålls hela tiden av stimulans. Och det är ibland svårt ändå, det kan svikta mitt under samlaget ibland.
  • Anonym (Slak ibland)
    Anonym (Britt-marie) skrev 2016-05-27 13:53:41 följande:

    Mitt ex kunde slakna till och från. Inte så ofta visserligen,men då sa han iaf att det gått "för länge" mellan gångerna. att han vill, vill, vill massor men sen när det är dags så sviker kuken en. Alltså, det kunde hända 6-7 år in i förhållandet så tror inte det hade ngt med nervositet att göra. Mest press "när det väl gällde" om det nu råkat gå en vecka eller tio dagar sen sist...


    Det där känner jag också igen. Om det har gått ett par veckor eller mera känns det som att nu måste det verkligen lyckas och då kan det blir en press som gör att det sviktar.
Svar på tråden Killar, varför slaknar ni?