• Kvinna84a

    2 embryon tillbaka..

    Hej!

    Någon mer som fick två embryon insatta och nu är gravid? Där är jag och har nu 1000 funderingar innan VUL. :)

  • Svar på tråden 2 embryon tillbaka..
  • Pimpinellan

    Japp,2 tillbaka 7 gånger,gravid 3 ggr varav en med tvillingar och nu äntligen med ett levande barn. Gjort VUL och UL och det levde mot alla odds. Solig  Hcg visar om det är en eller två-har du inte gjort det?

  • Kvinna84a
    Pimpinellan skrev 2016-05-27 15:33:20 följande:

    Japp,2 tillbaka 7 gånger,gravid 3 ggr varav en med tvillingar och nu äntligen med ett levande barn. Gjort VUL och UL och det levde mot alla odds.   Hcg visar om det är en eller två-har du inte gjort det?


    Oj så många gånger.. Grattis till graviditeten :) Jag har gjort ivf med två tillbaka 2ggr men nu första gången gravid :) Var på VUL igår bara för att se att inget var fel, har så ont på natten. Är ju så tidigt än med Gyn kunde se 2 prickar.. Vet du om det är säkert att det blir två då?
  • Pimpinellan
    Kvinna84a skrev 2016-05-27 23:51:20 följande:
    Oj så många gånger.. Grattis till graviditeten :) Jag har gjort ivf med två tillbaka 2ggr men nu första gången gravid :) Var på VUL igår bara för att se att inget var fel, har så ont på natten. Är ju så tidigt än med Gyn kunde se 2 prickar.. Vet du om det är säkert att det blir två då?
    Lägg på 7 IVF.er till... men så här långt har vi aldrig kommit innan. Solig 

    Tidiga VUL där man inte ser klart går inte lita på. Bäst vänta till v.8 så vet man definitivt. Det är ovanligt med tvillingar med egna ägg,chansen/risken är ca 5% tror jag. Men man vet ju aldrig!
  • Kvinna84a
    Pimpinellan skrev 2016-05-28 15:15:21 följande:

    Lägg på 7 IVF.er till... men så här långt har vi aldrig kommit innan.  

    Tidiga VUL där man inte ser klart går inte lita på. Bäst vänta till v.8 så vet man definitivt. Det är ovanligt med tvillingar med egna ägg,chansen/risken är ca 5% tror jag. Men man vet ju aldrig!


    Å vad spännande.. Hoppas det går vägen denna gång!

    Jag vill helst inte ha tvillingar men är det så får man väl ställa in sig på det :) Får vänta tills nästa vul..
  • Arthur2010

    Vi satte in två tredagars embryo efter fem misslyckade ivf/icsi. Denna sjätte gång satte de sig och vi väntar tvillingar i januari 2017 ????

  • TvaBlirFyra

    Hej. Vi gjorde vårat andra ivf i maj/juni och satte tillbaka 2st tvådagars. Vår läkare som satte tillbaka embryona pratade också om ca 5% chans. Vi gjorde vul i V 6+3 och såg då 2 små hjärtan som slog:) Läkaren som gjorde det vul:ET sa dock att det var betydligt större chanser för en tvillinggrav men vet inte riktigt vem av dom jag ska tro. Är nog många frakturer som spelar in där. Jag har extremt dåliga amh och fsh värden och fick maxdosen utav hormoner under vårat sista ivf, tydligen så blir chanserna lägre bara utav det. Hur som vi är nu beräknade till 21/2 och överlyckliga! Har inte riktigt hittat ngn bra tråd här än men skulle så gärna vilja följa några som också väntar dubbel tillökning i början utav 2017.

Svar på tråden 2 embryon tillbaka..