• Anonym (Vill dit)

    Någon som varit i Turkiet?

    Och kan berätta om det var fint där?

  • Svar på tråden Någon som varit i Turkiet?
  • Anonym (usch)

    Varför gynna ett odemokratiskt land??

    Nä, far nån annanstans!

  • Anonym (Vill dit)
    Anonym (usch) skrev 2016-05-27 11:07:42 följande:

    Varför gynna ett odemokratiskt land??

    Nä, far nån annanstans!


    Du kan ju inte döma ut hela landet pga Erdogan!
  • Linnis92

    Har varit i Turkiet tre gånger, Alanya två gånger och Side en gång. Har tyckt både bra och dåligt. Alanya kommer jag aldrig mer åka till, turkarna är väldigt på där, man kan knappt gå på gatan utan att dom tjatar och i princip släpar in en i sin butik eller på sin restaurang.

    Den mentaliteten upplevde jag inte i Side. Betydligt trevligare.

    Nu skulle jag dock välja bort Turkiet för det läget som är där just nu, tycker inte att deras behandling av kurderna är ok osv.

  • Pyssilullan

    Vi kom hem från Side i Turkiet i måndags!

    Helt fantastiskt ställe! Sååå fint mysigt och trevligt!

    Vi hade en kanon semester med våra tre barn!

  • Anonym (Vill dit)
    Pyssilullan skrev 2016-05-27 11:38:03 följande:

    Vi kom hem från Side i Turkiet i måndags!

    Helt fantastiskt ställe! Sååå fint mysigt och trevligt!

    Vi hade en kanon semester med våra tre barn!


    Gött att höra! Tycker du också att människorna var otrevliga?
  • Annica71

    Vi har varit i Turkiet, i Bodrum men vi gillade det inte alls. Grekland är mycket bättre


    Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Anonym (...)

    Har varit i marmaris och ska åka imorgon till side. Älskar turkiet och turkarna har varit så vänliga mot barnen.

  • Frontline
    Anonym (Vill dit) skrev 2016-05-27 11:44:07 följande:
    Gött att höra! Tycker du också att människorna var otrevliga?
    Var nyligen i Alanya och vill tillbaka igen..

    Dom är inte otrevliga men kan vara väldigt på och vill att du ska komma in i deras butik/restaurang men absolut inte otrevliga.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Z)

    Var i Alanya i somras och tyckte sådär. Tyckte att turkarna var väldigt otrevliga. Gjorde en utflykt och där fick man mest känslan av att de gjorde narr av turister. De som var trevliga var städpersonalen på hotellet och därav hamnade det mesta av vår drickskassa till dem. Visst förekom det andra trevliga också men att få "fick you" och diverse tillmälen efter sig när man inte vill handla i deras butik eller äta på deras resturang upplevdes inte som så roligt. Föredrar Grekland, där har jag mer positiva erfarenheter av folket. Detsamma med Teneriffa. Dock var Turkiet om man bara rent krasst ska se naturen vackert, vår utflykt gick högt upp bland massa berg och det var häftigt och vackert men torrt.

Svar på tråden Någon som varit i Turkiet?