• marieflickan

    På gång eller falskt alarm?

    Jag går in i vecka 39 imorgon, och de senaste dagarna har jag haft ganska mycket förvärkar. I förrgår hade jag så ont så jag började nästan hoppas på att förlossningen hade startat. Men så lade allt av, efter 8 timmar.. Igår och idag har tarmen varit knäpp och jag har bara idag sprungit på toa fyra gånger, med lös mage. Jag har också ett svagt illamående i bakgrunden och dålig aptit. 

    Är det att hoppas för mycket på att det kanske sätter igång snart? Hur hade ni andra det dagarna innan förlossningen?

    Åh vad jag är trött på falska alarm och avstannade "värkar".

  • Svar på tråden På gång eller falskt alarm?
  • Linnis92

    Hoppas det kommer igång på riktigt för dig snart!

    Jag är själv i vecka 40, men har INGA tecken alls på att det kommer starta. Just nu känns det som att detta aldrig kommer ta slut x)

  • Ab imo pectore

    Så var det med min nummer 2. Från v. 36 till v. 41. ????Det var ju inte jätte kul att ha det så. Hoppas du får din bebis snart. ????Jag var precis likadan som du dagen innan det verkligen startad. På toa hela tiden, illamående och kunde inte äta. Fick alltid mina värkar på eftermiddagen/kvällen.

  • syntharen

    När jag skulle föda första gången (är gravid med andra barnet nu i v 25) så blev jag dålig i magen och fick sprina på toa flera gånger, sedan gick slemproppen också. Men det dröjde några dagar innan han kom ut efter ca 2 dygn med kraftiga värkar. Så det kan ju vara på g. Lycka till!

  • marieflickan

    Åh, jag får upp hoppet nu när jag läser era svar!
    Har hunnit springa på toaletten en gång till alldeles nyss (haha!) och så ringde jag förlossningen för lite rådgivning, och bm sa att hon tyckte det lät som om jag är i latensfasen, fast det är tidigt ännu. Hur länge kan man vara i latensfasen då?

    Behöver nog inte säga att det är första barnet. Solig

  • Linnis92

    Latensfasen kan pågå i dagar, vad jag förstått på BM.. Så fortsätt spring på toa så kanske de kör igång snart ;)

  • marieflickan

    Jaha, här händer fortfarande ingenting! Förutom ett ofantligt tryck neråt. Betyder det något? *letar tecken som en galning*

  • Bibi84

    själv har jag några veckor kvar, men igår blev det faktiskt en tur till förlossningen, v. 35+6 idag. Igår var jag trött, inte direkt hungrig alls, gick en BRA promenad på dagen, sen hem och slappna av. Mannen kom hem och vi myste lite, efter det kom det ganska så BRA med förvärkar, tog 2 alvedon snabbt för att se om det lugnade sig, men det hade det inte gjort efter 1 timma. Ringde till förlossningen för att höra då detta är nr 4 och innan v. 37. Vi skulle komma in och kolla. Jag visste att jag var öppen 2-3 cm och tappen var 3 cm på sista kontrollen som var i veckan och att jag var väldigt mogen. Dom ville ha mig över natten, sov skitdårligt men värkarna avtog och har haft mer murringar i magen och små sd. Idag fick jag komma hem. Var nyfiken på om ting hade ändrat sig så kände efter själv och kände att tappen var kortare, något som hon hade skrivit på mina papper. Har varit på toa och tömt mig lite, men får se vad som händer inatt.
    Får höra av många att det kan hålla på så här i många veckor innan, så blir ju spännande att se när det ev. sätter igång.

  • marieflickan

    Jag blir inte klok på min kropp! Igår var jag på fl för undersökning då jag hade kraftiga och regelbundna förvärkar, vilket de också konstaterade stämde. Tappen är mjuk men stängd och 1 cm lång.

    Imorgon ska jag till bm och har fått möjlighet att göra hinnsvepning ifall jag öppnat mig. Men om jag inte var öppen för ett finger igår så lär jag väl inte vara det imorgon?

    Så jäkla knäppt också för inatt sov jag som en prinsessa (har inte gjort det på många veckor) och har varit hur pigg som helst idag, utan en massa onda förvärkar, bara litegrann nu på kvällen. Vad händer?

  • anjamila

    Hoppar in.
    Har haft sammandragningar i flera veckor. BF på torsdag.
    Mitt fjärde barn, men blir inte klokare för det. De andra gångerna har jag gått över 12, 8 och 10 dagar...hade dumt nog en förhoppning om att slippa gå över så mycket denna gången. Särskilt som jag för första gången nu fått störd sömn av förvärkar. De tar i mer än sammandragningar men det är bara falsk alarm varje gång. 

    Försöker boka in saker att göra ,men det är så VARMT också. Blä

Svar på tråden På gång eller falskt alarm?