• Anonym (Kille­n)
    Äldre 27 May 15:50
    1915 visningar
    3 svar
    3
    1915

    Analstimulans

    Hej.

    Jag är nyfiken på prostatamassage och tänkte höra med er som har erfarenhet vad skillnaden mellan en buttplugg o en massagestav för proststan.

    För en nybörjare är det ena bättre än det andra?

    Var i en butik o kollade på utbudet idag och det var lite skrämmande att se storleken men ändå nyfiken att prova.

    Ska tilläggas att jag har fru o barn men när frugan ville prova analsex tänkte jag att jag oxå vill prova. Har ju läst att det ska vara skönt för män oxå.

  • Svar på tråden Analstimulans
  • Äldre 27 May 16:07
    #1

    Oroa dej inte för storleken på leksakerna! Du kommer snart upptäcka att du kan ta större saker än du anar analt utan något obehag som hellst! När man kommer på hur man ska göra och slappna av ordentligt förvånas man över hur stora saker man kan föra in i rumpan och samtidigt njuta av det! Nu är jag inte inne på extrema prylar som en hand eller en vinflaska tex bör jag nog tillägga! En plug på 4 cm i dia kommer du lätt att kunna föra in utan obehag när du "tränat" lite och vet hur du ska göra. Allt snack om att "töja ut" analen/slutmuskeln har inget med verkligheten att göra om vi snackar normala leksaker och kukar! Jag har testat en del och även om jag vet exakt hur jag själv ska göra kan det vara svårt att föra in plug eller dildo utan att det gör ont. Det kan vara smärtsamt vid första införandet och då måste jag backa ut och försiktigt testa igen och då brukar smärtan utebli. Det går därefter att vara ganska bestämd med plugar och dildos utan att det är annat än skönt och upphetsande! Detta är min erfarenhet! Min tjej hade inga obehag alls när vi testade analsex första gången, jag förde in ett finger ett tag och sen min kuk utan att hon kände smärta alls! Jag har en vibrerande dong och ett par pluggar, ingen speciell prostatavibrator så jag kan inte ge några tips på vad som är bättre av plugg vs prostatavibrator.... Härligt är det i alla fall och både du och din tjej kommer nog njuta av detta, lycka till!

  • Ben66
    Äldre 27 May 16:29
    #2

    Använd glidmedel när du för in pluggen.
    Låt spetsen vila mot den yttre ringmuskeln i 15-20 sekunder så kommer den slappna av och då går det lättare att få in den.
    När den är på plats så försök att knipa med musklerna, som när du kniper av kisstrålen.

  • Äldre 28 May 11:51
    #3

    Glidmedel glömde jag ju helt av att nämna! Mycket viktigt om anala lekar ska bli njutbara, i princip avgörande. Ett silliconbaserat glidmedel är svårslaget vid sex, Pjur Man är ett jag kan rekomendera! När det gäller pluggar och leksaker kan vanligt vaselin vara lika bra eller bättre. Vaselin är bra om man vill låta en plugg tex sitta i länge, silliconglidet verkar försvinna lättare och det kan bli obehagligt att dra ut pluggen efter lång tid i. Det är dock lite riskabelt med leksaker och olika sorters glidmedel, allt funkar inte bra ihop och leksakerna kan ta skada av tex vaselin eller silliconglid. Vattenbaserat glid har jag bara begränsad erfarenhet av och upplever som odrygt och att man måste "fylla på" ofta för att det inte ska bli dåligt glid.

Svar på tråden Analstimulans